edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

ad24 wrote:even meedelen dat mijn navigatie functie nu wel zijn werk doet. (zie ene paar posts terug)
Ik heb de laatste update nogmaals laten uitvoeren en vanaf dan is het terug werkende :-D

voor de rest eerlijk gezegd nog niet de tijd gehad om zelf mappen te maken op pc, ben al content als ik op de fiets kan zitten.

1 vraagje; als je een route gereden hebt kan je deze op pc aanpassen om vervolgens terug up te loaden naar de edge?

toch een leuk hebbeding!! 8)
Gereden route als track op pc zetten, je kan die wat aanpassen, en die dan terug converteren naar een route. Mijn ervaring zegt me echter dat het veiliger is die terug te hertracen als een route en dan terug op te laden, ipv die om te zetten.
Wat ik ook soms doe is de gereden track met een nieuw stukje route in een andere kleur opladen op de GPS, dit gaat nog vlotter :-)

My 2 cents,
P.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

@on6hp
thanks, als er wat meer tijd is ga ik dat zeker eens proberen.

Nu wat anders, vandaag de route van Aalst gereden, rood-groen.
Ik fier als nen gieter bij mijn schoonbroer dat we geen pijlkes meer hoefden te zoeken, mijne gps doet het nodige....
Helaas :evil: :evil: :evil:

Terug van dat, route is een gpx file geplaatst bij new files, staat bij koersen, hier heb ik alles aangevinkt dat hij mij moet begeleiden + dat de route steeds zichtbaar moet zijn.
Wat krijg ik, NIKS, het enige wat hij zegt is; oost /west / noorden /zuiden.
Maar geen signaal wanneer we moeten afslaan ofzo... snap het echt niet meer.
Nochthans als ik een zelf gereden route als koers zet lukt het wel, krijg ik perfecte begeleiding met signaal, inzomen bij afslag enz...

Wat loopt er met die gedownloade routes toch steeds fout????????
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Zaterdag ook ne edge 800 bundel gekocht en nog een topo benelux en een sd kaart appart gekocht.

Heb er nu al een 170km mee gedaan, maar als ik deze nu wil uploaden in mapsource komt er dat er geen tracks zijn...

Dan eens via runkeeper geprobeert en daarbij lukt het ook niet :roll:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

BramDR wrote:Zaterdag ook ne edge 800 bundel gekocht en nog een topo benelux en een sd kaart appart gekocht.

Heb er nu al een 170km mee gedaan, maar als ik deze nu wil uploaden in mapsource komt er dat er geen tracks zijn...

Mocht je de handleiding gelezen hebben, zou je gelezen hebben dat je deze via Trainingcenter moet inladen. Een ander alternatief is Garmin Connect...
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

RigolleM wrote:
BramDR wrote:Zaterdag ook ne edge 800 bundel gekocht en nog een topo benelux en een sd kaart appart gekocht.

Mocht je de handleiding gelezen hebben, zou je gelezen hebben dat je deze via Trainingcenter moet inladen. Een ander alternatief is Garmin Connect...
garmin connect heb ik ookal geprobeerd, daar vind hij routes, maar kan ze niet uploaden, hij blijft gewoon zoeken.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

BramDR wrote:
RigolleM wrote:

garmin connect heb ik ookal geprobeerd, daar vind hij routes, maar kan ze niet uploaden, hij blijft gewoon zoeken.
Garmin communicator geïnstalleerd?
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

RigolleM wrote:
BramDR wrote:
RigolleM wrote: Mocht je de handleiding gelezen hebben, zou je gelezen hebben dat je deze via Trainingcenter moet inladen. Een ander alternatief is Garmin Connect...
Garmin communicator geïnstalleerd?
Daarna, dus nu nog eens geprobeerd en nu heeft hij er twee gevonden.
Maar de rit van vdg bevoorbeeld niet, en als ik deze dan manueel wil toevoegen komt er dat sommige activiteiten niet gevonden konden worden.
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

_alain_ wrote:-avg speed = gemiddelde inclusief stops
-avg moving speed = gemiddelde zonder stops (dus effectief gereden)
in de geschiedenis van mijn edge800 zie ik bij de activiteiten enkel maar de gemiddelde snelheid.
als ik de gegevens inlees in garmin center zie ik ook de avg. moving speed.
hoe krijg ik de avg. moving speed ipv de gemid. snelheid op mijn gps (na de rit)?
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

ad24 wrote:@on6hp
thanks, als er wat meer tijd is ga ik dat zeker eens proberen.

Nu wat anders, vandaag de route van Aalst gereden, rood-groen.
Ik fier als nen gieter bij mijn schoonbroer dat we geen pijlkes meer hoefden te zoeken, mijne gps doet het nodige....
Helaas :evil: :evil: :evil:

Terug van dat, route is een gpx file geplaatst bij new files, staat bij koersen, hier heb ik alles aangevinkt dat hij mij moet begeleiden + dat de route steeds zichtbaar moet zijn.
Wat krijg ik, NIKS, het enige wat hij zegt is; oost /west / noorden /zuiden.
Maar geen signaal wanneer we moeten afslaan ofzo... snap het echt niet meer.
Nochthans als ik een zelf gereden route als koers zet lukt het wel, krijg ik perfecte begeleiding met signaal, inzomen bij afslag enz...

Wat loopt er met die gedownloade routes toch steeds fout????????
Gedownloade routes zijn meestal geen routes maar tracks, als kruimelspoor na te rijden. De 800 zal die wel automatisch omzetten naar een route maar de begeleiding zal je niet hebben helaas. Als je dit zowiezo wil kan je die laten omzetten naar een route en laten herberekenen met je kaartmateriaal, maar ik heb daar geen goede ervaringen mee. Het gemakkelijkst is die terug te hertekenen als een route in MapSource of Basecamp, of anders die gewoon narijden als kruimelspoor.
My 2 cents,
P.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Naar mijn ervaringen zijn er 2 makkelijke opties voor.
  • 1: GPX file laden in mapsource en via mapsource naar je toestel sturen.(zelf nog niet getest maar volgens RigolleM werkt dit)
  • 2: GPX file laden winGDB 3 en als uitvoerfile TCX kiezen en verwerkingsoptie nr11. Vervolgens dit bestand in de "newfiles" folder zetten.
Kijk maar ff of dit lukt.
Post Reply