12/06/05 Hagelandse chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

thx.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Bmweke wrote:Op een klein 10 min van het station van Aarschot.
ATEGEV komt wel per bike vanaf het station denk ik ?
Dus van die 10 minuutjes zal je wel 20 tot 30 minuten moeten maken...zeker omdat hij, de weg niet kennende over de hoofdwegen zal komen...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Iegienie wrote: na twee edities hebben we een ferm gedeelte van het parkoers wat omgehooid. Nu ist dus eerder 72 à 73 km ipv ongeveer 65. ik hoop binnenkort nog eens het parkoers helemaal deftig af te rijden, dan laat ik nog wel eens iet weten.
Als jullie een parcourswijziging doorgevoerd hebben, hoop ik dat de verkeerslichten bovenaan de Aarschotse ring omzeild zijn ?
Dit zorgt met het cronoduiveltje voor echt wel onveilige situatie's.
Als het cronoduiveltje is in de man....zit de wijsheid ook in de kan... :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Biker Zjé wrote:
Iegienie wrote: na twee edities hebben we een ferm gedeelte van het parkoers wat omgehooid. Nu ist dus eerder 72 à 73 km ipv ongeveer 65. ik hoop binnenkort nog eens het parkoers helemaal deftig af te rijden, dan laat ik nog wel eens iet weten.
Als jullie een parcourswijziging doorgevoerd hebben, hoop ik dat de verkeerslichten bovenaan de Aarschotse ring omzeild zijn ?
Dit zorgt met het cronoduiveltje voor echt wel onveilige situatie's.
Als het cronoduiveltje is in de man....zit de wijsheid ook in de kan... :lol:
nope, die verkeerslichten zitten er nog altijd in. Probleem is dat we ergens over die drukke baan moeten (ofwel over de leuvense). En dan is het nog altijd beter om aan lichten over te steken dan waar er geen staan, want dat lijkt me met al die gehaaste keneinen nog veel gevaarlijker.

En helemaal rond aarschot rijden willen we niet, want dat verandert de aard van de tocht te veel.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

misschien toch een manneke daar zetten, eventueel de flikken?

vorig jaar toch weer wat volk door 't rood zien rijden [-X
jls
Mountainbiker

Post by jls »

of een brugske in elkaar timmeren? :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

de flikken, dat zou eventueel kunnen. ik weet niet goed hoe dat juist in elkaar zit. ik ga het eens in de groep gooien...

maar iemand daar zetten ????

het is een vrij ingewikkeld kruispunt he. Nu is het simpel : volg het verkeersreglement.

Maar als je er iemand zet, wat kan die dan doen ? de fietsers tegenhouden ? En als er dan toch ene doorrijdt en die komt iets tegen, wie zijn schuld is het dan ???????????

eerlijk gezegd vind ik het nu absoluut niet gevaarlijk : ge gaat naar de rode lichten, ge wacht tot het groen is, ge kijkt dat er niks verkeerd gaat, en ge steekt veilig over.

ik weet het, lijkt een vrij vreemde uitspraak, maar toch is dit de veiligste manier van werken. Ge moet je maar eens voorstellen dat ge daar een vijfhondertal zenuwpezen moet gaan tegenhouden omdat het rood is...

Zonder zeveren : als ge dat ziet zitten, laat maar iets weten... ik denk niet dat we ook maar één iemand vrijwillig voor zo'n jobke vinden ???
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Daar iemand neerplanten met een seingeversbordje, kan of mag je in geen enkel geval doen. [-X
Enkel in samenwerking met politie mag je hier iets regelen, maar laat ons eerlijk zijn...gedurende meerdere uren het verkeer hier gaan regelen voor een cronorit, die zich voor de rest ook op de openbare weg afspeelt is helemaal niet realistisch !
Maar het is nu eenmaal frusterend, naar het einde van de crono toe, je laatste krachten aan te spreken om de lange asfaltklim aan maximale snelheid te nemen, om dan boven het licht vlak voor je neus op rood te zien springen... :evil:
Ik had gehoopt dat jullie deze baan na de eerste cross achter de Roeselberg, een 2de keer zouden kruisen in de buurt van Nieuwrode....
Maar soit....so be it !!! Let's hope for some luck at the crosslights :wink:
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Héél simpel. Rood=stopppen, groen=doorrijden en wie door het rood rijdt....

Ge zet daar éne persoon met ne cursusblok en wie door het rood rijdt, nummer wordt genoteerd en wordt uit de uitslag geschrapt. (maatregel meedelen bij start natuurlijk!)

Ik ben eens curieus (en ik hoop dat ik het nooit ga weten) als ze daar eens éne (biker) naar de filistijnen rijden nadat hij door het rood gereden is.

Het oooooo-zo gekoesterde imago van de mtb-sport zal een flinke deuk krijgen, en als een org. op die manier in de krant moet verschijnen (alhoewel zij daar niet rechtstreeks verantwoordelijk voor zijn natuurlijk!)? is ook nie plezant hé
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

zet daar ene flik en ze zullen ook ni door 't rood rijden hoor, gewoon controle en zoals thorgal zegt: door 't rood: deklassering!
Post Reply