ZA 8 november Sint Andries Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
powermigie
Mountainbiker

Re: ZA 8 november Sint Andries Brugge

Post by powermigie »

Vanmorgen om 9.20 vertrokken voor de 57km. Eenmaal bij de 1e controle gearriveerd stonden ze daar zonder eten of drinken, iedereen deed maar wat. Kan dit eigenlijk niet begrijpen, zijn die mensen dan niet voorbereid of ingelicht... enfin, dan toch nog aan 1koekske en een teusje geraakt. Stuk in zedelgem(centrum) was niet nodig, veel draaien en keren voor dan die ene modderstrook te kunnen aandoen. Eenmaal dat achter de rug was het al bij al een goed parcours, de wind deed ook wel z'n werk om het allemaal wat lastiger te maken. Zag plots de kilometers aanzwellen tot 53km en ik zat nog in jabbeke en nog geen 2e bevoorrading gezien, begon al te twijfelen aan mezelf of ik niet ergens misreden was. Ben dan eens gaan rondvragen aan m'n medefietsliefhebbers en die ondervonden allemaal hetzelfde als ik. Uiteindelijk dan toch die 2e bev tegen gekomen. Daar was wel alles voorraadig, en twas nodig ook. Het ene oog begon al naar het andere te kijken, want zat al halfuur zonder drinken. Uiteindelijk gearriveerd met een stevige 69km in de benen en nog een moyenne van 24.5.
M'n baas thuis was niet al te gelukkig dat ik 45minuten later thuis was dan voorzien...
Conclusie: leuke voormiddag had, al bij al een goed parcours, maar zou toch eens een degelijk kilometriek kopen om jullie kilometers te kunnen nachecken. 2à4km ernaast zitten is niet erg maar 12km...
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

De 40 gedaan (die er 45 bleek te zijn).
Dit samen met de zoon.
Hij heeft genoten, ondanks de extra kms en vooral : eerste bevoorrading op km 34.
Dit snap ik echt niet ](*,) ](*,) gelukkig hadden we energierepen bij...
GeForceFX
Mountainbiker

Post by GeForceFX »

Ook ik was rond gestart voor de 57km, vertrokken rond 11u. Ik had wel wat peperkoek en drinken op de 1ste bevoorrading, dus da was ok. Maar toen begonnen de km's idd steeds verder op te lopen, en de 2de bevoorrading bleef maar weg. Gelukkig heb ik altijd enkele gel's op zak, en voldoende water in de camelbak, maar 12km extra en zoveel km's tussen 2 bevoorradingen dat da je niet.

Op zich geen probleem met een rit van 70km (had die gewoon als keuze erbij geweest had ik die gekozen) maar de mensen moeten weten waaraan ze beginnen.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

dat de plaatsen van de bevoorradingen misschien wat ongelukkig lagen, tot daar aan toe. Dat de grootste afstand met 10km net teveel is van het goede, dat kan idd beter.

Maar soms heb ik de indruk dat het randgebeuren (eten, parking, enz ..) belangrijker zijn dan de tocht zelf. Ik vertrek nooit met een lege maag naar een TT, en zorg dat ik iets bij heb. En als je echt reuze honger zou krijgen, passeer je bijna altijd wel ergens een bakker.
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Blijkbaar was de 30km nog de beste keuze voor met de zoon. De 30km bleken echt 30km te zijn :-)
Bosrijke omgeving en toch wel de gekende stukken rond het Brugse hebben we geserveerd gekregen. De bevoorrading was op 21 km. wat op zich goed meeviel, alhoewel ook daar de rantsoen begon op te geraken... (ik was gestart rond 11u30) En als je weet dat je je kon inschrijven tot 14u.......
Stijn Van Onacker
Mountainbiker

Post by Stijn Van Onacker »

Ook om 11u gestart voor de 57km.
De tocht zelf vond ik zozo, maar heb wel aangenaam gezelschap gekregen van iemand wie ik zijn naam vergeten te vragen ben. Zo vlogen de km's erdoor, maar die 2de bevoorrading deed mijn collega een dipje krijgen. Geen 2de bevoorrading te bespeuren en de eerste was ook wat "magertjes".

Na een 57km dan toch eindelijk de 2de bevoorrading gevonden maar het kwaad was voor velen al geschied.

Ook ik heb geen probleem met de extra km, maar had dit wel graag op voorrand geweten, alsook op hoeveel km de bevoorradingen waren... Zo kon ik wat doseren met mijn drank.
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

mowide wrote:Prima ritje gereden deze voormiddag, spijtig van de paardendreef op de rand van TUDOR, zoals telkens bij een organisatie in deze streek meestal 'onberijdbaar' of krasselend door de modder ploeteren, kan er daar werkelijk geen omwegje gemaakt worden.
Ja, gewoon parrallelle bosweg op 20 m afstand nemen i.p.v. te krasselen door die paardendreef :wink:
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

Degelijke tocht afgeborsteld aan een gemiddelde van 25,0 km/h: dus zeer goed berijdbaar na de recente regenval maar ook door het vele asfalt :-? De bospassages zijn inderdaad afgenomen, wat de organisatie niet altijd in de hand heeft. Toch 2 puntjes om mee te nemen naar de volgende editie: grote tocht was 67 km en niet 57 km, 2de bevoorrading was veel te laat ingeplant (op 57 km!!!) Mijn drinkepulle was al lang leeg. Maar, er zijn ergere dingen in ' t leven :-D !
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Sharkie wrote:
mowide wrote:Prima ritje gereden deze voormiddag, spijtig van de paardendreef op de rand van TUDOR, zoals telkens bij een organisatie in deze streek meestal 'onberijdbaar' of krasselend door de modder ploeteren, kan er daar werkelijk geen omwegje gemaakt worden.
Ja, gewoon parrallelle bosweg op 20 m afstand nemen i.p.v. te krasselen door die paardendreef :wink:
Daar was ik heel blij dat ik van de streek ben :-) Dat paadje is gans de winter een modderfest en zelfs in de zomer is het nooit echt lekker biken. Maarja, van de groenen zal het paadje ernaast niet gemogen hebben zeker...
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hallo iedereen,

de foto's die deze morgen genomen zijn staan online op volgende website

http://www.brugsebikers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Barbeque on Sat 08 Nov 2014 21:10, edited 1 time in total.
Post Reply