Vr 03/05/2013 Sint-Niklaas :: Nachttocht Meikermis

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Re: Vr 03/05/2013 Sint-Niklaas :: Nachttocht Meikermis

Post by Dickie »

Mooie tocht, goede bepijling, bevoorrading met genoeg van alles op de gekende locatie.
De opgebroken Stationsstraat kwam van pas om direct wat off-road onder de wielen te krijgen.
Dan ging het tegen de wind naar St-Gillis over veld-en kerkwegels en asfalt.
Onderweg Steven De Roeck tegengekomen met nog 2 ander bikers, even de wagon aangepikt maar het ging toch wat te snel.
Een goede opwarmer vooraleer de bossen van Haasdonk in te duiken.
Die werden deze keer grondig uitgekamd.
De stilaan vermolmde plankjes in de grachten verlangen wat meer aandacht, vroeger kon je er blindelings doorrossen.
Het eerste brugje over de gracht bijna gemist doordat mijn voorwiel wat uit de bocht stuiterde door een stel wortels die nu hoger uit de grond staken dan tijdens mijn vorige passages...
Ook op deze avond-tt de hoofdlamp thuis kunnen laten, iets na 19u onderweg en nog volop van het aanwezige daglicht kunnen genieten tot het einde van de tocht.
Het apréstentje zat vol, de coverband hield de ambiance erin...
Dat tapasbordje begeleid met een donkere vulde de energie voorraad weer aan.
Geslaagde bike-avond =D>
DiMi_VRS
Mountainbiker

Post by DiMi_VRS »

Leuke en goed georganiseerde tocht, jammer genoeg niet kunnen uitrijden door pech. Na fort van Haasdonk moeten stoppen.

Ik heb de GPX file, maar dus niet volledig. Als iemand die volledig heeft ben ik ook geïnteresseerd om aan mijn collectie toe te voegen!

Btw, leuk dat er foto's werden genomen! Waar komen die ergens terecht?
sladderslak
Mountainbiker

Post by sladderslak »

leuke tocht, het eerste deel was wat veel verhard vond ik, het gedeelte na de bevoorrading was super, met uitschieter natuurlijk de single track die maar bleef duren en bleef duren en bleef duren..., GEWELDIG !!
Billy_47
Mountainbiker
Location: Granville Fuse 1.0 + Scott Spark RC + Scott Scale RC 29

Post by Billy_47 »

Voila, de GPX file:
http://connect.garmin.com/activity/307170851" onclick="window.open(this.href);return false;
of:
http://app.strava.com/activities/52147349" onclick="window.open(this.href);return false;
DiMi_VRS
Mountainbiker

Post by DiMi_VRS »

Billy_47 wrote:Voila, de GPX file:
http://connect.garmin.com/activity/307170851" onclick="window.open(this.href);return false;
of:
http://app.strava.com/activities/52147349" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt!
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

Mijn relaas van een avondje Sint-Niklaas:

Na 70km in de auto aangekomen rond 20u30 op de grote markt en net voor klokslag 21u dus vertrokken voor de 35km (iets te laat aangekomen om de 56 nog te doen). Volledig voorzien drank en licht vertrok de tocht door een opgebroken straat richting station. Na nog geen 500m had ik al zin in een "bevoorrading", want wat een lekker vrouwvolk liep daar rond zeg. Sint-Niklaas is echt een 'mooie' stad :-D . Wat volgde was een snelheidsrace op de baan en door zeer egale harde veldwegels alsook een passage langs een beachvolleybal veld alwaar enkele schaars geklede dames hun ding deden (jummie jummie 8-[ ).
Hierdoor zakte het tempo even en bijgevolg stonden we op een half uurtje al na 12,5 km aan de bevoorrading.
Geen verrassingen hier. Leuk ingerichte ravito met de nodige drank en spijzen en een overaanbod aan cake :-) .

