Rij richting Oostlaan Poperinge -> volg dan de aangeduide weg.MaC'Red wrote:welke straat mag ik ingeven dan richting parking voor de gps ??sean braire wrote:De startplaats in inderdaad nog altijd dezelfde ; Zaal Maeke Blyde. De parking is echter enigszins anders.Woody 7 wrote:Heb ik da nu zo verkeerd op?Dacht ergens gelezen te hebben dat het een nieuwe inschrijvingplaats was...op de website staat er nog altijd makeblijde...
Do 15/08/13 Poperinge Mountainbike XL
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
kurt d
- Mountainbiker
Re: Do 15/08/13 Poperinge Mountainbike XL
dikke chapeau mannen, 140km fietsplezier was me die 400km verplaatsing wel waard. Leuke dag gehad!
alleen jammer dat in die laatste kilometer in Poperinge dorp de pijltjes weg waren...
alleen jammer dat in die laatste kilometer in Poperinge dorp de pijltjes weg waren...
- MaC'Red
- Mountainbiker
Voor de derde keer naar Poperinge gekomen, het is hier inderdaad NIET plat. Ingeschreven voor de 80 km + Kemmelberglus maar uiteindelijk hebben we ons bij de 80 km gehouden. Bij de eerste technische keuze zelf de moeilijke kant gekozen en bikemate de easy site en zo elkaar dus uit het oog verloren en na veel heen en weer gebel dan afgesproken aan de 2de bev.
Vanaf hier samen gebleven en deze afstand uitgereden. Het was een leuk parcours, de Catsberg die we twee keer moesten bedwingen ( heb em zelfs drie keer gedaan waarvan 1 keer op de straat zelf wegens pijlke gemist
was de mooiste en de moeilijkste en waar tevens de steilste stukken waren te vinden. Terug aangekomen in Poperinge met 83.7 km en 1234 hms. Oh ja, het parcours lag er terug pokkedroog bij maar dat maakte het ook een stuk sneller. Volgend jaar komen we zeker terug !!!
MaC'Red
Vanaf hier samen gebleven en deze afstand uitgereden. Het was een leuk parcours, de Catsberg die we twee keer moesten bedwingen ( heb em zelfs drie keer gedaan waarvan 1 keer op de straat zelf wegens pijlke gemist
MaC'Red
Sorry gasten, maar ik vond het parcours (net als vorig jaar al) ondermaats. De edities van 3 en 4j geleden waren een stuk aangenamer!
Dit jaar was het verbindingstuk naar Cassel gewoonweg saai. De vele karresporen en bricollon passages hebben voor mij niks met mtb te maken, maar zorgen voor onnodige lekke banden.
De Casselzone zelf was goed in elkaar geknutseld, dikke chapeau. De heuvelzone Catsberg, Boeschepeberg, Rode Berg, Vidaigne Berg, etc. blijven ook zeer fun en vervelen geen seconde.
Qua organisatie: vriendelijke mensen, goeie bev, goeie bepijling, goeie afspuit, goeie parking, ... alles dik in orde.
Alleen het parcours gaat ieder jaar achteruit qua diversiteit. Was de Zwarte berg verboden terrein dit jaar?
Alsik kijk naar mijn GPS stats gok ik op een zeer hoog asfalt gehalte over 125km.
Hopelijk volgend jaar opnieuw een parcours zoals 4j geleden.
Dit jaar was het verbindingstuk naar Cassel gewoonweg saai. De vele karresporen en bricollon passages hebben voor mij niks met mtb te maken, maar zorgen voor onnodige lekke banden.
De Casselzone zelf was goed in elkaar geknutseld, dikke chapeau. De heuvelzone Catsberg, Boeschepeberg, Rode Berg, Vidaigne Berg, etc. blijven ook zeer fun en vervelen geen seconde.
Qua organisatie: vriendelijke mensen, goeie bev, goeie bepijling, goeie afspuit, goeie parking, ... alles dik in orde.
Alleen het parcours gaat ieder jaar achteruit qua diversiteit. Was de Zwarte berg verboden terrein dit jaar?
Alsik kijk naar mijn GPS stats gok ik op een zeer hoog asfalt gehalte over 125km.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ik heb een bijkomende opmerking : de extra lus naar de Kemmel was goed voor extra hoogtemeters maar er zat amper off road in : een leuk stukje aan de Scherpenberg en de aanloop naar de kasseien naar de Kemmel, meer was er niet aan...
uncle sam wrote:Sorry gasten, maar ik vond het parcours (net als vorig jaar al) ondermaats. De edities van 3 en 4j geleden waren een stuk aangenamer!
ik kan me hier enkel maar bij aansluiten qua mening. poperinge xl was vroeger alle bergen (kemmel/cassel/etc) in de streek dit grotendeels offroad op de 125km.
sedert vorige jaar vind ik het parcours veel te veel weg geworden, en moet oa die brouwerij precies nog meegenomen worden. aangezien ik de streek ken worden veel offroad stukken gewoon niet meer gedaan/overgelaten met wegstukken in de plaats.
mountainbike rit aan een gemid van 25.3 op de 125km. zegt genoeg over hoeveel weg er wel in zit.
http://www.strava.com/activities/74856363" onclick="window.open(this.href);return false;
qua organisatie daarentegen, bev, bepijling etc niks aan op te merken, in tegendeel.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Een beetje jullie commentaren gelezen want meer nog dan het aantal inschrijvingen is dit voor ons ons "rapport" Het is dan voor voer voor onze evaluaties.
