manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Captain Haddock wrote:Je zin is mss niet dubbelzinning bedoeld, maar in ieder geval, ik snap de bedoelde inhoud niet: ik zou denken dat de fox meer racegericht is, en minder een compromis is tss beiden: of locked, of niet. Bij SPV is het: of harde veer, of niet, dus: redelijk wipvrij en harder, of met nog wat gewip, en zachter. :drunk:
Ja en nee. Volgens wat ik begrepen heb, zit het zo: als de Fox unlocked is (en je kan dus instellen hoe snel dat gebeurt) dan werkt hij als een gewone vork: boterzacht.

Als de Manitou werkt, zit je nog steeds met dat luchtventiel dat de werking iets of wat stroever maakt. Minder druk op het ventiel maakt de werking zachter, maar reduceert ook het anti-wip-effect. Meer druk doet het tegenovergestelde.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

ah ja, dus meer race-georienteerd omdat hij stroever is eigenlijk. Dus, als ik het goed versta, is spv beter op een ruig circuit met overal bulten (k veronderstel zoals de meeste race-tracks) omdat de fox daar toch continu unlocked zou werken en uiteindelijk amper antiwipwerking zou geven. Dus is de fox wel beter voor XC waar je een zeer gevarieerd terrein hebt. Tnx mate! =D>
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Ik zou toch nog even op bevestiging wachten van mensen die echt met een Terralogic rijden (zo zijn er hier wel een paar), wat ik vertel is uiteindelijk maar boekenwijsheid 8-[
Captain Haddock
Mountainbiker

Ja, maar k heb zelf al ns de mogelijkheid gehad om de fox te testen, en da beviel mij toch wel bijzonder. Lock out aan en af zetten, ik wil mij daar nie met bezighouden eerlijk gezegd. BTW, hoe zit het met uwen supervélo, ben wa jaloers op zo'n chic kader!
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Captain Haddock wrote:BTW, hoe zit het met uwen supervélo, ben wa jaloers op zo'n chic kader!
ik slaap er elke nacht bij, voorlopig... :oops:
Captain Haddock
Mountainbiker

Dzjowie wrote:ik slaap er elke nacht bij, voorlopig... :oops:
lol
en voor een outing kan dat tellen! :lol:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Dzjowie wrote:
Captain Haddock wrote:BTW, hoe zit het met uwen supervélo, ben wa jaloers op zo'n chic kader!
ik slaap er elke nacht bij, voorlopig... :oops:
Het ganse frame is echt chic maar vooral die liggende achtervork is bijzonder knap gedesigned ...

Straffe mannen bij Commencal
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

jerommeken wrote:die liggende achtervork is bijzonder knap gedesigned ...
Het heeft de dame betaamd een foto van haar derrière te laten nemen... :oops:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Hoe durft ge! :wink:
kapellebiker
Mountainbiker

manitou voorvering

Post by kapellebiker »

iemand ervaring met manitou voorvering? Is dit merk betrouwbaar?
Post Reply