16.11.2014 Vosselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mtbker13
Mountainbiker

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Post by Mtbker13 »

Mtb Team De Jachthoorn is morgen aanwezig ! :bounce:

ps : 15/02/2015 mtb toertocht Lichtaart !
mens
Mountainbiker

Post by mens »

Heb de wei gezien ; stukken "echte veldcross"?? Fiets op de schouder en over de berg met tot de enkels in't slijk ...... :O ben benieuwd ?
gertjes
Mountainbiker

Post by gertjes »

mens wrote:Heb de wei gezien ; stukken "echte veldcross"?? Fiets op de schouder en over de berg met tot de enkels in't slijk ...... :O ben benieuwd ?

Enkelen van onze club hebben vandaag de berg geprobeerd met wisselend succes. Er zijn er die er over geraakt zijn, anderen zijn idd blijven steken in't zand ! Een uitdaging voor diegenen die hiervan houden ...
bart123456
Mountainbiker

Post by bart123456 »

Gezien de wijzigingen, wat zullen de effectieve afstanden zijn?
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

De wijzigingen in het Raadsherenpark zullen weinig aan de afstand veranderen, vermoed ik.

25km = 25km als je de weide letterlijk links laat liggen
30km = 29km
40km = 36km
55km = 51km

De weide is ongeveer 1,8km en die kan je dus eenvoudig vermijden.
Het crossparcours kan je ook eenvoudig vermijden door gewoon de straat te blijven volgen maar dan mis je wel 3,5km.

De 40km kan je eigenlijk weeral vrij eenvoudig op effectief 40km brengen.
Aan de eerste splitsing volg je de 55km en ga je de blauwe Bloso op met een singletrack.
Daar blijf je de toer gewoon volgen maar van zodra je op asfalt komt ga je de eerste rechts en dan zit je onmiddellijk terug op het vervolg van de blauwe Bloso met wie wortelweg en zit je terug op de toer. Op die manier doe je ongeveer 5km extra. :-D

Ik ga morgen een licht aangepaste versie van de kidstoer doen met mijn zoontje, zijn neef en mijn broer en daarna vertrekken we nog eens voor de grote toer. Laten we hopen dat de weide en het crossparcours dan niet te drassig geworden zijn als jullie daar al allemaal gepasseerd zijn.
Eigenlijk kan je elke afstand zo 5km extra bezorgen en eventueel weide en crossparcours laten vallen om aan dezelfde afstand te geraken.

Soit, ik hoop dat het duidelijk is en dat ik de organisatie niet tegen hun schenen geschopt heb want ik heb niets met de club te maken. :oops:
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

gertjes wrote: Enkelen van onze club hebben vandaag de berg geprobeerd met wisselend succes. Er zijn er die er over geraakt zijn, anderen zijn idd blijven steken in't zand ! Een uitdaging voor diegenen die hiervan houden ...
Als de mannen van Cartamundi daar morgen voorbij komen ligt da zo hard da we erover vliegen :lol: :lol: :lol: :lol:
pomper
Mountainbiker

Post by pomper »

Thuis vertrokken op den toer gegaan in turnhout aan de kajak club was tegen 7u45 aan de inschrijving en dan doorgerede mooie tocht zeker de weide en crossterrein alleen spijtig van de regen gemmidelde 22.5 was wel blij dat ik bij de eerste was voor de weide en crossterrein
trage rappe
Mountainbiker

Post by trage rappe »

8.15 hr. vertrokken om de volledige toer te rijden (glijden) ,op het gedeelte van bloso Lilse bergen was het
heel rustig .langs den draad van Jansens al mijn remmen op ](*,)
op den konijnenberg was het relatief rustig ,en die wei aan de krikskensstraat was eigenlijk al niet meer te doen :-?
heb dan toch wijselijk het crossterrein links (rechts) laten liggen , achteraf te horen geen spijt van gehad :bounce:
had nog wat reserve over voor t'raadsherenpark en al maar goe ook :bounce:
ik heb in ieder geval genoten van deze tocht :drunk:
organisatie was zoals te verwachten van deze club prima =D> ,en gelukkig voor hun dat ze, toch nog een kleine duizend starters hadden.
Last edited by trage rappe on Fri 21 Nov 2014 16:34, edited 1 time in total.
gertjes
Mountainbiker

Post by gertjes »

Hey,

Dankjewel al voor de goede reacties...

Wij zijn juist de pijlen gaan afdoen en het crossparcours was eigenlijk niet meer te doen, helemaal stukgereden. De weide gaan we morgen afbreken met ons botten aan !!!
De vroege vertrekkers hebben nog geluk gehad want de staat van het parcours werd steeds erger. Ik heb zelfs de Zwartgoorheide (draad van Janssen) nog nooit zo vettig geweten als daarjuist.

Toch nen dikke merci aan al die moedige vertrekkers (940) die ondanks de regen toch zijn komen rijden...
Hopelijk hebben jullie je goed geamuseerd !

Tips voor volgend jaar zijn altijd nog welkom, wij zullen zeker ons best doen om jullie weer een mooie TT met alles erop en eraan aan te bieden !

Foto's op mtb-you en later van de week nog op onze clubsite
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Heerlijk toerke uit de oude doos, verschoot wel van het grote aantal vertrekkers. Zal aan de goede reklame gelegen hebben. Wij waren al wat laat vertrokken( na 9.00u) maar ik vond het toch nog overal berijdbaar. De weide en het crossparcours vond ik geweldig. lekker stoempen. Helaas volledig zonder remmen gevallen dus werd het wel spannend hier en daar. Al bij al een toptochtje dus. =D> =D> =D>
Post Reply