Zin / Onzin van een nick

Vragen, opmerkingen, tips, ideeën,.... met betrekking tot de site kan je hier plaatsen.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik heb mij ook een nick aangemeten en ben niet zinnens dat te veranderen.
Ik gebruik mijn nick NIET om mij er achter te verschuilen. Integendeel ... mijn nick zegt veel meer over mijn persoontje dan dat mijn eigenlijke naam dat doet.
Kijk naar wat ik ooit startte: uw nick uit z'n kleren
Geheimen heb ik niet ... mijn naam vind je in mijn emailadres. Mijn woonplaats vind je in mijn profiel.
Zij die een nick gebruiken om (zogezegd) incognito in de aanval te gaan zijn verkeerd bezig. Ze vallen meestal toch door de mand (wie al langer hier op het forum woont weet wel waarover ik het heb :wink: )
Toon
Mountainbiker

Post by Toon »

Black Phantom wrote: Geheimen heb ik niet ... mijn naam vind je in mijn emailadres. Mijn woonplaats vind je in mijn profiel.
En jouw bierkeuze kent hier ook iedereen!!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

het enigste lastige wat ik aan die nick vind is dat het gewoon heel onwennig is

Kijk als ik u tegenkom dan zegde gij "Ha de phille ge moogt ue wel scheren he"
En dan moet ik zeggen
"Hallo Black-Phantom amai je ziet er lekker uit"

Wel die van de zoenk die met mij samen rijden zullen dan strike liggen maar NIET alleen van mijn "lekker" opmerking ook omdat ik je black phantom noem, die gasten zijn een beke vreemd aan die forum dingen zie je, black phantom da doe hen waarschijnlijk denken aan een amerikaanse vechterbaas die in zijn hobbyuren piloot wil zijn van een F16 !

No offence he, een nick is maar een nick, irl wil ik gerust je nick gebruiken maar tis toch eigenaardig zenne
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

mijn ervaring is toch dat de mensen van het forum die je dan geregeld ontmoet, je toch gewoon aanspreekt met de voornaam

alleen die eerste keer zal je moeten vragen hoe hij of zij eigenlijk echt noemt...

ik zat ook eerst gewoon onder mijn voornaam op het forum, maar dan heb je van die puzzelaars die je professioneel kennen en je plots op het forum ontdekken

en het forum is voor mij deel van mijn vrije tijd dus privé, mijn klanten moeten mij daar niet volgen !
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

phille wrote:Kijk als ik u tegenkom dan zegde gij "Ha de phille ge moogt ue wel scheren he"
En dan moet ik zeggen
"Hallo Black-Phantom amai je ziet er lekker uit"
't Is Blackie voor de vrienden hoor :lol:
Trouwens 'Phille" zal ook ni op uw pas staan hé. Is dat dan ook gene nick #-o :wink:
phille wrote:No offence he, een nick is maar een nick, irl wil ik gerust je nick gebruiken maar tis toch eigenaardig zenne
Inderdaad Phille. irl spreek ik de forummers die ik al leerde kennen ook wel aan met hun echte naam hoor.
Hoe ze mij aanspreken maakt mij ni uit.
Vroeger in de jeugdbewegingsmiddens was ik bekend als "de Rik". Ik hoorde dat zelfs liever dan gewoon mijn naam. Als men mij daar aansprak met mijn gewone naam ... dát kwam pas bevreemdend over :^o

P.S. zoek al maar vast een andere opener voor als we mekaar eens tegenkomen want ik ben zelf ook meestal ongeschoren (maar wel gewaasen en geknipt) 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Voor mij is het soms gemakkelijker de nick te onthouden dan de voornaam.

Adri is gemakkelijk (daar zijn er niette veel van , behalve in NL :wink: ) maar al die Tommen, Jannen en andere Philemons :wink:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

guntherds wrote:kheb het daarnet al geschreven en zal het nog maar es herhalen
ik heb géén nood aan iemand zijn adres, of telefoon of gsm
iemand zijn email adres heb ik ook zelden nodig, en dan bestaat nog iets als PM's, maar das een andere discussie

dat iedereen zijn NAAM eens durft kenbaar maken, dat zou al veel misverstanden uit de wereld helpen, dan zou ik tenminste weten of dat konijn op zijn velo, dan wel een echt konijn is of een biker die ook face-to-face zou willen discussiëren
(btw, 'kheb sinds gisterenavond dat konijn al niet meer gezien :-? )
Dag Guntherds,

Mocht ik het konijn zijn:

Ja, ik besta en het spijt me als ik ook andere dingen te doen heb buiten op het forum zitten (iets wat ik al te veel doe).

Ik zou je mijn naam kunnen geven - de mensen waarmee ik vaker contact heb of die ik al te velde ben tegengekomen, weten trouwens dat ik geen virtueel persoon ben en hoe ik heet, als het je kan geruststellen -, maar WAT schiet je daar mee op? Tenzij ik de paus of mengele zou zijn, natuurlijk. :roll:

De illusie van controle die je verkrijgt door middel van een naam is NIETS waard. Weet jij trouwens of iedereen die pretendeert zijn echte naam te gebruiken, daadwerkelijk ook zo heet? Los van adres, etc. weet je NIETS over die persoon. (Of kan jij iets afleiden uit bvb. de (fictieve) naam Bart Schapekooi?)

