Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

@ uncle sam :
idd je reed de eerste kilometers op zijn cancelara :p
na de start op het eerst plat stukje zag ik je voorbij vliegen naar vooren
ikke direct in u wiel en lekker op kop, iedereen keek naar u maar je
bleef maar gas geven zonder omkijken héhé
bij de klim op laRoch heb ik mijn eigen tempo gezocht maar ik zag u nog steeds doortrekken..chapeau! hoeveelste uitijndelijk gefinished ?

ik heb 27fotos :o ik ben fotogenik zekers ^^

het is wel zo volgens mijn statistieken, dat er elk jaar minder en minder
volk aan de start verschijnt,daarom dat ze het naar 8juli schuiven volgend jaar?
bij elke marathon heb je plus en min punten maar een organisatie die
telkens zo op de top is en nu plots zo laag gevallen is..ouch das nie goed!

die grote plassen in de bossen,te veel,te koud en nie plezant
schakelen ging niet goed,te veel modder in ketting en cassette pfff

al bij al ik klaag niet,het was plezant en heb mij geamuseerd

tot volgend jaar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Hier ook de XL gedaan en mij ferm gejeund op mijn Cobra's. Twas af en toe "blij dat ik glij", niet echt meer last gehad dan mensen op tractorbanden denk ik. Last gehad van ontbrekende splitsingsborden op het einde. Organisatie vond ik ook wat minder tov vorige jaren. Ze hebben nu de datum voor volgende editie veranderd naar 8 juli (+uitleg op de site), hopelijk gaat het dan weer in stijgende lijn [-o< ... Die enduro's ben ik ook tegengekomen, 1 keer was het om de leiders van de L aan te kondigen, die 5 andere keren had ik geen idee van wat ze daar deden. Geef die jongens dan op zijn minst ook pijlen mee als ze toch het parcours afrijden. 69e geworden en dik tevreden, want mijn eerste top 100 ooit op zo'n ding.
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Tweede deelname op de L, wilde beter doen dan vorig jaar. Gestart op Cobra's, idd 'n blij en glijgedoe, wat baggeren de klim naar Steinbach op.

St Rock vlot naar boven kunnen rijden, vervolgens waren de eerste 40 km toch wel de lastigste. Aan km 65 sloot het noodlot toe, terug plat en geen banden meer. Opgave ...
:( Kan me troosten met 't feit dat mijn gemiddelde hoger lag dan vorig jaar, doelstelling 'half' gehaald.

Belleke naar de pechdienst: 'meneer, loop via de grote weg al naar Houffalize, ik stuur iemand'. 15 min. later telefoon 'meneer, mag ik uw startnummer aub? Wij proberen iemand te sturen, maar 't zal moeilijk zijn'.
Uiteindelijk na 45 minuten wandelen vrouw van mijn fietsenmaker tegengekomen, die stopte omdat ze iemand zag wandelen met de tenue van de club. Met een niet officiële pechdienst terug naar Houffa, ging anders 'n wandeltocht van twee uur worden.

Bij deze een groot minpunt voor de organisatie! Ik wilde gerust wel een uur wachten, maar geef dan meer informatie mee ...
Niets meer gehoord trouwens van de pechdienst, mss zijn ze mij nu aan 't zoeken?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

BelAir_500 wrote:@ uncle sam :
bij de klim op laRoch heb ik mijn eigen tempo gezocht maar ik zag u nog steeds doortrekken..chapeau! hoeveelste uitijndelijk gefinished ?
Héhé, bedoeling was om alles op 1 lint te krijgen, zodat er voldoende plaats ging zijn op saint roche :wink:
Uiteindelijk pas 14de in 4h58.
Na 60km een serieus dipje gehad en na 85km begonnen de krampen in mn bovenbenen.
Zonder terugval was een top10 mogelijk geweest denk ik.
Nu weten we waaraan we moeten werken tegen volgend jaar: meer soeplesse trainingen + vlotter gellekes eten al rijdend #-o
Nogmaals: ik ben zeer blij dat ik gespaard gebleven ben van mechanische pech, want toch heel wat pechvogels langs de kant.
Vanavond de bike eens inspecteren en waar nodig opnieuw invetten... zal nodig zijn vrees ik.
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Voor de liefhebbers, de start vd XXLhttp://www.youtube.com/watch?v=PyS1UqliJtw

XL is nog aant uploaden, en van op de smartphone met enkel Edgeverbinding duurt da tamelijk lang :-D
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

wasbeer2006 wrote:Gisteren de L gereden, maar met deze omstandigheden ga ik niet meer.
Wat een modderpoel zeg.

Ik heb daar echt geen zin meer in. Ging best goed, bij bevoorrading 1 lag ik 50ste, daar maar op een maat gewacht en verder gereden.
Doe mij het weer van twee jaar geleden maar 28 graden en kurkdroog.
Man, als gij dit een overdreven moddelpoel vindt, dan hebt ge nog niet veel gezien ... ik vond dit ondanks de verwachtingen en de regenval van do-vrij-zaterdag heel goed meevallen. Een paar stroken waren lastig om te rijden, vooral door het volk dat zijn lijn niet kan houden, maar er zijn al nattere edities geweest van deze marathon hoor!

Ik mij in elk geval goed geamuseerd. 'k Begon precies maar op dreef te komen na een goeie helft (60 km ;-) hehe )
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

uncle sam wrote:
Héhé, bedoeling was om alles op 1 lint te krijgen, zodat er voldoende plaats ging zijn op saint roche :wink:
Na 60km een serieus dipje gehad en na 85km begonnen de krampen in mn bovenbenen.
Nu weten we waaraan we moeten werken tegen volgend jaar: meer soeplesse trainingen + vlotter gellekes eten al rijdend #-o
Nogmaals: ik ben zeer blij dat ik gespaard gebleven ben van mechanische pech, want toch heel wat pechvogels langs de kant.
Vanavond de bike eens inspecteren en waar nodig opnieuw invetten... zal nodig zijn vrees ik.
Bij de 2de bevoorrading heb ik u nog gezien ca. 1 a 2 min. voorop en dit heeft lang geduurd, maar kwam nie dichter gekropen :lol:
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

uncle sam wrote:
Tis gelukt wi, khad plaats zat!
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Zotte Marre wrote:
wasbeer2006 wrote:Gisteren de L gereden, maar met deze omstandigheden ga ik niet meer.
Wat een modderpoel zeg.

Ik heb daar echt geen zin meer in. Ging best goed, bij bevoorrading 1 lag ik 50ste, daar maar op een maat gewacht en verder gereden.
Doe mij het weer van twee jaar geleden maar 28 graden en kurkdroog.
Man, als gij dit een overdreven moddelpoel vindt, dan hebt ge nog niet veel gezien ... ik vond dit ondanks de verwachtingen en de regenval van do-vrij-zaterdag heel goed meevallen. Een paar stroken waren lastig om te rijden, vooral door het volk dat zijn lijn niet kan houden, maar er zijn al nattere edities geweest van deze marathon hoor!

Ik mij in elk geval goed geamuseerd. 'k Begon precies maar op dreef te komen na een goeie helft (60 km ;-) hehe )

Maar ik kan hem wel begrijpen , ben ook niet echt voor die bagger stukken . Die stroken zijn goed om als kapot te rijden meer niet. Geef mij ook maar een droge rotsige ondergrond. Maar ieder zijn ding hé
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

En hier de XL met de Uncle op kop http://www.youtube.com/watch?v=MBCrKKrmlZc
Post Reply