Wat een prachtige weer: perfecte bepijling, ravito's, tracks, alles goed.
Grootse mechaniciens ook: bij de 3e ravito werd de derrie van mijn mede-biker weer in orde gemaakt. Met grof geschut en fingerspitzengefühl. Super.
Volgend jaar weer.
Olloy-sur-Viroin
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- flashing1
- Mountainbiker
Re: Olloy-sur-Viroin
voila , het levende bewijs , allee toch éne diehard op deze topic,Zazoo wrote:Ondanks het uitdrukkelijke advies in dit topic om niet te gaan (waar ik helemaal akkoord mee ben!), ben ik toch nog maar eens afgezakt naar Olloy. Het was weer dik in orde! Single track paradise!
ben er niet geraakt deze keer, niet kunnen slapen deze nacht, tandpijn deed me de das om , zeeeeeerr spijtig
- s-works 81
- Mountainbiker
Post by s-works 81 »
Ingeschreven voor de 100km maar onderweg toch wijselijk besloten de 85km te doen,ja man dat nog eens een lastig tochtje 2160hm 
Waarschijnlijk is de tandpijn alleen maar erger geworden na het missen van deze tocht... of is er nog hoofdpijn bijgekomen.flashing1 wrote:voila , het levende bewijs , allee toch éne diehard op deze topic,Zazoo wrote:Ondanks het uitdrukkelijke advies in dit topic om niet te gaan (waar ik helemaal akkoord mee ben!), ben ik toch nog maar eens afgezakt naar Olloy. Het was weer dik in orde! Single track paradise!![]()
ben er niet geraakt deze keer, niet kunnen slapen deze nacht, tandpijn deed me de das om , zeeeeeerr spijtig
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
Een heel jaar maar mijn pa moest net vandaag een feest geven voor zijn pensioen, dus moest ik aan tafel , weer een jaartje wachten
- Via Ferrata
- Mountainbiker
Post by Via Ferrata »
Zoals steeds weer veel te veel asfalt, geen single tracks, 500.000ml neerslag per vierkante meter (imicroklimaat), ebola uitbraak met als gevolg verzombiede bloeddorstige inboorlingen, slechte bepijling en al wat je je bij een ramptocht kan voorstellen.
Voor de goede verstaander, zeker niet heengaan, rustig thuisblijven.
Filmpje volgt maar de maat is nog aan t monteren
Voor de goede verstaander, zeker niet heengaan, rustig thuisblijven.
Filmpje volgt maar de maat is nog aan t monteren
-
lupo60
- Mountainbiker
Na twijfel tussen Bastogne en Olly gekozen voor de lol en niet voor de chrono. Gisteren eerst erg laat kunnen starten, 9hr55 voor de 85km. Het eerste stuk flink doorgevlamd onder het motto 'dan zijn we ook sneller binnen'. Dat had ik beter niet gedaan, want het venijn kwam eerst na een paar uur. Eigenlijk vanaf de afslag 85km. Daar was er een overgang van goed berijdbaar naar helemaal niet meer te doen. Hartslag tegen de 180 en dan kijken op mijn teller die dan 5-6km/hr aangaf. Daarbij was het parcours zo ruw dat je niet kon eten en bijna niet drinken. Gevolg, na goed 4hr was de batterij af. Bij de laatste bevoorrading de bak terug vol gegooid en dat hielp. Maar het laatste stuk was toch een echte martelgang. En ik wenste op dat moment ook over een fully te beschikken want mijn polsen en rug waren helemaal tot moes geklopt. De laatste 2 uren ook zo goed als geen enkele levende ziel meer tegen gekomen. En zelden zo blij geweest dat ik mijn auto terugzag
De tocht zelf was prachtig, organisatie top en vooral sympathiek.
Maar toch een woordje van kritiek, hetzelfde als vorig jaar, en ik zal hier weeral op worden afgekraakt maar ik riskeer het erop: Het woord 'toertocht' impliceert dat Opoe Harry met de bakfiets ook over het parcours moet kunnen zonder lijf en leden te riskeren. Welnu, er zaten meerdere afdalingen en hellingen tussen die ik met de billen dicht moest nemen.(ondertussen heb ik toch al een beeke ervaring, en zelfs een cursus gevolgd, dus dat begint al wel wa te lukken met de techniek zonder een krak te zijn). En er zaten stukken tussen die minder dan 3% onder ons kunnen nemen (vb na de 2de bevoorrading langs de beek). En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren. Anyway, dat is mijn persoonlijke mening, en ik wil er niet teveel over zagen want ik ben per slot teruggekomen na vorig jaar omdat het overgrote deel van het parcours het walhalla is voor de biker. Dus ieder moet voor zich uitmaken of hij het risico wil nemen om hier te komen of niet.
