Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
specialized henkie
Mountainbiker

gps edge i

Post by specialized henkie »

Rock Rider wrote:hier vind je allerhande info...

http://www.gpscenter.be/html/edge_reeks.html
http://www.garmin.com/products/edge305/
http://www.gpscenter.be/forum/viewtopic.php?t=510
http://www.gpscenter.be/forum/viewtopic.php?t=710

er is een elevation profile beschikbaar

Via de meegeleverde software (garmin training center) kan je dus zien bij de EDGE 305 reeks wat je hartslag doet bij bvb klimmen, er worden grafiekskes gemaakt tussen hartslag en elevation. Tofffe dingskes!

je kan tracks uploaden (iets moeilijker dan vroeger, zie hieronder) en waypoints ook maar geen kaartinfo (dus geen mapsource kaarten, geen ING kaarten, ...)

Je kan wel degelijk tracks uploaden alleen is het niet zo simpel als vroeger met de mapsource software.

Garmin heeft een bedrijfje overgenomen namelijk MotionBased www.motionbased.com). Via deze agent kan je tracks uploaden naar je GPS toestel. Probleem is dat deze motionbased agent enkel met .GPX formaten overweg kan.

Oplossing: via GPSBABEL programma (http://www.gpsbabel.org/) kan je tracks van ene formaat naar een totaal ander formaat converteren (ontelbaar mogelijkheden). Dus bvb garmin mapsource (MPS of MDB bestanden) naar GPX
deze dan uploaden via die motionbased agent naar je GPS en je hebt je track eropstaan

overgenomen van Thierry op het gps forum...
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Er moet wel bijgezegd worden dat Motionbased betalend is.
De gratis versie is een beetje een janboel :roll: .
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

jerommeken wrote:Die Cad optie is ferm interessant voor wie gericht wil trainen op cadans.

Kan iemand helpen : ik zoek een stevigere bevestiging om de edge op mijn stuurpen vast te maken. Van de standaard bevestiging is het hendeltje om los te maken afgebroken.
Als er iemand een tip heeft ...
Voorzichtiger zijn :wink:
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

fcb wrote:
jerommeken wrote:Die Cad optie is ferm interessant voor wie gericht wil trainen op cadans.

Kan iemand helpen : ik zoek een stevigere bevestiging om de edge op mijn stuurpen vast te maken. Van de standaard bevestiging is het hendeltje om los te maken afgebroken.
Als er iemand een tip heeft ...
Voorzichtiger zijn :wink:
Daar was ik nu zelf nooit op gekomen =D>
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Er is een nieuwe update van trainingscenter voor de 305.
Voor het ogenblik best niet installeren want er blijken nogal wat problemen mee te zijn.
Idem met de nieuwe versie van Mapsource. De laatste officiële release werkt slechter dan de Beta versie ervan.
Te veel bij Microsoft in het bed gelegen?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

en ik heb weer problemen bij mijn edge, of hij blijft gewoon vast zitten of valt gewoon uit.

ga eens proberen de 3.10 software te instaleren, mss dat dit helpt
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Headshot wrote:en ik heb weer problemen bij mijn edge, of hij blijft gewoon vast zitten of valt gewoon uit.

ga eens proberen de 3.10 software te instaleren, mss dat dit helpt

denk dat het probleem lag bij een slechte course die ik geupload had. Hed de nieuwe software erop gezet en nog steeds viel hij uit of liep hij vast.kreeg ook geen tracklijn van die course. De course gewist, opnieuw van gpx naar crs omgezet en geupload en nu werkt het blijkbaar wel.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Een vraagje, als je een track ingeladen hebt en deze wil na fietsen , is dan het volgende schermpje dat waat mee je het moet doen?? Is dat duidelijk genoeg?
Image

Of kan der eens iemand een foto posten waar je iets meer kan zien hoe dan de display en de route er uit ziet?
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Dat is idd het schermpje dat je krijgt dan .
Je kan de schaal zelf instellen , dus je kan redelijk ver inzoomen om het zo ter zeggen . Ik durf al wel eens een paar meter te ver rijden , maar da heb je snel door .
In het begin is het wel wa zoeken , maar da went snel .
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Na de TT in okselaar stonden op men Edge 500 hoogtemeters , als ik de tocht inlaadt in de Garmin Training Center had ik er bijna 550 , en in Motion Based zelfs 850 . :-?

Heeft hier nog al iemand die ervaring ?
Post Reply