Niet te lang stilgestaan en onze weg verder gezet. Dan kwam uiteindelijk het leuke gedeelte. Eindelijk kon ik mijn (bochten)techniek beginnen bijschaven. Draaien en keren was de boodschap en wanneer je dacht dat het er op zat sloeg je gewoon iets verder opnieuw het bos in voor een volgend dessertje. In het eerste deel vrij goed tempo kunnen houden, al zat ik wel op mijn limiet door het volgen van een snelheidsduivel die mij net de weg niet afsneed bij het indraaien :roll: .
Het kon echter de pret niet bederven. Nadat ik zijn maten liet passeren op een iets breder stuk diende ik slechts 1 maal voet aan grond te zetten. Het bunnyhoppen lukte niet naar behoren en dus bleef ik aan de boom plakken :lol: .
Desondanks was het tempo niet gebroken en haalde ik naar het eind toe opnieuw mijn metgezel in. Deze was in een groepje verzeild geraakt waar ook een tandem meefietste. Chapeau trouwens, je moet het maar doen, draaien en keren tussen de bomen met een fiets die dubbel zo lang is =D> .
Jammer genoeg gingen de personen in kwestie er op een recht stuk toch bij liggen. Gelukkig deden mijn remmen het tegen dan terug naar behoren (dat was wel wat anders in het begin) en kon iedereen op tijd voet aan grond zetten. Ik vermoed dat de keuze van verkeerde spoor aan de basis lag van de valpartij.
Na het bos werd het dan terug vrij eentonig met veel asfalt en nog 1 leuke singletrack tussen de velgen met enkele nauwere passages langs een paar bomen. Van daar af aan was het één en al asfalt richting centrum Sint-Niklaas en dus zochten we doelbewust de kanten graskanten en onverharde plekjes op.
Iets later fietsten we dan nog 2 twee jonge deernes voorbij om 200m later samen voor het rood licht te staan en een gezellig babbeltje te slaan. Eén van die deernes had ik gerust willen meenemen voor een ritje op mijn bagagerek. Jammer genoeg stond dit niet op mijn mtb gemonteerd. Ook mijn metgezel was verblind door de schoonheid want plotsklaps reed hij de verkeerde straat in ondanks de duidelijke pijltjes :-" .

Uiteindelijk arriveerden we na 1u45 terug op de markt waar we snel onze bike parkeerden in de stalling bij de uiterst vriendelijke medewerkers =D> zodat we zo snel als mogelijk ons ijsje konden verorberen. Bij de ijsjesstand kregen we dan nog een flyertje in onze handen geduwd door een zoveelste goddelijk, in dit geval (ge)blond(eerd), schepsel. Samen met ons ijsje een waardige afsluiter van een leuke avond. Wel jammer dat we ons om 22u50 niet meer konden gaan wassen [-X . In dat geval organiseer je beter geen avondtocht of laat je de mensen niet vertrekken tot 21 uur!

Omdat we nog op een deftig uur wilden thuis komen hebben we dus nog even nagekaart met enkele andere bikers om ons vervolgens naar de ondergrondse parking te begeven. Daar ons douchegerief aangesproken om het zweet wat weg te wrijven. Paraderend in ons ontblote torso dan nog enkele flukse gazelles zien passeren om uiteindelijk alles in te laden en huiswaarts te keren. Stipt 00.30 stonden we dan thuis eindelijk onder de verdiende en verkwikkende douche.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Was leuk om hier nog eens te kunnen starten na 1 jaartje afwezigheid :-D .Parcour op zich in het begin was vooral asfalt,boeren wegels & single tracks :roll: .Daarna richting Haasdonkse bossen begon het grotere werk,draaien en keren :P .Was goed uit te kijken in de grachten waar men moest rijden,door diepe greppels & vermulmde planken 8-[ .Bevoorrading oke,bepijling top (o) .Terug op de markt aangekomen,nog een lekker broodje en krimpje er bovenop gekregen =P~ .Ename blond van de tap heeft gesmaakt :drunk: .Bedankt voor de 56 km 8) .Pracht organisatie (o) ,laat de volgende maar komen :bounce: ,dikke proficiat =D> =D> =D> =D> =D>
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

leuke avond gehad daar ,was weer zoals de eerste editie ,mooie bossen metveel singels goede be"voorrading,,en goeie aprés,kom zekers volgend jaar terug,danke mannen voor de mooie avond en het vele ingestoken werk
bandamvandam
Mountainbiker

Post by bandamvandam »

Toffe Tocht !!
Ik heb de 56 km gereden en deze was dik in orde ! Alsook de bevoorrading !

Graag had ik geweten waar we de foto's kunnen terugvinden ?

Greetz
demathias
Mountainbiker

Post by demathias »

Dag iedereen,

Bedankt van de vele goede reacties!

Het was top! Vanuit de organisatie hebben wij ons ook super geamuseerd.
We hebben 400 inschrijvingen gehad die avond! Allen bedankt om te komen!

Enkele vragen beantwoorden:

Douches, wij zijn er ons van bewust dat er een beperkt aanbod is. Maar de kleedkamers van sporthal De Witte Molen gaat om 23u dicht. Wij hebben al aangekaart om deze langer op te houden. Volgend jaar!?

Parcours: Het parcours loopt inderdaad over privé stukken. Graag zou ik dan ook iedereen oproepen om deze stukken die duidelijk staan aangegeven als privé niet te betreden. Hiermee breng je het parcours van onze toekomstige tochten in gedrang! (je moet dan zelf een ommetje zoeken op je gps - gemakkelijk met zoveel tracks).

Voor de mensen met pech: je mocht gerust het noodnummer bellen voor een depannage. Ook aan de inschrijving stond een fietsenmaker waar je gratis nog enkele zaken kon bijstellen!

foto's: deze komen ZEKER zo snel mogelijk online via onze website. Ik denk ergens tegen donderdag!

Op naar volgend jaar! Wij weten waar aan te werken!

groeten Mathias
(voorzitter WMTB)
Post Reply