Scott Scale 900 RC 2015 - XX1 RockShox RS-1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
greendoc
Mountainbiker

Re: Scott Scale 900 RC 2015 - XX1 RockShox RS-1

Post by greendoc »

Mooie speclist maar ik ga me aansluiten bij de minderheid. Optisch gezien geen geslaagd project als je mijn bescheiden mening vraagt.

Ik zou, mijn persoonlijke mening, enkel met zwart en geel werken. Aangezien het frame niet zo veel geel bevat zou ik de rest van mijn accenten voorzien van een gele kleur. Nu lijkt het meer een samenbouw van verschillende onderdelen zonder één mooi complementair geheel te vormen.

Ten eerste de vork zoals hij nu is: zwart met grijs accenten. Vork komt zo totaal niet tot zijn recht. Met gele bestickering zou dit al totaal iets anders zijn. Idem de wielstickers: in't geel zou al veel mooier zijn denk ik dan.

Persoonlijk vind ik de bike ook vrij omhoog staan. Vork oogt in deze bike nogal lomp en kolossaal.
Dit zie je ook aan uw stuur, deze lijkt me bijna boven uw zadel uit te komen in hoogte. Zal wel comfortabel zijn voor de rug maar bij zo'n bike verwacht je toch meer een race fietspositionering...
Fietspositionering is iets persoonlijk uiteraard, maar bij mij moet die stuurpen toch wel op zijn minst naar beneden wijzen...

Zie dit alles niet als kritiek, maar eerder als persoonlijk advies
Last edited by greendoc on Tue 04 Nov 2014 17:18, edited 2 times in total.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Vermoedelijk zal een betere foto wonderen doen.
greendoc wrote:Ten eerste de vork zoals hij nu is: zwart met grijs accenten
De vork is enkel verkrijgbaar aftermarket mat zwart / grijze stickers, of glanzend zwart / wit-rode stickers.
greendoc wrote:Idem de wielstickers: in't geel zou al veel mooier zijn denk ik dan.
Zo wordt hij door Scott afgeleverd - de eerste opmerking van alle mensen die hem af fabriek in het echt zien, zeggen 'teveel geel', en daar sluit ik mij bij aan.
greendoc wrote:bij mij moet die stuurpen toch wel op zijn minst naar beneden wijzen...
Die staat naar beneden.
greendoc wrote:Zie dit alles niet als kritiek, maar eerder als persoonlijk advies :wink:
Zie opmerkingen hierboven - niet relevant.
greendoc wrote:Je doet er mee wat je wilt 8)
Niks he :wink:
greendoc
Mountainbiker

Post by greendoc »

De vork is enkel verkrijgbaar aftermarket mat zwart / grijze stickers, of glanzend zwart / wit-rode stickers.
Er bestaan RS-1 stickers hoor
Zo wordt hij door Scott afgeleverd - de eerste opmerking van alle mensen die hem af fabriek in het echt zien, zeggen 'teveel geel', en daar sluit ik mij bij aan.
Scott levert geen Enve velgen (dan moet je bij Cannondale of Niner zijn). De velgen die Scott afleveren zijn van een ander merk en van kleurschakering totaal anders: nagenoeg één helft geel en de andere helft vd velg zwart, dus uw reactie is eerder appels met peren vergelijken. De stickers van Enve zijn véél subtieler en hier zal het gele veel meer tot zijn recht komen. For sure!
Last edited by greendoc on Tue 04 Nov 2014 17:17, edited 3 times in total.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

greendoc wrote:Even herhalen uit m'n eerste reactie... "niet als kritiek bedoeld!" Uw eerste reactie op mijn mening: "Vreemd al die kritiek die geen steek houdt "
Zolang het over uwe Scott gaat, houdt dit toch wel steek!?
Er wordt nogal snel geoordeeld, zonder zich te baseren op feiten. Enige toelichting :
  • Wat is er verkrijgbaar - niet elk onderdeel is in elke kleur verkrijgbaar. Custom RS-1 stickers zijn momenteel niet verkrijgbaar (ik heb een tijdje terug al is gezocht), enkel Niner verkoopt deze als set met 'Niner' erop. Ergens probeer ik het standaard te houden.
  • Wat is er op de foto te zien? De stuurpen staat omhoog? Neen, staat wel degelijk omlaag, -6° om precies te zijn.
  • Zithouding : zadelhoogte is 75cm, zowat het maximum dat je een 400mm pen uit een medium frame kan steken (nog 10mm over tot maximum). Onder de stuurpen zitten in totaal 20mm aan spacers, dit opdat de remmen / shifters bij omgekeerde stuurpen nog net voldoende clearance hebben ten opzicht van de bovenbuis in geval van een crash. Waarom stuurpen naar beneden? Voorkant komt minder snel omhoog, vorkbuis zo lang mogelijk (= makkelijker bij doorverkoop).
  • Stickers velgen : Enve levert verschillende kleuren, maar buiten wit of zwart vind ik de alternatieven er niet uitzien. De DT Swiss 240s naven hebben ook nog is rode labels. Ik heb zowel originele Enve M50 stickers liggen in wit als zwart. Waarom geen imitatie stickers ? Deze zijn gedrukt op vinyl, terwijl de 'echte' Enve stickers op transparante folie gedrukt zijn, wat mooier is.
Tot daar mijn advies :-D
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

mannekes, ga toch gewoon fietsen :-({|=
greendoc
Mountainbiker

Post by greendoc »

