Vitaminen voor sporters of andere voedingssupplementen?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

Een sporter die werkelijk sinds een maandje of twee aan het opbouwen is naar een competitie-niveau heeft reeds een bezoek gebracht aan een sportdokter en heeft reeds een eerste (start) bloedanalyse laten uitvoeren. Op dit forum vragen welke vitamine's al dan niet goed zijn zou voor zo iemand overbodig moeten zijn. De eerste helpende hand van iemand met verstand terzake wordt al direct weggewuifd.... Raar :-? (ref. Doctor)
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

Vintage wrote:Zoek niet langer! :P

http://www.solgar.nl/producten/multi-vi ... a-vm-2000/

Gebruik ze ondertussen een jaar op aanraden van iemand van het forum hier! Veel hoger gedoseerd dan de prul-vitaminen die ze in de apothekers of andere winkels hier verkopen. Daarom kan je ze niet gemakkelijk vinden hier in België. Ik heb ook al ervaring met vitaminen aanbevolen door doctor en moet eerlijk zeggen dat die misschien zelfs nog beter zijn!
300 mg vitamine C. Prima ! En de rest ? 8) Geef mij dan maar de prul-vitaminen van mijn apotheker hoor !
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

RODONDO wrote:

Gebruik ze ondertussen een jaar op aanraden van iemand van het forum hier! Veel hoger gedoseerd dan de prul-vitaminen die ze in de apothekers of andere winkels hier verkopen. Daarom kan je ze niet gemakkelijk vinden hier in België. Ik heb ook al ervaring met vitaminen aanbevolen door doctor en moet eerlijk zeggen dat die misschien zelfs nog beter zijn!
300 mg vitamine C. Prima ! En de rest ? 8) Geef mij dan maar de prul-vitaminen van mijn apotheker hoor !
Delete quote. Heb nu kunnen scrollen. :oops:
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Gewone gezonde voeding , veel groentjes en 2 x daags een stuk fruit , s morgens pilletje magnesium en na iedere training een goeie proteïne shake :wink: Voila meer moet dat niet zijn
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

RODONDO wrote:Een sporter die werkelijk sinds een maandje of twee aan het opbouwen is naar een competitie-niveau heeft reeds een bezoek gebracht aan een sportdokter en heeft reeds een eerste (start) bloedanalyse laten uitvoeren. Op dit forum vragen welke vitamine's al dan niet goed zijn zou voor zo iemand overbodig moeten zijn. De eerste helpende hand van iemand met verstand terzake wordt al direct weggewuifd.... Raar :-? (ref. Doctor)
Ik wuif zijn advies weg omdat ik niet van plan ben om meer dan 30 capsules per week in te gaan nemen. Ook al zou dat de beste manier zijn, ik ga geen honderden euro's eraan uitgeven en wil geen fietsende apotheekkast zijn.

Als er volgens jou niks meer gevraagd mag worden op een forum dan kunnen we de site wel sluiten. Nooit verkeerd toch om van anderen te horen wat ze gebruiken?
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

RODONDO wrote:

Ik wil even duidelijk maken dat ik met "prul-vitaminen van de apotheker" het heb over Supradyn, Davitamon e.d.
Ik wil met deze uitdrukking geenszins afbraak doen aan de vitaminen die doctor door een apotheker laat samenstellen (want ik weet dat ze goed zijn), noch bedoel ik ermee dat apothekers geen kennis van zaken hebben en onbekwaam zijn. Dus moest iemand van jullie zich hierdoor wat aangevallen gevoeld hebben... Mijn excuses!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="Vintage"]Zoek niet langer! :P

[url]http://www.solgar.nl/producten/multi-vi ... a-vm-2000/[/url]

Gebruik ze ondertussen een jaar op aanraden van iemand van het forum hier! Veel hoger gedoseerd dan de prul-vitaminen die ze in de apothekers of andere winkels hier verkopen. Daarom kan je ze niet gemakkelijk vinden hier in België. Ik heb ook al ervaring met vitaminen aanbevolen door doctor en moet eerlijk zeggen dat die misschien zelfs nog beter zijn![/quote]

die lagere dosis bij ons, komt enkel door onze wetgeving.
er zijn nogal wat supplementen die in alle andere landen hoger gedoseerd mogen gebruikt worden, maar in Belgie 2 totzelfs 6x kleiner gedoseerd in gebruik mogen genomen worden.
hun excuus is dat onze voeding ruim voldoet. als je dat dan bekijkt, stel je vast dat ze in het zuiden van Europa (zuid frankrijk, spanje en italie, mediterriaans gebied) veel en veel gezonder en 'supplementrijker' uit de voeding eten dan wij.
er zijn ook nogal wat mensen in de pharma en geneeskundesector die hedendaags zeggen dat de wetgeving niet meer van deze tijd is, en best op het huidig realistisch beeld kan aangepast worden.
ligt dat dan aan de apothekers? neen.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Sunn Xtreme wrote:

die lagere dosis bij ons, komt enkel door onze wetgeving.
er zijn nogal wat supplementen die in alle andere landen hoger gedoseerd mogen gebruikt worden, maar in Belgie 2 totzelfs 6x kleiner gedoseerd in gebruik mogen genomen worden.
hun excuus is dat onze voeding ruim voldoet. als je dat dan bekijkt, stel je vast dat ze in het zuiden van Europa (zuid frankrijk, spanje en italie, mediterriaans gebied) veel en veel gezonder en 'supplementrijker' uit de voeding eten dan wij.
er zijn ook nogal wat mensen in de pharma en geneeskundesector die hedendaags zeggen dat de wetgeving niet meer van deze tijd is, en best op het huidig realistisch beeld kan aangepast worden.
ligt dat dan aan de apothekers? neen.
Volledig mee eens!
Ik weet dat het niet aan de apothekers ligt. Zoals in voorgaande post al reeds duidelijk gemaakt.
Ik moet hier nogal oppassen wat ik zeg :P
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

nee hoor :)
diversiteit aan vragen en antwoorden houden forio interessant.
maar er zijn mensen die enkel de laatste posts lezen en dan maar meteen hun conclussies trekken en er soms kompleet naast zitten of op de verkeerde gaan schieten.
Post Reply