19/10/2014 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
georges1955
Mountainbiker

Re: 19/10/2014 Zonhoven

Post by georges1955 »

onderweg zijn er foto's genomen , wanneer komen die online?
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

Bedankt voor de superpositieve reacties, doet deugd. En ik zal het doorgeven aan de rest. :-D

We hebben geluk dat we een grote wielertoeristen club zijn (106 momenteel) en op veel helpers kunnen rekenen, maar het is toch werkendag hoor, zeker als je het goed wil doen, zoals met wegkapiteins werken en een uitgebreide bevoorrading doen, en een dubbele tafel aan de start, en een vlot parkeren voor >> 1.000 man ...
Of zoals vanmorgen toen we tot grote ergernis alweer moesten vaststellen dat er veel pijlen afgetrokken of verkeerd gehangen waren, we waren maar net op tijd klaar!

Er zijn 8 à 900 foto's gemaakt dacht ik. Ik zet hier de link als ze beschikbaar zijn, dat kan enkele dagen tot maximum 2 weken duren schat ik.

We hebben maar heel beperkte toegang om routes te maken, dus de 25 km volledig apart maken zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Wederzijds respect blijft the key!
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

ik wou eigenlijk niet reageren op het topic, maar idd de wintertt 's zijn weer in aantocht, dus menig wielertoerist komt weer de bossen in, het enigste wat me hieraan stoort is dat er dan enkelen zijn waarvoor het nooit niet snel genoeg gaat, het eerste korte hellingtje waar we op moesten, was het vandat, ene hapert waardoor er een klein oponthoud is, in plaats van dan even te wachten, lopen de achterliggers je gewoon voorbij in plaats van even aan te schuiven en ook de hindernis op de fiets proberen te nemen, zo weer juist hetzelfde aan de korte helling in houthalen, weer een hoop volk te voet, het enige wat me dan stoort is dat er nog niet even aan de kant gegaan wordt voor de fietsende biker, het zal een eeuwige discussie blijven zeker. Zonhoven heeft een mooi parcour maar voor de echte mtb er is het niet meer zo leuk omdat het gewoon te druk is. Aan de organisatie =D> want voor de rest was alles tip top in orde. Aan de vaders met hun bikende kinderen, doe zo voort, ik vind het top en blijf er met plezier achter hangen totdat ik er veilig voorbij kan.
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

flipp wrote:En wat degenen die een langere afstand rustig willen rijden ? Of die voor de 1ste keer een lange afstand proberen ? :-k
Is het echt zo erg om ff achter iemand te rijden en die dan voorbij te steken op een vriendelijke en vooral veilige manier ? #-o
Sommigen nemen een toertocht rijden toch zo serieus :lol: :lol: ](*,) ](*,)

Geniet toch gewoon van de tocht.

en BTW : Deze was om van te genieten. Proficiat aan de organisatoren =D> =D>
ik heb deze tocht NIET gedaan maar mijn mening over snel rijden . Het heeft te maken met fysiek , conditie en rijkunde , Als je dat allemaal hebt kun je niet traag rijden want dan verveel je .
Voorbijsteken is een ander kwestie , geduld hebben en als het gaat het doen op een veilige manier . Zo simpel is het
gr Marathonrijder
Kefke
Mountainbiker

Post by Kefke »

Samen met MTB Sint-Truiden heb ik deze rit ook gereden.
Bij ons was er een mooie opkomst, we startte met 13 leden, de aanhanger was goed vol!
Een heel erg mooie rit, net alsof je in buitenland was! (Het eerste stukje, toch zeker voor iemand uit Haspengouw :D )

Zelf vind ik de drukte nooit erg, maar dat is omdat ik bij tourtochten eig nooit tegen de klok rij.
Bewust heb ik geen km-teller op mijn MTB staan anders laat ik me toch verleiden om dat gemiddelde naar boven te krikken. Er zijn er die langzamer zijn dan mij, er zijn er ook die (veel) sneller zijn. Het is inderdaad een toerTOCHT maar ik probeer er altijd op te letten dat ik niemand ophoudt. Meestal wil ik diegene achter me doorlaten en dan blijkt dat die helemaal niet wou voorbij steken. In het vervolg ga ik me er minder proberen van aan te trekken, diegene die door willen moeten maar "LINKS!" of "RECHTS!" roepen en dan laat ik ze door.

Er was zondag een treuzelaar voor me, en achter me begon al een serieuze trein te ontstaan.
Die treuzelaar steekt iemand voorbij, het was breed genoeg voor 3 dus ik roep "RECHTS!" en die verschoot zich zo fel dat die de andere de gracht in trok. Soms is voorzichtig zijn niet voldoende...

En voor de papa's & mama's met de kinderen, ik vind dit super! Toen ik klein was was ik al gek van MTB'en maar mijn vader wou me zelden meenemen :( Ik kan dit alleen maar aanmoedigen.
Maar op zo'n drukke toer als deze werkt het wel erg opstoppend. Misschien het laatste uur voorzien voor de families? Iedereen die dan wilt vliegen moet maar vroeger opstaan...
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Heb me gisteren goed geamuseerd in hier.
Het was echt af.
Wat die files betreft , tja dat moeten we er maar bij nemen want iedereen betaald om de tocht te rijden dus mogen we niet reclameren.
Of je nu moet wachten voor ne kleine of ne grote , een beetje respect en iedereen is content dan.
Mij stoort dit totaal niet .
Ik ga in ieder geval niet aan de kant voor snellere rijders op een singletrack want daar rij ik op het beste spoor . Zo simpel is dat.
xjr-monster
Mountainbiker
Location: Corratec revolution world cup 27,5", torpado ribot 29"

Post by xjr-monster »

Ietke later vertrokken rond 10u, nergens file gehad.
Super geamuseerd.
Bepijling was perfect!
Dikke pluim voor organisatie.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Vandaag deze op gps gereden. En me moeten inhouden voor een ree op het pad! Kheb nog LINKS geroepen om voorbij te gaan, maar twas er zo eentje die met niemand rekening hield.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

:lol: :lol:
Kefke
Mountainbiker

Post by Kefke »

scelter wrote:Vandaag deze op gps gereden. En me moeten inhouden voor een ree op het pad! Kheb nog LINKS geroepen om voorbij te gaan, maar twas er zo eentje die met niemand rekening hield.
Is het helemaal te rijden op de GPS? Zijn er geen stukken die afgesloten zijn?
Goed om weten :D
Post Reply