Gekomen voor 55km en uiteindelijk binnengekomen met 85km op de teller.
Een pijltje gemist (samen met nog een troep andere bikers) waardoor ik op het parcours terecht kwam van een kleinere afstand.
Ach, het was een leuk parcours met nog een betere sfeer dus deze extra kilometers was een leuke training.
Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mojobiker
- Mountainbiker
Re: Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud
55km komen doen. Eerste 10 kilometers veel te veel volk op de baan. Voor de eerste bevoorrading werd het dan leuker rijden, minder volk, knap bos, lekkere tracks, de modder maakte het hier en daar leuker, knap. Overvloedige bevoorradingen. Na de samensmelting weer wa drukker op de baan, maar niet meer storend.
Wat ik nie snap is dat je een 55km verkoopt terwijl dit er eigenlijk 60 a 61 waren? Ook den toog had iets vlotter gemogen, wij zijn met dorst naar huis gegaan.
Voor de rest alles top, een knappe herfstrit.
Mojo
Wat ik nie snap is dat je een 55km verkoopt terwijl dit er eigenlijk 60 a 61 waren? Ook den toog had iets vlotter gemogen, wij zijn met dorst naar huis gegaan.
Voor de rest alles top, een knappe herfstrit.
Mojo
Ook nog eens een voledige toertocht gereden en dan maar gekozen voor de 68km.Mooi parcours en alles goed georganiseerd,bevoorrading 1 overgeslagen,teveel volk.
Afslag naar 68km bijna niemand tegengekomen ,dit was dan ook het mooiste en moeilijkste gedeelte waar ik enorm van genoten heb.Had niet gedacht dat ik nog zo fris aan de aankomst ben gekomen,dat ritje in het midden van de week van 111km heeft me zeker deugd gedaan.
Toch dringend moeten gaan uitkijken naar een fullsuspension want dat gebodder begin ik stilaan beu te worden/
Ngmaals bedankt aan al de vrijwilligers die er hun zondag hebben voor opgeofferd.
Afslag naar 68km bijna niemand tegengekomen ,dit was dan ook het mooiste en moeilijkste gedeelte waar ik enorm van genoten heb.Had niet gedacht dat ik nog zo fris aan de aankomst ben gekomen,dat ritje in het midden van de week van 111km heeft me zeker deugd gedaan.
Toch dringend moeten gaan uitkijken naar een fullsuspension want dat gebodder begin ik stilaan beu te worden/
Ngmaals bedankt aan al de vrijwilligers die er hun zondag hebben voor opgeofferd.
Last edited by roger on Sun 20 Oct 2013 20:26, edited 1 time in total.
zeer mooie tocht gereden vandaag. vertrokken voor 55km maar aan de eindmeet toch 61km op de teller.
Eerste deel van de rit veel te veel volk op de weg waardoor het geregeld stropte.Toch de twee technische klimmetjes boven geraakt.
Na de eerste bevoorrading was er minder volk op de weg dus was het leuker rijden.Na de tweede bevoorrading moest mn compagnon lossen en reed ik dus alleen.Soms in de verste verte niemand voor of achter mij,ZALIG!
Na een goeie 50km serieus tempo te rijden,begon de vermoeidheid door te wegen.De laatste klimmetjes leken eindeloos maar werden overwonnen.
Uiteindelijk 61km gereden tegen net geen 21 gemiddeld.
Alles tiptop georganiseerd,enkel de toog had mss vlotter gekund.Bij aankomst stond de wachtrij tot buiten dus meteen doorgereden naar de wagen.
Alleszins komen wij volgend jaar terug!
Eerste deel van de rit veel te veel volk op de weg waardoor het geregeld stropte.Toch de twee technische klimmetjes boven geraakt.
Na de eerste bevoorrading was er minder volk op de weg dus was het leuker rijden.Na de tweede bevoorrading moest mn compagnon lossen en reed ik dus alleen.Soms in de verste verte niemand voor of achter mij,ZALIG!
Na een goeie 50km serieus tempo te rijden,begon de vermoeidheid door te wegen.De laatste klimmetjes leken eindeloos maar werden overwonnen.
Uiteindelijk 61km gereden tegen net geen 21 gemiddeld.
Alles tiptop georganiseerd,enkel de toog had mss vlotter gekund.Bij aankomst stond de wachtrij tot buiten dus meteen doorgereden naar de wagen.
Alleszins komen wij volgend jaar terug!
Bij ons zelfde verhaal.. de 55 bleken er 61 te zijn
De laatste 6 kms serieus afgezien
In de 'kleedkamers' ind. wa stoelen gemist.. en ook met dorst moeten huiswaarts keren
Niettegenstaande was dit een TOP TT
Tot de volgende.
De laatste 6 kms serieus afgezien
In de 'kleedkamers' ind. wa stoelen gemist.. en ook met dorst moeten huiswaarts keren
Niettegenstaande was dit een TOP TT
Tot de volgende.
- Rucher
- Mountainbiker
Vanmorgend afgekomen voor de 68 na wat omrijden voor de werken viel mij op dat ondanks het vroege uur we al direct langs de kant moesten parkeren. Ik dacht met verplaatsing start dat er meer parkeerplek ging zijn. Verbaasde mij bij het naar huis rijden hoe ver ze geparkeerd stonden
Na een vlotte inschrijving samen met de Armstrong voor de 68 gegaan , Sigrid ging voor de 38.
Ik vond het een super TT ,stevig eerste deel, snel 2de deel , van alles wat.
Bv voldoende, bepijling mocht soms wel iet beter hangen of 1 extra maar vooral
voor de seingevers op de oversteekplaatsen.
