Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

LuckyIron wrote:
Rock Rider wrote: dus gij gaat hiermee akkoord dat dit zo maar kan? Wat voor een signaal is dit naar de buitenwereld toe? Pak maar, als ge op 't werk gestraft wordt, dan doen wij er niet veel meer mee...
als het Belgische gerecht nog niet in staat is om daders van een steekpartij in het land te houden, wat zouden ze zich gaan bezighouden met iemand die wat coke heeft gesnoven.

#-o
tja, da's ook de nagel op de kop...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Criminaliteit gaan we hard aanpakken, maar éérst moeten àlle auto's goed geparkeerd staan!
J!nX
Mountainbiker

Post by J!nX »

Rock Rider wrote:
J!nX wrote:
Rock Rider wrote: Louter hypothetisch... :roll:
Als ze mij morgen pakken met cocaïne sporen in mijn bloed en ik verlies mijn baan hierdoor, gaan ze mij dan ook niet meer vervolgen?
Waarschijnlijk nie, want gebruik word in meeste gevallen nie vervolgd, denk ook da de kans klein is da ge uw werk kwijt raakt, in tegenstelling tot da geval van boonen komt da bij ne onbekende nie op elke voorpagina te staan he, dus uw baas gaat daar weinig van merken.
dus gij gaat hiermee akkoord dat dit zo maar kan? Wat voor een signaal is dit naar de buitenwereld toe? Pak maar, als ge op 't werk gestraft wordt, dan doen wij er niet veel meer mee...
Nie akkoord dat het ongestraft blijft, wel akkoord dat geval Boonen net word behandeld als van een onbekende. 'Iedereen gelijk voor de wet' wa in dit topic zo graag gezegd word draait nu in Boonen zn voordeel uit.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

ongestraft? weet je wat da die mens heeft gekost niet aan de tour mee te mogen doen???
Als je als gewone mens wordt betrapt op gebruik van cocaïne, wordt je nog geeneens niet vervolgd, enkel voor het bezit kan je vervolgd worden!
Ik vind dat ze hem al meer dan hard genoeg gestraft hebben... in zo'n apenland als Belgie moeten ze altij al die dingen aan de grote klok hangen, zjust tzelfde als het boegbeeld van de verkeersveiligheid wordt tegengehouden, nadat em ocharme 2 glaaskes wijn gedronken heeft, dan moeten ze da int groot in de media zetten #-o
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Volgens de wet uit 1921 die nog steeds geldt, zijn het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van elke drug, dus ook van cocaïne, verboden. Ook iemand de gelegenheid bieden om cocaïne te gebruiken is strafbaar. De wet zegt niet uitdrukkelijk dat gebruik strafbaar is, maar vermits gebruik ook het bezit van drugs inhoudt, is het gebruik verboden en wordt dit bestraft.

tekst van de site van de provincie oost vlaanderen:
http://www.oost-vlaanderen.be/public/we ... itleN1004A
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Rock Rider wrote:Volgens de wet uit 1921 die nog steeds geldt, zijn het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van elke drug, dus ook van cocaïne, verboden. Ook iemand de gelegenheid bieden om cocaïne te gebruiken is strafbaar. De wet zegt niet uitdrukkelijk dat gebruik strafbaar is, maar vermits gebruik ook het bezit van drugs inhoudt, is het gebruik verboden en wordt dit bestraft.

tekst van de site van de provincie oost vlaanderen:
http://www.oost-vlaanderen.be/public/we ... itleN1004A
waarom houdt gebruik ook bezit in? Stel nu dat er dat er hier iemand sebiet op mijn bureau wat van die rommel kapt, en ik snuif dat op, dan is dat toch niet in mijn bezit geweest???
Soit, die mens is in mijn ogen reeds hard genoeg gestraft, tzal hem niet meer overkomen, die heeft z'n leske wel geleerd =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik vind het ook de juiste 'straf'. Een ander komt er met niets vanaf maar in dit geval is Boonen zijn naam geschaad, hij heeft koersen moeten missen (door zijn eigen fout) en bij latere dopingcontroles zal ie daar zeker en vast nog wel eens aan terugdenken. Je kan dan nog de voorbeeldfunctie aanhalen... van mij mag Boonen thuis uitsteken wat ie wil. 't is niet omdat Boonen toevallig geboren is met goeie benen en daardoor een schitterend coureur is dat hij de ideale Belg en het goede voorbeeld moet spelen.

Ik vind het ook niet slim wat hij gedaan heeft, zeker gezien de pakkans bij een wielrenner, maar wat kan je hem nog meer straffen? Er een zaak van maken zoals het geval Museeuw? #-o
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

Als ge als gewone mens gepakt wordt voor het gebruik van dergelijke drugs, zonder da ge dieje drugs op zak hebt en zonder da ge er ooit al voor veroordeeld zijt (verzachtende omstandigheden), dan zal uw "straf" ook zeer miniem tot niets zijn hoor. Dan geldt het eerder als waarschuwing en moete natuurlijk ni zo stom zijn om terug ermee betrapt te worden.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Tis zoals Alex Agnew in zijn show zei" Dieje mens rijd rond voor ons te amuseren, gaan ze dieje nu straffen omdat dieje een lijntje heeft gesnoven???"

Er zullen altijd pro's & contra's zijn in deze materie...Voor mijn part snuift hij elke week ne zak van ne kilo...
Wij MTB'en om ons te ontspannen en hij zit al nen helen dag op zenne velo....dus....

Iets verdienen aan Tom Boonen doe ik niet dus laat dieje jongen gewoon zen gangen gaan het is zo al moeilijk genoeg voor dieje gast....
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Heb het daarnet gehoord op het nieuws :-?

Boonen opnieuw betrapt op cocaïnegebruik

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/090509_boonen
Post Reply