Vr 31/05/2013 Hamme :: Avondrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pirke
Mountainbiker

Re: Vr 31/05/2013 Hamme :: Avondrit

Post by pirke »

Dit was mijn eerste toertocht, en het proeft naar meer.

Makkelijke en vlotte bepijling, vriendelijk collega mtb'ers, mooi parcours om mijn streek op een andere manier te leren kennen.
Fiets en mezelf heb ik thuis gewassen, vooral de fiets had er nood aan. Dus ivm de douche en bikewash kan ik niet meespreken.

Ik heb voor de 27 km gekozen, bij aankomst thuis had ik met de verplaatsing naar de start en terug, 40km op de teller. Nadien vond ik het jammer dat ik toch niet voor de 38 ben gegaan. Wat misschien nog haalbaar had geweest.pijl

Ik speur op de kalender naar mijn volgende tocht.
francesco II
Mountainbiker

Post by francesco II »

hier gestart met de bedoeling 37km te rijden. Uiteindelijk zijn het er 53 geworden aangezien ik de splitsing niet gezien heb (blijkbaar aan het kruispunt van de Mechelsesteenweg in Dendermonde) en dus een geel pijltje gevolgd heb.. (was van de 52)
de bepijling vond ik niet goed: enerzijds werden er twee soorten pijltjes gebruikt en anderzijds hingen er soms te veel en soms te weinig...

tot in Berlare vond ik de tocht wel de moeite: het stuk in en rond Dendermonde (Oudegem, Schoonaarde) kende ik niet. vanaf Berlare was het hoofdzakelijk Bloso-routes..
Er was voldoende asfalt aanwezig maar ik denk niet dat je in deze streek een tocht kunt uitstippelen met een minimum aan asfalt..
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

Ben gestart beetje voor 17u in een lekker zonnetje.Genoten van een,voor mij, onbekende streek.Mooie offroad stukken en hier en daar toch een vettig strookje.De foute keuze gemaakt tussen moeilijk/gemakkelijk.Dit stuk was nauwelijks te berijden,mijn voorwiel kon zelfs niet meer ronddraaien van de plakkende klei!! :evil: Goede bevoorading met vriendelijke meisjes maar wat een flauwe bepijling,vooral in de bossen.Pijltjes waren soms op de meest onlogische plaatsen opgehangen #-o o.a. aan een brugwand.Ook enkele keren serieus getwijfeld bij paden die links en rechts opdoken en waar er nergens een pijl te bespeuren was!!Wat een verschil met de bepijling van de tt in Bornem,gisteren zondag!!Aan de afspuit niet moeten aanschuiven daar ik bij de eersten vertrokken ben,de bikers die in de drukkere periode aangezet zijn,zullen waarschijnlijk wat langer moeten wachten hebben met maar 2 stuks!! Kortom...heb me geamuseerd,heb de km in de benen maar nog heel wat werk aan de organisatie.
groeten,
dingo 8)
Post Reply