Specialized Epic 2009 - eerste foto!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
slesj
Mountainbiker
Location: merida o-nine XX , specialized stumpjumper marathon

Post by slesj »

Ik heb deze fiets vandaag ook bewonderd (epic marathon carbon) bij FIETSEN GERT te Viane (geraardsbergen). prachtig fietsken!
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

De FD-kabels komen, in tegenstelling tot de Stumpjumper, langs onder. Dus zou in principe toch koersfietsderrie kunnen worden gebruikt. Nu is die zitbuis wel enorm dik, dus zal er moeten gefoefeld worden met de klemband om hem te bevestigen.
Bij hun teambikes, is dit plaatje daar op gekleefd, of bevestigd via blindklinkmoer, of nog op een andere manier?? Men noemt het soms een aanlasplaatje, maar lassen op carbon lijkt me bizar??
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Effe geGoogeld, Roc Azur 2009 S-Works fietsen (andere foto's welkom) :

Image

Image
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Voor degene die een sworks alu wielen en daar hun v-brakes willen op monteren zullen ontgoocheld zijn want er zijn geen v-brake nokken op frame meer aanwezig #-o

Had me dus zo'een besteld maar de aankoop ervan gaat niet meer door :cry:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

V brakes in 2009.............. #-o
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

El Perro Diablo wrote:V brakes in 2009.............. #-o
Als ik mijn fietsen kon ombouwen naar v-brakes dan gooide ik al dat onnodig schijfremmen spul in de krasbak.
Heb eens een keer een mtb gehad met v-brakes. De ceramische velgen
en de groene remblokjes voor dat soort velgen lieten me toe te stoppen of vertragen hoe ik dat wilde. En ik kwam er een jaar mee toe.
Kan natuurlijk zijn dat mijn geringe gewicht daar voor iets tussen zit.
Wat heb ik er aan dat ik nu met schijremmen kan remmen met één vinger en drie andere vingers zitten te luierikken...
Ik geef het toe dat ik met v-brakes soms twee vingers nodig had.
De nadelen van schijremmen ga ik hier niet opnoemen.
Die zijn door iedereen wel gekend. Maar ja het staat zo stoer en ze "pakken" geweldig. Dat wel.
Maar, wedden dat binnen 5 jaar de v-brakes weer in opmars komen.

Zondag heb ik gezien dat GRANVILLE voor 2009 een carbon mtb heeft met v-brakes nokjes op de kader. De Fuse 3
Verdomme had ik dat een maand vroeger geweten...
http://www.granvillebikes.com/Fietsen/M ... fault.aspx
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Kinnie wrote:Voor degene die een sworks alu wielen en daar hun v-brakes willen op monteren zullen ontgoocheld zijn want er zijn geen v-brake nokken op frame meer aanwezig #-o

Had me dus zo'een besteld maar de aankoop ervan gaat niet meer door :cry:
Bestel maar gerust, dan kan je gewoon ruilen met mijn Sworks M5 2008.
Daar gaan V-brakes op. Ik zal wel de demontage en montage voor mijn rekening nemen. 8)
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

OFFTOPIC: Schijfremmen hebben inderdaad misschien betere remkracht maar ik vind gewoon dat ik ze niet nodig heb.
Als ik met de mtb rij is dat het merendeels onroad.
En met m'n schijfremmen had ik daar dan vaak het probleem dat deze gingen gaan zingen of lichtjes slepen waar ik het schijt van kreeg.
Ik heb de houffamarathon gedaan met v-brakes en moet zeggen dat ik de discs niet gemist heb.
Enkel iets meer vermoeid aan de vingers omdat het iets harder remmen is.
Indien ik een setje schijfremmen vind die niet, maar dan ook niet sleept, of je ook maar niets hoort als je de wielen laat draaien, wel dan zou ik me er nog eens durven aan wagen.
Misschien de nieuwe xt maar dan wel met vorige model schijven want de nieuwe ben ik niet zo aan.
Dit alles COMPLEET OFFTOPIC :-)
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Kinnie wrote:OFFTOPIC: Schijfremmen hebben inderdaad misschien betere remkracht maar ik vind gewoon dat ik ze niet nodig heb.
En met m'n schijfremmen had ik daar dan vaak het probleem dat deze gingen gaan zingen of lichtjes slepen waar ik het schijt van kreeg.
Ik heb de houffamarathon gedaan met v-brakes en moet zeggen dat ik de discs niet gemist heb.
Indien ik een setje schijfremmen vind die niet, maar dan ook niet sleept, of je ook maar niets hoort als je de wielen laat draaien, wel dan zou ik me er nog eens durven aan wagen.
Misschien de nieuwe xt maar dan wel met vorige model schijven want de nieuwe ben ik niet zo aan.
Op dat gebied hoor ik toch veel positieve reacties over de xt2008 schijfremmen. Ook de slijtage is daar zeer goed onder controle.
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

Mon... wrote:
Kinnie wrote:OFFTOPIC: Schijfremmen hebben inderdaad misschien betere remkracht maar ik vind gewoon dat ik ze niet nodig heb.
Op dat gebied hoor ik toch veel positieve reacties over de xt2008 schijfremmen. Ook de slijtage is daar zeer goed onder controle.
hope, eenmaal die goed afgesteld zijn, hoor je die niet meer zelf niet tijdens modder tochten (behalve net na door een plas te rijden natuurlijk, maar nooit voor lang)
Post Reply