From East to West 13/14 juli 2013
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: From East to West 13/14 juli 2013
Post by BerggeitCasualFietser »
Iemand die vandaag al gereden heeft? Bij mij wordt het Aalter, niet te vroeg uit het bed als anders en op tijd thuis voor ne keer...
Deze morgen hier voor het eerst gestart voor de 55 km, maar onderweg beslist om toch maar voor de volle 85 te gaan........
In het begin (+- 8 km) continue baan, maar beetje bij beetje kwam de offroad voor de wielen!! Maar de 80% waarvan sprake hier op het forum wordt zeker niet gehaald. Het is wel een mooi, plezant ritje met een superleuk bosje ergens rond Maria Aalter. 3 bevoorradingen, maar toen ik op de 3° aankwam (die ook de 1° was) was er niet erg veel meer om te knabbelen, blijkbaar had men niet genoeg rekening gehouden dat de westvlaamse organisatie's er de brui aan gegeven hebben en we dus met velen richting Aalter waren afgezakt.......
Na 83 km terug aangekomen aan het sportpark te Aalter waar een goede fietsbewaking was.
De douches waren nogal naar de koude kant maar gezien de buitentemperatuur stillekes aan het stijgen was, was dit niet echt een probleem. Bij het afstempelen van de kaart was er wel geen boterham of wafel te bespeuren, wat toch wel een minpuntje is.
Daarna richting huiswaarts vertrokken.........
Het was een eerste aangename kennismaking met Regio Aalter, maar toch een klein beetje op mijn honger
blijven zitten...
In het begin (+- 8 km) continue baan, maar beetje bij beetje kwam de offroad voor de wielen!! Maar de 80% waarvan sprake hier op het forum wordt zeker niet gehaald. Het is wel een mooi, plezant ritje met een superleuk bosje ergens rond Maria Aalter. 3 bevoorradingen, maar toen ik op de 3° aankwam (die ook de 1° was) was er niet erg veel meer om te knabbelen, blijkbaar had men niet genoeg rekening gehouden dat de westvlaamse organisatie's er de brui aan gegeven hebben en we dus met velen richting Aalter waren afgezakt.......
Na 83 km terug aangekomen aan het sportpark te Aalter waar een goede fietsbewaking was.
De douches waren nogal naar de koude kant maar gezien de buitentemperatuur stillekes aan het stijgen was, was dit niet echt een probleem. Bij het afstempelen van de kaart was er wel geen boterham of wafel te bespeuren, wat toch wel een minpuntje is.
Daarna richting huiswaarts vertrokken.........
Het was een eerste aangename kennismaking met Regio Aalter, maar toch een klein beetje op mijn honger
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Zondagmorgen aanwezig voor deze TT, blij nog keer wat off-road onder mijn wielen te kunnen steken
.
Zal vermoedelijk op parcours komen aan 1e bevoorrading en nadien inschrijven/betalen (kom van thuis met de bike en anders moet ik eerst nog naar Aalter). Kwestie van niet bestempeld te worden als zwartrijder hé
Zal vermoedelijk op parcours komen aan 1e bevoorrading en nadien inschrijven/betalen (kom van thuis met de bike en anders moet ik eerst nog naar Aalter). Kwestie van niet bestempeld te worden als zwartrijder hé
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Ik ben beetje op mijn honger blijven zitten qua parcours, voor de rest was dit allemaal tien op tien. Teveel kiezelwegels en teveel opportuniteiten laten liggen. Vertrokken voor de 65 km en binnengekomen met een gemiddelde van 25.7 incl ravi's, zegt genoeg zeker.
Het bike park was idd subliem maar file doordat vermoedelijk elke afstand er passeerde. Ideale beginnersrit of het gezien eens mee te nemen, maar mij kon het niet bekoren alhoewel er ook pluspunten zijn...
Het bike park was idd subliem maar file doordat vermoedelijk elke afstand er passeerde. Ideale beginnersrit of het gezien eens mee te nemen, maar mij kon het niet bekoren alhoewel er ook pluspunten zijn...
Hoi hoi,
deze morgen omstreeks 07.30 uur afgesproken met noenkel frans en migs. Den dezen was ruimschoots op tijd en kon wat genieten van de mooie accomodatie. Mooi sportcomplex daar in Crembocity.
Omstreeks 07.45 uur kunnen vertrekken voor de 75 km. En dat t vooruit ging. Amai. Ondergetekende diende om 12u thuis te zijn, gezien madam nog moest werken. Dus aangespoord door dit bericht lieten we de beentjes wapperen. Tot de eerste bevoorrading hadden we nog een gemiddelde vlot boven de 25. Na de bevoorrading ietskes gas terug genomen. Zeker omdat we nog wat tijd hadden lol.
In Beernem de technische stukjes genomen langs de vaart. Jammer dat er geen keuze werd gegeven door de organisatie om deze mooie stukjes te nemen. Als echte Grysperres konden we dit niet aan onze neus laten voorbij gaan
We hebben vandaag veel mooie en vooral droge singletracks voor de wielen geschoven gekregen. Niets nieuws, maar o zo leuk. Ook de dreven konden ons bekoren. Aldaar liet noenkel zijn motor nog eens van zich spreken en draaide hij vlotjes de gashendel open.