Maar dan komen we bij het gegeven privacy. Als je een naam weet, weet je ook al snel meer. Dus enkel die naam moeten geven, ruikt naar meer.
Ik behoud me voor dat het ieders goed en volste recht is om in een bijzonder publieke omgeving zoals dit voor jan-en-alleman leesbare forum (en dus ook voor niet-geregistreerden en alle fietsenmakers die hier ook incognito op zitten) om welke privé-reden dan ook zijn persoonsgegevens te beschermen indien hij dat wenst. Indien een ander dat niet wil: goed, zijn keuze, maar niet iedereen moet die volgen en dat moet gerespecteerd worden. (Knal me nu maar af: dat lijkt me een zaak van verdraagzaamheid ten aanzien van een ander zijn mening en levenswijze.)
Als de anonimiteit van het internet je trouwens stoort: niemand verplicht je om op het internet te zitten, dacht ik.

In dit opzicht wil ik ook even het volgende citeren:
viper wrote:Mijn ervaring met sport- en andere clubs is het volgende. Een club - volgens mij ook een forum - kan zich het best beperken tot hun activiteitendomein. In de clubs waar ik lid van ben is het no done te veel te lullen over je inkomen, beroep, politieke voorkeur, mening over immigranten of sexuele geaardheid. Geen slecht principe :) Dit voorkomt conflicten tussen mensen die vaak maar een ding gemeen hebben, en elkaar anders misschien niet zouden kunnen uitstaan.

Een forum is wel geen club en er is hier al veel tegen die regel gezondigd. Voor mij persoonlijk is iedere toffe gast of kwast welkom. Bepalen wie daaraan voldoet is echter individueel en mijn subjectieve keuze.
Als je mij wil beoordelen, nodig ik je vriendelijk uit om al mijn posts te lezen en je mening te vormen. Afgaande op de hoop gezever die ik hier al stelde zou je toch een aardig beeld van mij moeten verkrijgen. Beter zelfs dan uit één enkel gesprek waarin iemand je in principe OOK vanalles kan wijsmaken (om vervolgens het tegengestelde op het forum uit te kraaien).

Hoe jij (en andere mensen) mijn berichten uiteindelijk interpreteren, zal in grote mate afhangen van jou interpretatiekaders. Dat is iets waar ik geen controle over heb en me ook bij neerleg. Eerlijk gezegd interesseert het mij ook niet, want je KAN niet alles controleren. Misschien moeten anderen zich daar ook maar eens bij neerleggen.

Ik wil trouwens beoordeeld worden op WAT ik zeg en doe (dat laatste kom je met enkel een naam ook niet te weten), en niet op wat ik noem randgegevens zoals naam, leeftijd, beroep, sexuele voorkeur, schoenmaat, met welke auto je rijdt of lengte van de... fiets. Ik maak geen misbruik van mijn nick en je zal daar nu eenmaal op moeten vertrouwen.

Dus om nu zomaar geforceerd mijn identiteit publiekelijk te grabbel te gooien: nee, dank u. Ik heb je in reactie op je bericht in het bewuste topic alles gezegd wat ik je te zeggen heb. In het echte leven zou je niets anders vernomen hebben. En als mijn mening je stoort: pech. Een mens kan niet met iedereen vrienden zijn, al probeer ik wel om met mijn medemensen op te schieten.

Tenslotte wil ik ook nog even duidelijk stellen dat het ganse "nickname" gegeven iets is dat ik niet heb uitgevonden, maar dat al twee jaar mede dank zij Phille in voegen is op dit forum. Meer heb ik hier echt niet over te zeggen.

Jack

P.S.: Mods, fluit me maar terug als ik iets gezegd heb dat niet door de beugel kan.
Last edited by Jack77 on Fri 24 Dec 2004 14:02, edited 2 times in total.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

guntherds wrote: 'Kheb sinds gisterenavond dat konijn al niet meer gezien :-? )

:bounce: kiekeboe

En nu wil je zeker mijn naam?

Om dan bij nacht en ontij mijn huis in de fik te komen steken zeker? [-X
Wanner ik iemand IRL tegenkom zal ik zeker niet proberen te verbergen wie er achter "Fennek" schuilgaat. Trouwens wie mij IRL kent, weet wie Fennek is en waar hij voor staat.

En wat die aanval betreft? Aanval is trouwens een groot woord, laten we het houden op een duidelijke reactie op uw postings. Mijn eerste indruk blijft trouwens nog steeds overeind, enne...
...You Never Get A Second Chance To Make A First Impression :P
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

William Shakespeare wrote: What's in a name? That which we call a rose by any other name would smell as sweet.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

mannekes gijle overdrijft, dergelijke mentaliteit is er eentje die men kweekt in de steets, "Bowling for Columbine" gezien ? Beslist eens doen ...

Schrik is iets wat je zelf hebt, er is nog steeds iets als vertrouwen, ik zeg ni da ge uw voordeur moet laten openstaan maar verdekke het gaat hier over een email adres of over een naam.
Locked