Even enkele antwoorden nuanceren, voor als er iemand geïnteresseerd is in decals en custom bestickering. Het bestaat wel:
Stickers velgen : Enve levert verschillende kleuren, maar buiten wit of zwart vind ik de alternatieven er niet uitzien. De DT Swiss 240s naven hebben ook nog is rode labels. Ik heb zowel originele Enve M50 stickers liggen in wit als zwart. Waarom geen imitatie stickers ? Deze zijn gedrukt op vinyl, terwijl de 'echte' Enve stickers op transparante folie gedrukt zijn, wat mooier is.
Wie spreekt er over imitatie stickers? Yellow decals van ENVE zelve op transparante folie bestaat, check o.a.
http://reviews.mtbr.com/hot-product-env ... -wheelsets" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is er verkrijgbaar - niet elk onderdeel is in elke kleur verkrijgbaar. Custom RS-1 stickers zijn momenteel niet verkrijgbaar (ik heb een tijdje terug al is gezocht), enkel Niner verkoopt deze als set met 'Niner' erop. Ergens probeer ik het standaard te houden.
Voor alles is een oplossing :wink: via http://www.foursquareideas.com/work/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je zonder probleem uw stickers custom ontwerpen, check op deze site voorbeeld van RS-1 stickers in blauw als voorbeeld. Dus voor de liefhebbers die hierin geïnteresseerd zijn: het is dus wel mogelijk!
Zithouding : zadelhoogte is 75cm, zowat het maximum dat je een 400mm pen uit een medium frame kan steken (nog 10mm over tot maximum). Onder de stuurpen zitten in totaal 20mm aan spacers, dit opdat de remmen / shifters bij omgekeerde stuurpen nog net voldoende clearance hebben ten opzicht van de bovenbuis in geval van een crash. Waarom stuurpen naar beneden? Voorkant komt minder snel omhoog, vorkbuis zo lang mogelijk (= makkelijker bij doorverkoop).
Het feit is dat ik mijn spacers, stuurpen en zadelpenhoogte etc. plaats ifv. mijn eigen fietshouding (opgemeten bij energy lab) en bijhorende aanbevolen fietsgeometrie en niet ifv. preventie van crashschade én doorverkoop.
Robin21
Mountainbiker

Post by Robin21 »

Ik zou hier graag eens de fietsen zien van de personen die hier op reageren... Denk eerlijk gezegd dat er velen hier niet aan zullen kunnen tippen, en dan niet enkel op vlak van onderdelenlijstje maar ook op vlak van kleurstelling.

Dit is gewoonweg een topfiets!
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

He leuk topic.... beetje peper en zout hier;-)

Al een geluk dat smaken verschillen....anders had ik een probleem, wil ook namelijk niet met een fiets rijden waarvan er 13 in een dozijn zijn.
Ik begrijp langst 1 kant opmerking van sommige hier zeker en vast ... topfiets , maar looks zou wat beter op elkaar afgestemd mogen zijn. Maar wat mijn ondervinding daarin is, dat bepaalde ideeën moeten rijpen in je hoofd, of dat je soms een keuze maakt en later je daarin aanpast ed. Kortom droomfiets is meestal niet 1,2,3 af. En ja stickers velgen , vork zouden wat meer op het geheel mogen afgestemd worden.
MAAR de eigenaar kennende , snap ik zijn idee ook. Die fiets blijft geen jaar bij hem( mss nog geen 6 maanden) , en waarom dan alles op elkaar afstemmen om hem daarna in stukken verkopen ( want niemand wil dan X bedrag geven voor een topfiets) , of bepaalde dingen ( vermoed dan de wielen) over te bouwen na een nieuw project ... dan zit hij daar met een geel toets in de wielen en kan je terug opnieuw gaan plakken ;-)

Dus kev. ... sla dit bericht ff op. In juni staat hij te koop en je houd enkel de wielen ....... ;-) maar dan kan je er nu mss de zwarte stickers al opzetten die ga je dan nodig hebben....lolol
Have fun ermee de komende maanden.

grts
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

[*] Rocky Mountain Vertex : frame 2200 euro, kleuren zijn dikke tegenvaller.

Tis € 2000 voor een Vertex frame vanaf dit jaar en de kleur van het losse frame is idd wat soberkes
De vertex 950 rsl is wel super knap .

kben benieuwd wat je gaat vinden van RS1 in werking.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Ja hallo, daar zou ik ook wel eens een toerke willen mee doen. Kwijlbak =D>
Post Reply