No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Die Geax Saguaro TNT is geen UST/Tubeless band, maar een band speciaal ontwikkeld om zonder biba te rijden in combinatie met latex vloeistof ala NoTubes. Klopt dit?Rapid wrote:Je hebt toch niet noodzakelijk NoTubes nodig om Tubeless te rijden?Herder Ronny wrote:Volgens mijn LBS is de Geax SAGUARO TNT een zeer geschikte band om tubeless (NoTubes dus) te rijden. Harde flanken en nog tamelijk licht (650gr voor 2.0) vergeleken met bv. Michelin types.
Dit klopt inderdaad voor alle TNT banden van Geax. Ze raden hun produkt Pit Stop (of zo iets) aan maar ik heb betere ervaring met No Tubes.Die Geax Saguaro TNT is geen UST/Tubeless band, maar een band speciaal ontwikkeld om zonder biba te rijden in combinatie met latex vloeistof ala NoTubes. Klopt dit?
Het zijn niet de lichtste banden maar zoals vermeld met stevige flanken.
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
Post by Sp33dFr34k »
Ja.Rapid wrote:Standaard banden en dan notubes kan je op tubeless velgen monteren?mtbgast wrote:waar haal je dit? rij altijd met gewone banden met notubes vooraan 1.8 bar en achter 2.2 bar, nooit gezwalp gehad[/list]Gewone banden zonder biba ga ik niet onder de 2.5bar anders zwabberen ze als nen aap.
ik hoor dat veel mensen notubes in combinatie met michelin's rijden. alleen op de site van notubes staat dat deze banden niet te gebruiken zijn met notubes vanwegen de zwakkere zijwanden van de band. ik heb zelf michelin xcr dry2 voor de zomer een xcr mud voor de winter. iemand problemen gehad met michelin's in combinatie met notubes?
thanks
thanks
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik totaal geen problemen met gewone michelin xcr banden en vloeistof. Het werkt heel simpel van een gewone band in de zijkant dunner en gaat dus sneller kapot, maar met binnenband gaat ie dat ook dus...