Met een kleine 30km opwarming aangekomen in Spiere, mijn alternatief voor Waimes.
De tocht zelf startte een beetje als zoektocht. De zwarte pijlen met rood topje waren goed verstopt, meestal op een donkere paal , soms de andere kant van de straat , soms 2m hoog. Dat we maar 1 keer een 200m verkeerd gereden zijn mag een mirakel genoemd worden. Gelukkig is dit het enige minpunt voor mij.
De eerste 10km een beetje rond het water draaien om dan via vele niet zo vlakke stukken naar Bellegem te trekken. I love Bellegem, de enigste plaats waar ik mijn compagnon kan voor blijven, niet omdat ik beter kan draaien, sturen of klimmen, nee, ik maak minder meters, dwars over de gevallen bomen ipv er rond. Ook langs het water in Moen ken ik een opflakkering. Voor de rest is het aanklampen. Vooral de laatste 20km richting start, waar de wind opnieuw in het nadeel staat, zie ik me verplicht om in het wiel te kruipen. Niet goed genoeg. Gelukkig heeft mijn compagnon mededogen en kijkt hij nu en dan eens om te zien of ik nog kan aanklampen. Net geen 66km MTB plezier, en hier geen files zoals in Waimes. Jammer dat Bellegembos geen 20keer groter is.
De terugweg naar huis gaat op een gezapig tempo. oef. Op 12 dagen 4 ritten van meer dan 4.5u Mtb, 't kruipt in de kleren.
Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Re: Do 09/05/2013 Spiere-Helkijn :: Boemeltocht
Natuurlijk denken nu velen -na het lezen van bovenstaande verslagje door Cowboy- dat ik zijn compagnon was.
Niet dus.
Enkel in het verorberen van menig hoofdgerechten en bijpassende desserts ben ik hem de baas.
Maar moe was ik ook na het rijden van deze rit.
Al was het door het constante zoeken naar die verdomde pijltjes.
Gastjes, volgende keer een ander kleurke aub.
Niet dus.
Enkel in het verorberen van menig hoofdgerechten en bijpassende desserts ben ik hem de baas.
Maar moe was ik ook na het rijden van deze rit.
Al was het door het constante zoeken naar die verdomde pijltjes.
Gastjes, volgende keer een ander kleurke aub.
In naam van de organisatie bedanken we de 450 deelnemers
We zullen zeker rekening houden met de opbouwende kritiek voor volgend jaar.
1. Grotere pijlen en meer flashi zullen de eerste prioriteit zijn.
2. Meer druk op de bike wash
3. Bevoorradingen nog verbeteren
4. Details verwerken bij uitpijling (bevestiging pijl en.....)
5. BBQ nog vroeger opstarten
6. Douchen: het water was koud door het uitvallen van stroom bij het nachtonweer
7. Werk aan de winkel voor volgend jaar
We zullen zeker rekening houden met de opbouwende kritiek voor volgend jaar.
1. Grotere pijlen en meer flashi zullen de eerste prioriteit zijn.
2. Meer druk op de bike wash
3. Bevoorradingen nog verbeteren
4. Details verwerken bij uitpijling (bevestiging pijl en.....)
5. BBQ nog vroeger opstarten
6. Douchen: het water was koud door het uitvallen van stroom bij het nachtonweer
7. Werk aan de winkel voor volgend jaar
Leuke rit gehad enkel een opmerking m.b.t. de bepijling. Deze waren erg slecht zichtbaar, zwarte pijlen met een rode punt en ook zeer smal en soms zeer onduidelijk opgehangen.