Za 14/01/2012 Varsenare :: 19° Door en Rondom Varsenare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze morgen ook afgezakt naar Varsenare voor de 45km
Rit in een mooie omgeving, langs gekende paden, door gekende bossen. Off road gehalte was voor mij OK.
Jammer dat de 45km er uiteindelijk 54 waren bij mij. Bepijling soms wat onduidelijk, een pijltje meer zou zeker niet misstaan.

In ieder geval toch genoten van een voormiddag MTB in Varsenare.

Hopelijk zien we jullie allemaal zaterdag in Moerkerke

Groeten

geertje :wink:
hard-to-the-core-biker
Mountainbiker

Post by hard-to-the-core-biker »

Ja, het was een leuk tocht! Had ook de 45(53) km genomen. Zaten erg leuke stukken tussen. Mocht iemand mij gezien hebben met een helmcam, ben ik hé!! hehe!!

Hier een clip van deze toertocht te Varsenare!

Groeten!!
nini
Mountainbiker

Post by nini »

Om 13u15 gestart voor de 25 km. Het was de eerste rit in 2012 en ideaal om terug in vorm te komen. ( de laatste rit was in Hertsberge).
Het parcours lag er uitstekend bij, mooie bosstroken, nergens van de fiets gemoeten, de zon van de partij. Er waren 1376 deelnemers geweest op de tocht, maar nergens overdrukke stroken gehad. Zalig om zo te kunnen rijden. ( in vergelijking met Hertsberge dan ).
De bepijling was goed tijdens de rit. Onze snelheid is dan ook niet van die aard, dat we geen tijd hebben om de pijlen te zoeken :-)
Enkel toen we weer in Varsenare toekwamen ter hoogte van de afspuitstand, was het niet duidelijk of de rit nu gedaan was, of dat we rechtdoor moesten. Geen pijl te bespeuren, dus zijn we rechtsaf gedraaid en onze fiets beginnen afspuiten.
Na een deugddoende warme douche nog genoten van een welverdiende après en boterham.
Juist jammer dat deze rit ieder jaar samenvalt met de MTB -rit in Torhout.
Signer
Mountainbiker

Honger blijven zitten

Post by Signer »

Deze eveneens gereden en in vergelijking met Snellegem op 2 januari vond ik deze toch minder :cry:
Bepijling was niet ideaal en was toch enkele keren kort de verkeerde kant op.
Bevoorrading zeer slecht gespreid, echter qua aanbod wel in orde met hele lekkere soep.
:drunk: :drunk: :bounce: :bounce: =D> =D>
Parcours, gekend en veel bloso.
En afstand idd,52km ipv 45km.............heb er op het einde gezien die choco waren :roll:
Nog een lekkere stute gegeten en huiswaarts gekeerd.
Binnen enkele weken Jabbeke die in dezelfde vijver vist
:lol: :lol:
W.T.C.OOTJE
Mountainbiker

Post by W.T.C.OOTJE »

Een jaarlijks terugkerende herkenbare klassieker met veel bos. Dit jaar super genoten doordat alles berijdbaar was. Vorig jaar mocht ik enkele delen te voet doen en dit is alles behalve plezant. Maar het goede weer van de laatste week deed er veel toe. tot volgend jaar!
gouden leeuwke
Mountainbiker

Post by gouden leeuwke »

vind dat ook niet kunnen na 12 km een bevoorrading geven en na 40 km en dan zeggen het is maar 6 kilometer meer.En het was er nog 11 km m.a.w. ze kunnen het niet,inderdaad 51 km op de teller voor mij geen probleem want de conditie is goed. :bounce: [-X
yakari
Mountainbiker

Post by yakari »

Juplahoi,

Ook de 45km afgebold deze morgen,
Leuk tochtje, met natuurlijk al de bekende stroken van de omstreek erin,
ons zeker geamuseerd, =D>
Tocht : Top
Bevooraading : Top ; maar de tweede zat me toch iets te ver.
Bike-Wash : Top
Douche: Top
Bepijling: zoals al vermeld hierboven, iets meer en betere plaatsen.
Afstand: 8 km meer toch iets te volgens de vermelde km

Voor de rest merciekes voor de toffe voormiddag,
We mogen niet vergeten dat het toch nog altijd vrijwilligers zijn die er hun tijd insteken omdat we z'n tochten zouden kunnen fietsen, =D>
Dus Varsenare zeker tot volgend jaar, BEDANKT [-o<
Mvg,
Yakari
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Varsenare... bedankt voor de organisatie van deze leuke tocht in eigen streek. Ik heb er van genoten. Elke tocht heeft misschien wel enkele minpuntjes, maar ik onthou vooral dat er mensen zijn die ons elk weekend opnieuw een paar uurtjes doen genieten van de natuur en de bike. Dus nogmaals... BEDANKT voor de moeite!

Tot de volgende!
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Mooie rit, veel herkenbare stukken.
De eerste bevoorading ben ik gewoon voorbij gereden, kheb ze nooit gezien...
Het deed dus deugd om aan de tweede bevoorading de voeten even aan de grond te zetten... :wink:
Volgend jaar kom ik zeker terug
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

gisteren deze ook gefietst, met heen en terug naar huis had ik genoeg kilometers ;)

Eénmaal verkeerd gereden, bepijling kon inderdaad iets beter. Bevoorrading was minder belangrijk voor mij, ik had goed gegeten voor ik vertrok.

Wel een nieuw stukje gereden, wat niet evident is in mijn eigen streek =D>

jammer genoeg, maar daar kan de organisatie uiteraard niets aan doen, mijn beide knieën serieus bezeerd doordat mijn ketting enkele keren doorschoot en ik tegen mijn stuur aanknalde, omdat ik net rechtstond... Fiets mag deze week naar de tandarts voor nieuwe tandjes!

bedankt aan de mensen van varsenare voor een leuke fietsmiddag!
Post Reply