Alternatief voor Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-JR-
Mountainbiker
Location: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Post by -JR- »

Swoosj wrote:Niemand die Specialized Fast Trak's of Ground Control bandenvoorstelt?
Heb me laten vertellen dat de nieuwe generatie super is...

Ik moet namelijk binnenkort ook veranderen van banden en heb geen zin meer in Schwalbe.

Grtz
Binnenkort heb ik met deze (Ground Control Grid UST) ervaring, dat je er positieve verhalen over hoort hoor ik alvast graag :-D
Van het weekend alleen nog maar kort testritje op gemaakt maar volgend weekend volgt de echte test, dan kan ik je al meer vertellen.
Specialized-banden staan algemeen bekend om hun lange levensduur dus dat is al pluspunt wat ik kan bevestigen met mijn downhill-banden, overtreffen ruimschoots de maxxis-banden wat me beetje de schwalbe lijkt te zijn in downhill :wink:
Ze zijn niet licht, dat wel, maar ja..
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Wat vele niet weten, specialized is begonnen met banden, niet met fietsen.
-JR-
Mountainbiker

Post by -JR- »

Dat weet ik alvast hoor :wink: , in het jaartje 74 al, dus ervaring hebben ze zeker =D>
Flip-poz
Mountainbiker

Post by Flip-poz »

Harrehart123 wrote:
Kristof Huyck wrote: Jawatte, en gij vraagt u dan af waarom uw banden aan de velgrand scheuren... :roll:
Hallo.... normaal rij ik max met 3kilo in mijn banden... Daar mag nen band niet van af zien!
Het geval was met crossmax zat anders in elkaar. Was een velg van een fellow biker die hij enkel op de weg gebruikte. En inderdaad met veel teveel druk.
Ik ga hier niet zeggen met hoeveel druk om het niet nog erger te maken lol
Het zou juist interessant zijn te weten op hoeveel bar je dit tegenkomt
Swoosj
Mountainbiker

Post by Swoosj »

@ -JR-: super, hou me aub op de hoogte hé!

Zou anders de ground control kopen voor tijdens de winter en eventueel de Fast Traks voor van de zomer...

Alhoewel dat ik heb gelezen dat de Fast Traks ook al veel grip hebben...

Grtz
-JR-
Mountainbiker

Post by -JR- »

Zal ik doen :wink:
Hou alvast mijn topic in de gaten, http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=103366
Zal daar mijn ervaringen proberen neer te schrijven :-)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

KVDB wrote:Eum....'k lees hier nergens Double Defense ????

Ja, als je altijd licht wil kan het wel 'ns scheuren. Zeker op 3 bar. De helft is al meer dan genoeg.
Al 't meeste lek gereden met de DD
UST Is even goed imho

=> en NOG eens lek gereden,
nu is de achterband ook voor de vuilbak
op dezelfde wijze als de voorband: kleine scheur in 't midden van 't loopvlak
Last edited by flupke73 on Tue 12 Jun 2012 11:21, edited 1 time in total.
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

ik rij al het hele voorjaar met de fast traks van specialized. Schitterende band,veel grip en toch vlot bollend.
Heb voor de echte zomermaanden ook renegades liggen en die bollen nog veel beter en merkwaardig genoeg ook nog met meer dan behoorlijke grip. Renegades liggen nu zelfs op mijne weg-29er. Bollen veel beter dan big apples en zijn ook veel lichter.
- ze zijn een pak goedkoper als schwalbes (30€)
- zonder problemen tubeless te maken (band erop, latex erin,compresseur erop en klaar)

For me no more schwalbes!!!
_ceee_
Mountainbiker

Post by _ceee_ »

ik rij nu met vredestein black panther/black panther x track, en zijn 100 keer beter dan de schwalbes waarmee ik gereden heb! super alround, ik rij er bijna het hele jaar mee, en nog maar 1maal mee lek gereden in de 2500 km dat ik er al mee rond bol, ter vergelijking toen ik met schwalbe reed heb ik 4 gescheurde banden gehad op ongeveer 3000 km :evil:

Voor mij nooit geen schwalbe meer [-X
Koen V
Mountainbiker

Post by Koen V »

koenvgn wrote: Heb voor de echte zomermaanden ook renegades liggen.
Heb die ook liggen voor droog parcours en wegritten (26inch) . Heb jij enig probleem met een "slag" in je buitenband?
Post Reply