Routes in en rond aywaille

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

iemand enig idee waar die kaart te verkrijgen is?
ik ben er namelijk al een tijdje naar op zoek.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Enig idee waar die kaart te verkrijgen is?
Nu heb ik die site van het NGI ook eens geraadpleegd, maar heb ik nog altijd geen info over waar die kaart te verkrijgen is.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

In het VVV kantoor van oa. Aywaille & Remouchamps. Wij gaan waarschijnlijk zaterdag en dan paseren we eerst VVV Remouchamps wat tdaar liggen ze nog. Om ze op te sturen was het te laat :wink:
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

@ Piefkie en Thierry,

Dat is niet de kaart die ik en $mokieJoe gebruikt hebben.De benaming is hierboven al vermeld ik kan er nog bijzeggen dat dit schaal 1:25000 is en dus vrij gedetailleerd.Alle routes zijn in kleur en genummerd.
Piefkie ge woont maar op 5 km van mijn deur,ik zou zeggen neem gerust eens contact op en je mag de kaart eens lenen.Mocht je er graag een hebben je kan ze altijd in het lokaal VVV kantoor kopen,anders ik ge toch naar het vakantisalon in Antwerpen(februari) ik wil er desnoods een kopen op de stand van het NGI.
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Die kaart met schaal 1:50000 kunt ge via e-mail aanvragen bij troisponts@skynet.be . Maandag een mailke gestuurd, woensdag lag ze al in de bus.
Die kaart is wel minder gedetailleerd, maar beslaat een ruimer gebied (vrij logisch é). :)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

er is inderdaad een kaart met de oude routes en een kaart met de nieuwe. de oude worden niet meer onderhouden, en zijn dus niet volgbaar, tenzij je alles op voorhand in de gps ingeeft. de nieuwe routes zijn vrij goed in orde,al hangen sommige pijltjes wat vreemd.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Gisteren de routes 38-36-39 gecombineerd. De pijltjes hangen inderdaad af en toe zeer vreemd. Op een bepaald moment dacht ik dat ik gewoon dezelfde weg moest terugkeren die ik net genomen had. Gelukkig had ik een "goede" gids bij die de route nog niet zo lang geleden al eens gereden had. Maar ergens op route 36 zijn we verkeerd gereden. Dit was net nadat we door een tunneltje onder de autosnelweg waren gereden. Daar hing geen pijltje meer om ons naar links te sturen. Ik heb er wel geen spijt van dat we daardoor dan een extra afdaling en klim moesten nemen. Dit was voor mij toch de leukste afdaling en klim. Het was een vrij steile klim met een paar trapjes in, zo heb ik ze graag.

Ik vond het wel spijtig dat ik in de afdalingen niet volle bak kon doorgaan, omdat ik mijn achterrem heel ver moest openzetten om mijn wiel met 1 gebroken spaak sleepvrij te kunnen laten draaien. Na een 50km werd het wiel weer een beetje krommer, ik ben aangekomen met 3 gebroken spaken.

Het lag er gisteren ook lekker vettig bij, nadat de bevroren ondergrond ontdooit was.
Bobke#77
Mountainbiker

Post by Bobke#77 »

Ik ben van plan om donderdag te gaan en vrijdag theux rood , was het ECHT vettig of viel het mee ?
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Het parcours lag er nog goed bij.Als het weer zo blijft kunt ge gerust vertrekken.Piefkie bedoelde met lekker vettig waarschijnlijk een tof parcours waar op sommige plaatsen wat modder lag maar daar was overal makkelijk door te rijden.
Hoe ik dat weet..........?Ik was de gelegenheidgids,maar toch nog één keer verkeerd gereden zoals vermeld. #-o

BTW snelheidsrecord verbroken in de afdaling van Quareax 't ligt nu op 70 km/u :lol: :lol: :lol:
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Supernaut schreef:
Piefkie bedoelde met lekker vettig waarschijnlijk een tof parcours waar op sommige plaatsen wat modder lag maar daar was overal makkelijk door te rijden.

Jep,
Echt vettig was het er niet, 't was gewoon lekker vettig. Je moet er zeker niet stoempen om door de modder te geraken.
Post Reply