De tocht zelf was prachtig, organisatie top en vooral sympathiek.
Maar toch een woordje van kritiek, hetzelfde als vorig jaar, en ik zal hier weeral op worden afgekraakt maar ik riskeer het erop: Het woord 'toertocht' impliceert dat Opoe Harry met de bakfiets ook over het parcours moet kunnen zonder lijf en leden te riskeren. Welnu, er zaten meerdere afdalingen en hellingen tussen die ik met de billen dicht moest nemen.(ondertussen heb ik toch al een beeke ervaring, en zelfs een cursus gevolgd, dus dat begint al wel wa te lukken met de techniek zonder een krak te zijn). En er zaten stukken tussen die minder dan 3% onder ons kunnen nemen (vb na de 2de bevoorrading langs de beek). En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren. Anyway, dat is mijn persoonlijke mening, en ik wil er niet teveel over zagen want ik ben per slot teruggekomen na vorig jaar omdat het overgrote deel van het parcours het walhalla is voor de biker. Dus ieder moet voor zich uitmaken of hij het risico wil nemen om hier te komen of niet.
Ik kan u hierin volgen, maar dit is eigen aan deze rit... Dit is geen rit voor pussys en watties, en daarom dat we er ook zo weinig mogelijk reclame voor maken. De organisatie wil dit ook aantonen, dat dit geen rit is voor de doorsnee toertochtrijder. Ik ken een pak goed getrainde mannen, die voor 100 en 85 gingen, maar al rap beslist hebben om een kortere afstand te nemen, wegens het loodzware parcours.lupo60 wrote: Maar toch een woordje van kritiek, hetzelfde als vorig jaar, en ik zal hier weeral op worden afgekraakt maar ik riskeer het erop: Het woord 'toertocht' impliceert dat Opoe Harry met de bakfiets ook over het parcours moet kunnen zonder lijf en leden te riskeren. Welnu, er zaten meerdere afdalingen en hellingen tussen die ik met de billen dicht moest nemen.(ondertussen heb ik toch al een beeke ervaring, en zelfs een cursus gevolgd, dus dat begint al wel wa te lukken met de techniek zonder een krak te zijn). En er zaten stukken tussen die minder dan 3% onder ons kunnen nemen (vb na de 2de bevoorrading langs de beek). En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren. Anyway, dat is mijn persoonlijke mening, en ik wil er niet teveel over zagen want ik ben per slot teruggekomen na vorig jaar omdat het overgrote deel van het parcours het walhalla is voor de biker. Dus ieder moet voor zich uitmaken of hij het risico wil nemen om hier te komen of niet.
Al bij al lag het er droog bij, wij hebben deze rit al in zwaardere (nattere) omstandigheden gereden en dan is het echt harken om de finish te halen.
Ik rij deze rit sinds 2009 en voor mij is dit de zwaarste rit van het jaar!
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Goh, dat was inderdaad een schoontje, maar met de buik op het zadel kan je enkel links of rechts vallen en wat blauwe plekken oplopen. Mochten deze afdalingetjes (helemaal in t begin zat er ook een venijnige in) er niet inzakken zou ik dat zelfs een minpuntje vindenlupo60 wrote: En er zaten stukken tussen die minder dan 3% onder ons kunnen nemen (vb na de 2de bevoorrading langs de beek). En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren.
Olloy-sur-Viroin
Gisteren naar Olloy afgezakt. Eerste maal, en het was een voltreffer. Mij nog géén seconde beklaagt dat ik een feestje op zaterdagavond en de mtb-gordel in Huizingen links heb laten liggen. Ben vertrokken voor de 65 km, met in het achterhoofd van onderweg misschien naar de 85 over te schakelen. Gelukkig heb ik dit niet gedaan, want op het einde waren de beentjes redelijk leeg.
Prachtige tocht door een prachtige streek. Steengoeie bepijling, voldoende bevoorradingen met vriendelijke service. Ook den aprés (bikewash, fietsparking, douches, eten en drank) was dik in orde.
Dikke MERCI aan alle vrijwilligers en organisatie. Hier kom ik met plezier terug.
trikke
1500 halle
Prachtige tocht door een prachtige streek. Steengoeie bepijling, voldoende bevoorradingen met vriendelijke service. Ook den aprés (bikewash, fietsparking, douches, eten en drank) was dik in orde.
Dikke MERCI aan alle vrijwilligers en organisatie. Hier kom ik met plezier terug.
trikke
1500 halle
Last edited by Trikked on Mon 08 Sep 2014 15:22, edited 1 time in total.