Racefiets met schijfremmen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
need for speed
Mountainbiker

Re: Racefiets met schijfremmen

Post by need for speed »

Jannemanneke wrote:Beste 'Xtreme', ik had het over onderstaande quotes... . Uitlatingen van uw kant, die echt niet kloppen. :)
Sunn Xtreme wrote:slijt veel harder dan gewone remblokjes, plus het feit dat er de kans is dat ze blijven plakken en na 1 col al helemaal weg zijn.
Onzin
Sunn Xtreme wrote:qua voordeel is het negatief : met die snelheden een remschijf in je wielen, is als het creeeren van een vol wiel.
Onzin
yip da klop nie - maar als ge met schijf groter rijd dan 160 klop dan weer wel
Sunn Xtreme wrote:het werkt tegen in het bijsturen van lichte bochten aan hoge snelheden, bij zijwind is er een sterk verhoogd risico op "jimmy" ofwel bibberen van het stuur en gevoel van oncontroleerbaarheid.
kan je vergelijken met velgen met hoge rand en de oude spinergy's (4 spaaks).... de valpartijen zijn ontelbaar.
Onzin

die spin energy da is nog van in de middeleeuwen < die durfde ik nog nie eens gebruiken om te sprinten in die tijd
reed alleen in die tijd bergaf met mavic's waarom om dat die meeste rempower konden verdragen
mijn carbon roval met carbonnen schijven remmen nu toch het beste van al een de velg is heel licht

Sunn Xtreme wrote:ook de carbon velgrand met carbon remblokken (of die ervoor geschikt zijn), geven een sterk verhoogd aantal valpartijen in afdalingen en in nat weer.
de laatste 4 a 6 jaar nooit zoveel renners een berg zien afsukkelen, sinds het gebruik van vol carbon wielen.
Onzin
een da klopt wel een beetje alleen de de lage zipp waren een uitzondering

Verder begrijp ik niet dat iemand die beweert bakken ervaring te hebben met het fietsen in het algemeen (je spreekt hier zelfs over +100 per uur afdalingen), zulke nonsens komt te vertellen. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Ik heb in de loop der jaren ontdekt dat er hier van tijd wel meer serieus op los geluld wordt. Vandaar ook het lage postsaldo van mijn kant. Veel plezier nog met het fietsen. ;)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ingekort
vrijetijdsrijders en lager niveau :geen probleem.
als het zo veilig is waarom houd men het al jaren af in het profpeleton? wegschuiven door een bruusk remmaneuver is er altijd wel bij, overkop omdat bij remschijven je wiel direct a bloc gaat aan hoge snelheid staat gelijk aan zware ongevallen hoort er niet echt bij.
vrijetijdsrijders, ook in cyclos hebben tijd om te doseren, te kijken waar ze rijden etc.. de omstandigheden zijn totaal anders dan in wedstrijd een col afvliegen.
Valpartijen komen niet door een goed daler, wel de wannabe's en zijzelf die zichzelf overschatten.
Als mtb'er moet je ze al vaak gezien hebben...het deelnemersveld zit er vol van.
maarja, de ervaring legt het af voor de theorie natuurlijk. u hebt gelijk.
Last edited by Sunn Xtreme on Sun 06 Jan 2013 21:31, edited 4 times in total.
K1
Mountainbiker

Post by K1 »

pfffff :-({|= en nee het is geen viool! :-D
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Sunn Xtreme wrote:ingekort
vrijetijdsrijders en lager niveau :geen probleem.
als het zo veilig is waarom houd men het al jaren af in het profpeleton?
Nog eens, omdat het geen meerwaarde biedt. Het weegt meer en de extra remkracht heb je niet van doen. Is hier al meermaals gezegd geweest, maar je moet het natuurlijk wel willen lezen.
Sunn Xtreme wrote:wegschuiven door een bruusk remmaneuver is er altijd wel bij, overkop omdat bij remschijven je wiel direct a bloc gaat aan hoge snelheid staat gelijk aan zware ongevallen hoort er niet echt bij.
Er zijn moderne schijfremmen die heus wel goed doseerbaar zijn, hier ook al enkele keren gezegd.

Sunn Xtreme wrote: vrijetijdsrijders, ook in cyclos hebben tijd om te doseren, te kijken waar ze rijden etc.. de omstandigheden zijn totaal anders dan in wedstrijd een col afvliegen.
Ik heb al enkele keren de Marmotte gereden, een pak meer valpartijen dan bij de echte wedstrijdrijders hoor. Zou jij ook moeten weten met je massa aan wedstrijdervaringen, afdalingen van +100 pr uur en nog wat meer van die heroïsche toestanden van u.

Sunn Xtreme wrote: Valpartijen komen niet door een goed daler, wel de wannabe's en zijzelf die zichzelf overschatten.
Als mtb'er moet je ze al vaak gezien hebben...het deelnemersveld zit er vol van.
Voilà, nu zeg je 't zelf!
kevindish
Mountainbiker

Post by kevindish »

mijn mening is dat je de kracht van het remmen niet kan overbrengen en zeker niet op nat wegdek
ik vind dit al lastig bij woon-werk verkeer wanneer je bruusk in de remmen moet voor de alledaagse automobilist. ik rijd met hoefremmen en deze trek je al dicht tot blokkeren van het wiel en wat je dan nog rest is schuiven en bijsturen dat je niks raakt. of ligt het aan de rijstijl?? ](*,)
Post Reply