Zo 04/03/2012 Archennes / Grez-Doiceau :: Route van de 5 Riv

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

Bruno1980 wrote:Mijn schoonbroer heeft vorig jaar ook een gebroken teen (zijne dikke teen) gehad. Die heeft toen twee maand gene fiets gezien. Eerste twee weken wist hij nog niet dat die gebroken was. Maar het beterde niet en dan toch besloten naar de dokter te gaan. Na een maand moest hij terug op controle, maar krijg hij nog geen groen licht om te sporten (zelf voelde hij dat het ook niet ging, zoals je al zei: druk= pijn. Ik denk dat je zelf al snel zal voelen of het gaat of niet. Zou eerst is bij u thuis op de weg testen op bij een trap op te gaan ofzo (als je tevoet een helling op moet). Een raad dat ik ooit van een dokter kreeg is: pijn is een signaal, als je pijn hebt is het te laat en kan je beter rusten i.p.v. u te willen forceren. Veel beterschap allezins.
Merci voor de tip! Amai, twee weken met gebroken dikke teen rondlopen zonder te weten dat die gebroken is, da moet nie grappig zijn!

Ondertussen testje in't veld gedaan en goedgekeurd! Schoenen aandoen en fietsen, zelfs uitklikken, is geen probleem. Het enige waar ik zal voor moeten oppassen zijn grote oneffenheden want dan moet de teen teveel incasseren (hopelijk nie teveel kasseien dus :-D ). Niet dat de pijn dan onthoudbaar is, maar dan voel ik hem gewoon terwijl in normale omstandigheden ik niet meer voel dat de teen met een probleem zit.

Veel plezier iedereen!
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

juist optijd genezen van een griepje, dus we kunnen morgen weer eens lekker gaan afzien ;)
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Terug van het 45 km ritje, kwestie van stillekesaan de hm's op te bouwen.
Ik zou hier ellelange zinnen van lofbetuigingen kunnen neertikken, maar verkies om het samen te vatten in 1 zin :

Nogwa vanda, en VEEEEL !

=D>
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

ikke met de fiets wrote:Terug van het 45 km ritje, kwestie van stillekesaan de hm's op te bouwen.
Ik zou hier ellelange zinnen van lofbetuigingen kunnen neertikken, maar verkies om het samen te vatten in 1 zin :

Nogwa vanda, en VEEEEL !

=D>
Op de 65 was er nog extra ... :-)
Eric
LB
Mountainbiker

Post by LB »

45km gereden (achteraf gezien niet slecht want net toen we binnen waren begon het te regenen) en gemiddeld 21per uur, goe kunne doorvlamme dus.
Was niet zo technisch maar af en toe wel eens een tof bergafke, gevolgd door de nodige pittige beklimmingen (die waren er wel genoeg :-) )
Verder niks dan lof voor de organisatie: uitstekende bepijling, goede bevoorrading en toffen toer. Proficiat! =D>
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

ikke met de fiets wrote:Terug van het 45 km ritje, kwestie van stillekesaan de hm's op te bouwen.

Nogwa vanda, en VEEEEL !

=D>
+1
Bovendien goeie ravito's, een uitstekende bepijling en een vriendelijk onthaal bij de start en op de ravito's
Schipper
Mountainbiker

Post by Schipper »

+1

Parcours was echt de moeite. Alles TOP.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Eric B wrote:

Nogwa vanda, en VEEEEL !

=D>
Op de 65 was er nog extra ... :-)
Eric
Twas goe voor mij, mss 55 had ook nog gekund. :drunk:
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

65 km gedaan. Ik had om en bij de 860 hm.

Alles wat hierboven werd aangehaald klopt. Goede bepijling, organisatie, etc. Alleen bleef ik wat op mijn honger zitten wat betreft fun-gehalte. In het begin veel veldwegen en de laatste 15 km te veel asfalt. De meerwaarde van de 10 extra km's is mij ontgaan. Op sommige plaatsen viel er meer uit te halen.

Afijn, 't is een kanttekening, want ik kom hier al enkele jaren met plezier naartoe.
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

45km gedaan, twas leuk- mooi parcour vriendelijke en goede organisatie.
ik had uiteindelijk 47,5km met 662hoogtemeters aan 20,2km/u gemiddeld
Post Reply