Na de tweede bevoorrading zaten er nog een paar mooie stukken, maar ook veel baan. Doch we hebben ons geamuseerd. Zeker door het gezelschap.
Na de rit onze fiets gestald in de gratis bikeparking (bewaakt) en er nog een welverdiende op gaan drinken. Alwaar we een vriend van noenkel en later ook onze bushrider en chauffeurke gedag hebben gezegd.
Aalter merci voor de mooie rit.
O ja, hadden we geweten dat we zo vlot gingen bollen hadden we voor de 85 gekozen.
En bedankt aan Knurrebikers lady voor de foto die ze van ons heeft genomen op de tweede bevoorrading. Ze liet aldaar meerdere mannenharten sneller slaan. LOL
grtz
wes
http://connect.garmin.com/activity/342235365
deze morgen omstreeks 07.30 uur afgesproken met noenkel frans en migs. Den dezen was ruimschoots op tijd en kon wat genieten van de mooie accomodatie. Mooi sportcomplex daar in Crembocity.
Omstreeks 07.45 uur kunnen vertrekken voor de 75 km. En dat t vooruit ging. Amai. Ondergetekende diende om 12u thuis te zijn, gezien madam nog moest werken. Dus aangespoord door dit bericht lieten we de beentjes wapperen. Tot de eerste bevoorrading hadden we nog een gemiddelde vlot boven de 25. Na de bevoorrading ietskes gas terug genomen. Zeker omdat we nog wat tijd hadden lol.
In Beernem de technische stukjes genomen langs de vaart. Jammer dat er geen keuze werd gegeven door de organisatie om deze mooie stukjes te nemen. Als echte Grysperres konden we dit niet aan onze neus laten voorbij gaan
We hebben vandaag veel mooie en vooral droge singletracks voor de wielen geschoven gekregen. Niets nieuws, maar o zo leuk. Ook de dreven konden ons bekoren. Aldaar liet noenkel zijn motor nog eens van zich spreken en draaide hij vlotjes de gashendel open.
Na de tweede bevoorrading zaten er nog een paar mooie stukken, maar ook veel baan. Doch we hebben ons geamuseerd. Zeker door het gezelschap.
Na de rit onze fiets gestald in de gratis bikeparking (bewaakt) en er nog een welverdiende op gaan drinken. Alwaar we een vriend van noenkel en later ook onze bushrider en chauffeurke gedag hebben gezegd.
Aalter merci voor de mooie rit.
O ja, hadden we geweten dat we zo vlot gingen bollen hadden we voor de 85 gekozen.
En bedankt aan Knurrebikers lady voor de foto die ze van ons heeft genomen op de tweede bevoorrading. Ze liet aldaar meerdere mannenharten sneller slaan. LOL
grtz
wes
http://connect.garmin.com/activity/342235365
vandaag vroeg (om 7h05) met de fiets vertrokken vanuit roeselare, de start lag nl 35 km verder in Aalter. Daar na 1h15 toegekomen en een dagje zeggen aan Gianni, Mark, en onze choffeur en Linda. Gianni was ook met de fiets gekomen maar ging voor de 65, Marc en Johan deden de wegrit en Linda ging voor de 73. Ik was dus alleen voor de 83 .Vertrokken om 8h40 een beetje later dan gedacht. Het immer leuke verslagske van Turfke in gedachten ging ik er een lapke op geven. Voor de eerste 40 km zat ik op het 28km/h schema maar ik voelde de beentjes al een beetje protesteren...Wat temporiseren Het gemiddelde zakte naar 27,6 en na de filekes aan het technische parcourke nog verder naar 27 . Nog even goed bijtanken aan de laatste bevoorrading (juist op tijd de drank was op 6 bekertjes op das pech voor de vermoeide achterkomers..) Ik zou er nog een lapke opgeven kwamen daar niet de krampkes opsteken Snel een pilleke genomen en weer wat temporiseren en na een 10 min waren ze weer verdwenen. Min gemiddelde nog kunnen houden op 26.7 en aangekomen om 11h50.Daar ook nog Dieter en Co gezien voor ik weer weg was. Annick was nog in Poeke, nog 6 km naar daar uitrijden en dan nen drankse nuttigen. De 28 was wat optimistisch maar was toch content met een tot afstand van 122.7km en een tot avg van 27.1
bedankt mannen en vrouwen van Aalter, deze Grysperre heeft genoten!!!!
http://connect.garmin.com/activity/342360485" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt mannen en vrouwen van Aalter, deze Grysperre heeft genoten!!!!
http://connect.garmin.com/activity/342360485" onclick="window.open(this.href);return false;
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
deze morgen gestart voor de 65 km. Leuk zomerritje. Dankzij de Grysperres ken ik nu ook Knurrebikerslady, de MTBabe 
t vrouwken hier de 85 gedaan + heen & terug,t was meer dan genoeg zei ze
vele bosjes in de streek aangedaan
ik heb de wegrit(60km) gereden,tis een begin
vele bosjes in de streek aangedaan
ik heb de wegrit(60km) gereden,tis een begin