Dank voor de vele felicitaties. Na 20 edities doen die nog altijd deugd. Ook de vele tevreden gezichten de leuke babbels op den après zijn jaar na jaar een motivatie om verder te doen. Een leuke uitspraak kwam van een van onze nieuwe sponsors die samen met z'n vrouw voor het eerst op een mountainbike zaten en ineens de 50km kwamen rijden. Ze vonden de sfeer geweldig onder weg en "die mountainbikers zijn allemaal zo'n vriendelijke gasten..." Ook een dikke duim voor jullie dus
Maar zijn dus nog werkpuntjes, inderdaad.
"vlak (en saai) stuk naar de Cassel" De Cassel ligt niet dichtbij dat weten we maar veel kunnen we er niet aan doen. Bovendien proberen we ook nieuwe stukken ertussen te zoeken of een asfalt te vervangen door een off-road en dat zorgt dan soms voor een langer tussenstuk. Maar bekijk het ook van de positieve kant. Het is in zekere zin ook een recuperatiestuk.
"veel asfalt tout court" We proberen dit te beperken. Weet ook dat voor vele onverharde stukken toelating moet worden gevraagd. Het zij bij prive-eigenaars, hetzij bij de diverse overheden en instanties. Pureestoemper steekt daar uuuuuuren in en redelijk vaak krijgt hij een njet. Het lange asfaltstuk in het begin was zo een noodoplossing. We moesten zo 2km schitterend onverhard in allerijl eruit halen om vorig weekend 60 quads hadden gepasseerd en een plaatselijke landbouwer er genoeg van had. Maar bon, we zoeken voort.
"uniformiteit in afstanden". Ook hier zijn de toelatingen in zekere zin de boosdoener. Ons parcours ligt in maart-april grotendeels vast. Dan bepalen we ook de afstanden en starten we de promotie. Vaak veranderen die dan ook nog door een weigering maar toch blijven die afstanden intern een beetje hangen. De afstanden die we dan afficheren aan inschrijving en bevoorrading kloppen meestal wel.
Mochten er nog opmerkingen zijn, laat maar weten.
Dank voor de vele felicitaties. Na 20 edities doen die nog altijd deugd. Ook de vele tevreden gezichten de leuke babbels op den après zijn jaar na jaar een motivatie om verder te doen. Een leuke uitspraak kwam van een van onze nieuwe sponsors die samen met z'n vrouw voor het eerst op een mountainbike zaten en ineens de 50km kwamen rijden. Ze vonden de sfeer geweldig onder weg en "die mountainbikers zijn allemaal zo'n vriendelijke gasten..." Ook een dikke duim voor jullie dus
Maar zijn dus nog werkpuntjes, inderdaad.
"vlak (en saai) stuk naar de Cassel" De Cassel ligt niet dichtbij dat weten we maar veel kunnen we er niet aan doen. Bovendien proberen we ook nieuwe stukken ertussen te zoeken of een asfalt te vervangen door een off-road en dat zorgt dan soms voor een langer tussenstuk. Maar bekijk het ook van de positieve kant. Het is in zekere zin ook een recuperatiestuk.
"veel asfalt tout court" We proberen dit te beperken. Weet ook dat voor vele onverharde stukken toelating moet worden gevraagd. Het zij bij prive-eigenaars, hetzij bij de diverse overheden en instanties. Pureestoemper steekt daar uuuuuuren in en redelijk vaak krijgt hij een njet. Het lange asfaltstuk in het begin was zo een noodoplossing. We moesten zo 2km schitterend onverhard in allerijl eruit halen om vorig weekend 60 quads hadden gepasseerd en een plaatselijke landbouwer er genoeg van had. Maar bon, we zoeken voort.
"uniformiteit in afstanden". Ook hier zijn de toelatingen in zekere zin de boosdoener. Ons parcours ligt in maart-april grotendeels vast. Dan bepalen we ook de afstanden en starten we de promotie. Vaak veranderen die dan ook nog door een weigering maar toch blijven die afstanden intern een beetje hangen. De afstanden die we dan afficheren aan inschrijving en bevoorrading kloppen meestal wel.
Mochten er nog opmerkingen zijn, laat maar weten.
Jasean braire wrote: Mochten er nog opmerkingen zijn, laat maar weten.
Ik vond het parcours van 3-4j geleden leuker, met de terugkeer via Westouter. Dacht dat er toen ook meer uit de heuvelzone (stuk Zwarte berg - Bailleul) werd gehaald.
Ik weet dat Kristof enorm veel werk steekt in het parcours, en het is tof dat het geen 20j hetzelfde is.
Dus thumbs up voor de ganse equipe