Gavers Bike Fest=avondtocht, Omer-Classic en XCE (19-21/10)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

wie kent prideandglory niet :P :P

voila licht geeft ie ,mo tis topen dat ie ook rijdt.
ThibaultHeylen
Mountainbiker

Post by ThibaultHeylen »

Enig idee hoe het parcour er bij ligt voor zaterdag?
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

Goed berijdbare 57km voorgeschoteld gekregen vanavond! Na zo'n weer had ik me het toch veel slechter voorgesteld!
één minpunt --->bepeiling ---> mensen reflectortape doet wonderen op een nachttocht =D>
Heb er veel rechtsomkeer zien maken, het was dus niet enkel wij #-o
Divian
Mountainbiker

Post by Divian »

Bepijling was inderdaad een ramp! Niet alleen moeilijk zichtbaar maar vaak ook verkeerd aangeduid (tweede bevoorrading?) of niet meer aanwezig. Enkele lussen gereden hier en daar en twijfel bij iedereen alom. De dubbele bepijling en ontbreken van de bepijling voor de vrijdag zorgde vaak voor nog meer verwarring. Overigens nergens een splitsing opgemerkt tussen de 25 en 45km. Ook veel materiaalpech gezien. Nog een tip: niet iedereen drinkt alcohol (laatste bevoorrading) :roll:. Van stat van start tot finish: uiteindelijk met een 57km op de teller. rit op zich was verder ok! :-)
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

net thuis van mooi nachttochtje. jammer van de bepijling maar met 54 KM en 21 gemiddeld content dat ik deze gereden heb en dit conti racekings. nog veel werk aan de winkel voor deze organisatie maar iedereen moet groeien
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Wij hebben hier vanavond de 25 km gereden.

De grote parking en de vlotte inschrijving waren jammer genoeg de enige "lichtpuntjes" van deze nightride.

De bepijling was gewoon slecht. Op andere avondtochten gebruiken ze fluo buisjes en/of kaarsen om ze zo opvallend mogelijk te maken. Hier hingen er soms wat rood-witte lintjes aan, maar in het donker is dat ook niet echt opvallend. en op de koop toe waren de pijlen op sommige punten ook niet op een logische plaats aangebracht. Zelfs overdag zou je ernaar moeten zoeken.

Ik vind ook dat men sommige stukken van het parkoer had mogen omleggen wegens moeilijk berijdbaar en gevaarlijk in het donker. (soms door de regen) Een avondtocht doe je toch voor de sfeer? Wat heb je dan aan stukken die zelfs overdag moeilijk berijdbaar zijn?
En het technisch stukske in St-lodewijk konden we zeker ook missen...

De bevoorraading vond ik ook maar basic. En daar kon die jenever op het laatste niet veel meer aan veranderen.

Het meest irritante was het feit dat ik heel deze tocht had rondgereden met droge voeten, maar aan de klote afspuitstand stond ik dan in diepe plassen, waardoor het water gewoon in mijn schoenen stroomde!

Het vtt 'dorp' zag er heel indrukwekkend uit, maar men had beter wat meer aandacht besteed aan de dingen die voor een vtt-er echt belangrijk zijn. :wink:

QM
Mountainbiker

Post by QM »

Hier gestart met een goeie tien man na het testen van de prachtige bewaakte fiets stalling =D>
Om te voorspellen dat het een vettig ritje ging worden moet je geen rekenwonder zijn na de regenval van afgelopen week, maar al bij al nergens moeten afstappen en goed te doen, af en toe eens doorduwen ja.
Met goeie verlichting was de bepijling net te doen dus kan mij wel voorstellen dat dit bij velen voor problemen zorgde. Reflekterende strips of reflektoren op de pijltjes doen wonderen bij nachttochten, fluo doet niets in het donker...
Een horen vloeken op de bepijling om dan vast te stellen dat hij geen achterlicht had.. #-o 't Valt mij trouwens bij nachttochten steeds op hoeveel er zonder achterlicht of zelf zonder voor en achterlicht rijden, goe bezig.. :roll: dat ze maar een voorbeeld nemen aan Spiermassa! :lol: Chapeau om met de welverlichte 20kg+ velo diene toer af te bollen =D>
Splitsing hebben wij ook gemist, blijkbaar was deze aan de eerste bevoorrading en da's altijd een gevaarlijk en onduidelijk gegeven. :-? 500m na de bevoorrading is veel duidelijker.

Al bij al een zalige nightbike gereden op een boogscheut van de deur, met enkele puntjes die voor verbetering vatbaar zijn en ben er vrij zeker van dat de organisatie hier wel oren naar zal hebben!
Thx mannen! =D>
Last edited by QM on Sat 20 Oct 2012 09:15, edited 1 time in total.
Divian
Mountainbiker

Post by Divian »

@Leo 95, waar was die splitsing feitelijk? Ben nu toch wel curieus... :-)
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Divian wrote:@Leo 95, waar was die splitsing feitelijk? Ben nu toch wel curieus... :-)
Aan de bevoorrading, 25km was rechtsaf.
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Gisteren gestart voor de 45km om na 25km al weer aan de start te staan.
Zoals reeds gezegd hier, de bepijling kon stukken beter. [-X
Bevoorading was OK maar zeker niet super, gewoon dus.

Al bij al toch een redelijk ritje met heel(!) wat modder maar dat was wel te verwachten natuurlijk.
Uiteindelijk thuis gekomen met 85km.
Post Reply