140mm vork in 100mm fame

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

En het mooiste is dat Works Components een -1° angleset heeft voor een normale 1 1/8 balhoofd.
plonsita
Mountainbiker

Post by plonsita »

Mijn neef plons reed al in 1999 xc en nu noemen ze dat enduro
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

plonsita wrote:
dan laat de vork 120 zitten en steek een angle set en breed stuur

En dan is vooral de vraag hoe uw vpp werkt (demper) want dat is waarschijnlijk belangrijker dan de rest
Stuur is 68 cm. Lijkt me wel breed genoeg.
En de demper, da's 't moeilijke om in te stellen, omdat ik niet direct verschil voel als ik de rebound één tikje verdraai. Ooit zal 'm wel goed staan, maar dan moet ik wat meer in 't bos gereden hebben.
Tips zijn altijd welkom.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

SusXT wrote:Ik ga 't via Peter bestellen, want ik zou niet weten welke maat ik nodig heb. Misschien dat hij ook nog iets met m'n huidig (amper gebruikt) balhoofd iets kan doen. Ik kan je vertellen dat ik een gewone 1 1/8 vork heb, maar het frame is tapered.
http://www.canecreek.com/headset-fit-finder
en noteer de nummerkes die eruit komen ;)
Spunk
Mountainbiker

Post by Spunk »

SusXT wrote:
plonsita wrote:
dan laat de vork 120 zitten en steek een angle set en breed stuur

En dan is vooral de vraag hoe uw vpp werkt (demper) want dat is waarschijnlijk belangrijker dan de rest
Stuur is 68 cm. Lijkt me wel breed genoeg.
En de demper, da's 't moeilijke om in te stellen, omdat ik niet direct verschil voel als ik de rebound één tikje verdraai. Ooit zal 'm wel goed staan, maar dan moet ik wat meer in 't bos gereden hebben.
Tips zijn altijd welkom.
typisch probleem
ge moet van volledig dicht (traag) beginnen en dan open draaien tot net snel genoeg ;-)
Post Reply