Zoals aangehaald was de wachtrij voor drinken als we doorgingen redelijk lang
En nu maar hopen op een leuke foto
Na een vlotte inschrijving samen met de Armstrong voor de 68 gegaan , Sigrid ging voor de 38.
Ik vond het een super TT ,stevig eerste deel, snel 2de deel , van alles wat.
Bv voldoende, bepijling mocht soms wel iet beter hangen of 1 extra maar vooral
Zoals aangehaald was de wachtrij voor drinken als we doorgingen redelijk lang
En nu maar hopen op een leuke foto
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
El Toro Cycling Club Breda
Tja, wat moet ik zeggen;) allereerst een groot
voor de organisatie,
met in het bijzonder de seingevers bij de oversteken, nogmaals bedankt.
Echt een supertour;) alles zat erin, treintjes en de tram in het begin, normaal gesproken recupereer ik op de vlakke stukken na een klim(metje), daar kwam vandaag niet veel van, sommige stukken waren inderdaad te doen maar vettig, wat mij als bewoner van de lage landen deed besluiten om voor de 55 km te gaan en inderdaad tot mijn verrassing was deze gelukkig geen 55 maar 61 km, wat toch nog voor enige compensatie zorgde ten opzichte van de lange afstand, maar dit terzijde.
Wat de douches betreft, koud water, geen bank of stoel en ondanks een lange rij had ik zo'n dorst dat ik de moeite heb genomen om enige tijd op mijn donkere te wachten, maar inderdaad, de apres hoort er bij en deze was niet in verhouding met de rest van de organisatie , maar allez, 1 donkere en een heerlijk broodje van de alleraardigste madammen + de supertocht maken dat ik volgend jaar zeker terugkom.
Met sportieve groet,
El Toro
Tja, wat moet ik zeggen;) allereerst een groot
met in het bijzonder de seingevers bij de oversteken, nogmaals bedankt.
Echt een supertour;) alles zat erin, treintjes en de tram in het begin, normaal gesproken recupereer ik op de vlakke stukken na een klim(metje), daar kwam vandaag niet veel van, sommige stukken waren inderdaad te doen maar vettig, wat mij als bewoner van de lage landen deed besluiten om voor de 55 km te gaan en inderdaad tot mijn verrassing was deze gelukkig geen 55 maar 61 km, wat toch nog voor enige compensatie zorgde ten opzichte van de lange afstand, maar dit terzijde.
Wat de douches betreft, koud water, geen bank of stoel en ondanks een lange rij had ik zo'n dorst dat ik de moeite heb genomen om enige tijd op mijn donkere te wachten, maar inderdaad, de apres hoort er bij en deze was niet in verhouding met de rest van de organisatie , maar allez, 1 donkere en een heerlijk broodje van de alleraardigste madammen + de supertocht maken dat ik volgend jaar zeker terugkom.
Met sportieve groet,
El Toro
-
Tommy9001
- Mountainbiker
Deze morgen voor een ritje van 1u15 vertrokken vanuit Izegem niet wetende wat voor een rit er ons te wachten stond.
We waren met z'n 10nen vertrokken en al gauw waren we gesplitst maar wat hebben we ons allemaal geamuseerd.
Prachtig parcour, kilometers bos, perfecte bepijling, voldoende bevoorradingen. Ook
aan de seingevers.
Enig minpunt waren de douches, het mochten er meer zijn. Het was aanschuiven, den ene lul tegen de andere
In ieder geval komen we nog terug!!!!!
We waren met z'n 10nen vertrokken en al gauw waren we gesplitst maar wat hebben we ons allemaal geamuseerd.
Prachtig parcour, kilometers bos, perfecte bepijling, voldoende bevoorradingen. Ook
Enig minpunt waren de douches, het mochten er meer zijn. Het was aanschuiven, den ene lul tegen de andere
In ieder geval komen we nog terug!!!!!
-
Kevindv
- Mountainbiker
Zeker en vast volgend jaar terug op deze tt.
Was de eerste maal en zeker ni beklaagd, prachtige streek.
Goede organisatie, uitpijling (incl. seingevers), bevoorrading en lekker warme douches achteraf.
Was de eerste maal en zeker ni beklaagd, prachtige streek.
Goede organisatie, uitpijling (incl. seingevers), bevoorrading en lekker warme douches achteraf.
heb deze tocht niet gereden (omwille van slapeloze nachten moeten in te halen door zieke kindjes) maar als ik hier lees dat de tocht 5a6km langer is dan verwacht, dan is dat een fenomeen dat toch regelmatig terugkomt! er 1 kilometer naast zitten op 55 kilometer is geen probleem, maar wat voor reden is er om overal te zeggen dat er een toer is van 55 km terwijl je er eentje onder de wielen krijgt geschoven van 61 km?
Dit kan lijken als een verwijt aan de organisatoren van tt overijse, maar dit is het zeker niet!!!!! Het is, zoals al eerder gezegd, iets dat regelmatig terugkomt opverschillende toertochten!
Ik heb nog nooit een tt georganiseerd en heb maar een eenvoudige fietscomputer. Misschien zit er wel een technische, ecomische, organisatorische, .... reden achter?!
Dit kan lijken als een verwijt aan de organisatoren van tt overijse, maar dit is het zeker niet!!!!! Het is, zoals al eerder gezegd, iets dat regelmatig terugkomt opverschillende toertochten!
Ik heb nog nooit een tt georganiseerd en heb maar een eenvoudige fietscomputer. Misschien zit er wel een technische, ecomische, organisatorische, .... reden achter?!