Keuze kettingbladen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Keuze kettingbladen
Bij mijn TA's zitten er 'n soort vijskes in, 'n stuk op 4, die ervoor zorgen da de ketting plaatselijk nie zo diep valt, tevens zijn er daar 'n 2tal tanden iets dunner, wat dus 't schakelen zo moeten bevorderen (denk 'k
). Heel vroeger (pakweg 'n jaar of 3 terug) zat da mogelijks er nie op. In ieder geval, de huidige schakelen in mijn ogen nie slechter als XT, XTR, Race Face..., met de oudere modellen eigenlijk ook geen noemenswaardig verschil gemerkt. Voor de rest vind 'k ze evenwaardig op gebied van slijtage en beter op gebied van chain suck tov die Race Face, da middenblad, da was 'n ramp ......
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Ik heb ook recent met een TA middenblad gereden... Wel, mijnen bike schakelde als nen trekker van voor den oorlog
, onder belasting nie te doen. Gewoon stalen deore blaadjes op mnn XT. Kost niks, en ik rijd 100% CS vrij, en 't schakelt weer als een klok.
Met dat TA blad moogde van mij kleiduif gaan schieten!

Met dat TA blad moogde van mij kleiduif gaan schieten!
- Gooser
- Mountainbiker
Enfin, ja. Na wat gebabbel met de fietsenboer toch maar voor BBB gegaan.
Schakelhulpen zijn idd die afgevlakte tandjes om het afschakelen te versnellen en het reliëf in het blad om het opschakelen te vergemakkelijken;
Vroeger was mijne fietsenboer zeer te spreken over TA, maar sinds een bepaalde periode niets dan miserie mee door het soms ontbreken van die schakelhulpen.
Schakelhulpen zijn idd die afgevlakte tandjes om het afschakelen te versnellen en het reliëf in het blad om het opschakelen te vergemakkelijken;
Vroeger was mijne fietsenboer zeer te spreken over TA, maar sinds een bepaalde periode niets dan miserie mee door het soms ontbreken van die schakelhulpen.
Die schakelhulpen zijn een uitvinding van Shimano en zij hebben er dan ook een patent op genomen. Correct me if I'm wrong. TA kan dus geen gebruik meer maken van dit systeem maar in mijn ogen is hetgeen wat zij in de plaats bieden, met die 4 afgevlakte vijsjes, even goed als Shimano, qua schakelkwaliteit vergelijkbaar met de xt bladen en qua duurzaamheid vergelijkbaar met xtr. TA bladen moeten dus ook goed geplaatst worden (plaats waar het pijltje staat, moet aan de crancks komen) om ze optimaal te laten werken. Mss was dat het probleem cowboy?
Voor de echte weightweenies, de TA bladen zijn doorgaans bij de lichtste van die prijsklasse.
TA heeft een enorm uitgebreid gamma aan kettingbladen, en heeft als een van de weinige ook een 29 en 30 als middenblad in haar gamma, je kan er dus van uit gaan dat hetgeen jij nodig hebt, leverbaar is door TA.
anyways, ik rij op mijne (toekomstige) mudbike met TA's en op mijne nog niet helemaal opgebouwde gf fully met Goldtec titanium (40-30-20 met een 11-28 cassette om gewicht zo laag mogelijk te houden
) kettinbladen
cheers
Voor de echte weightweenies, de TA bladen zijn doorgaans bij de lichtste van die prijsklasse.
TA heeft een enorm uitgebreid gamma aan kettingbladen, en heeft als een van de weinige ook een 29 en 30 als middenblad in haar gamma, je kan er dus van uit gaan dat hetgeen jij nodig hebt, leverbaar is door TA.
anyways, ik rij op mijne (toekomstige) mudbike met TA's en op mijne nog niet helemaal opgebouwde gf fully met Goldtec titanium (40-30-20 met een 11-28 cassette om gewicht zo laag mogelijk te houden
cheers
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Hij vertelde dat die mannen van 2mega daar mee rijden en nooit CS hebben.
Nu ik toch op mijn nieuw frame de stukken ga overzetten moet ik wel de midden en grote plateau vervangen .
TA of stronglight?????
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
manitou. wrote:ik denk dat die ceramische stronglights wel eens een stuk duurder zullen uitkomen dan de TA's
mss zullen ze ook wel langer meegaan dat de TA's
Nekeer een mailke sturen sé