RIP Cannondale Taurine Team Custom 88+
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Gwen
- Mountainbiker
en durft mee geen velo van meer as 8 kilo afkommen hèHerder Steven wrote: Dankzij en van mijn lbs, Cameleon Bike, krijg ik een Flash-frame in de teamkleuren. Merci!![]()
![]()
Ben er hem eeuwig dankbaar voor, want ik had er niet meer op gehoopt. Ergens rond 15 maart wordt het frame geleverd. Kan stilaan beginnen nadenken over de afmontage. Mijn eerste investering wordt wel een correct geijkte digitale weegschaal...
Allee, ge kunt weer beginnen geld op doen.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Als der nog iets over blijft na de afmontage, dan gaan we der eens ne schip in geven, das beloofd!jimi wrote:lieve steven,daar geef je toch een klein feestje voor,voor de c'dale intimi?
Ai, das direct al druk op mijn schouders leggen. Ik zal zien waar het gewicht ergens strandt. Ik neem wel mijn oude Lefty over in het frame, dus superlicht zal ie wel niet worden he. Met 8.5 kg ben ik content.Gwen wrote:en durft mee geen velo van meer as 8 kilo afkommen hè
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Ben er nog niet helemaal uit... Ik zou zeggen voor het lichtste. Met die dubbele plateau zou het misschien ook beter zijn om 10-speed te gaan.RigolleM wrote:Ga je voor SRAM XX?Herder Steven wrote:Ai, das direct al druk op mijn schouders leggen. Ik zal zien waar het gewicht ergens strandt. Ik neem wel mijn oude Lefty over in het frame, dus superlicht zal ie wel niet worden he. Met 8.5 kg ben ik content.
Spijtig dat Shimano pas in 2011 komt met 10speed. Moet wel zeggen dat ik de shadow XTR er gelikter vind uitzien dan de Sram.
Zou er voor de Hope race-remmen een adapter zijn om er de Sram-shifters aan te monteren?
Ge ziet, weeral een heleboel kopzorgen... Dat altijd moeten veranderen is toch niet goed voor een mens zijn gemoed hoor.
Maar misschien doe ik wel het omgekeerde van jou, namelijk overstappen naar Sram.
Voor de rest zal de afmontage in de buurt komen van de Taurine. Speedneedle (wit), Schmolke of Ax Lightness (AX vind ik qua kleur van de carbon beter passen bij dat 'grijszwart' van de Flash). De Lefty, die ik er ga onder gooien, weegt 1250 gr en kan dus nog lichter na 88+ tuning.
Ik ga het proberen zonder bar-ends, dus op het vlak van het stuur kan ik dan zeer licht gaan (70 gr). Stuurpen wordt eentje van Leonardi Racing. Dat in combi met een stuurbuis zal me dus ook wat winst opleveren ten opzichte van een SI-stuurpen.
Qua wielen. Tja...mn ander setje ben ik tevreden van, maar is met een Dale-voornaaf en een Hope Pro II achternaaf niet echt exotisch te noemen. Misschien iets op basis van ZTR Race en die Tune-naafkes. Maar dat is nog allemaal ver-van-mijn-bed-show.
En dat terwijl ik me had voorgenomen dat het enkel een frame-ruil ging zijn...
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
Goh, alles is al de deur uit. Heb al sinds augustus de tijd gehad om zo af en toe iets te verkopen...jimi wrote:ik neem al uw on,derdelen over voor een prikje é
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
Dat compenseert de chauffeur...Benneke wrote:Je zal er weer iets prachtig van maken, denk ik zo![]()