Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Brunox wrote:
Alvast bedankt, ik denk zelf aan een 1400 + 900 op het stuur en een 900 op de helm. kwestie van het zonnetje in huis te zijn :wink:
Pure overkill, zie maar da ge geen lasogen krijgt #-o

Zoals ik reeds aanhaalde, wie met 900 lm niet genoeg in huis heeft moet dringend zijn donker brilleken afzetten.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

mitsy wrote:
Brunox wrote:
Alvast bedankt, ik denk zelf aan een 1400 + 900 op het stuur en een 900 op de helm. kwestie van het zonnetje in huis te zijn :wink:
Zoals ik reeds aanhaalde, wie met 900 lm niet genoeg in huis heeft moet dringend zijn donker brilleken afzetten.
+1.

900 lumen is al enorm. Als je daarmee nog geen goed zicht hebt, dan weet ik het ook niet meer...
quab
Mountainbiker

Post by quab »

MC Tim wrote:
mitsy wrote:
Brunox wrote:
+1.

900 lumen is al enorm. Als je daarmee nog geen goed zicht hebt, dan weet ik het ook niet meer...
Zoals Mae West al zei: "too much of a good thing is wonderful."
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

Brunox wrote:i know, maar ik heb graag wat overschot.....
Ik zou je niet graag tegenkomen in tegenovergestelde richting met al je lampen op high beam;

vind het zelf erg vervelend als een auto (tegenligger) het niet nodig vind om voor een fietser zijn pharen uit te zetten in donkere baantjes.
Laat staan dat fietstegenliggers nu ook enkel aan zichzelf gaan denken.
saiko
Test team

Post by saiko »

ik rij met zelf gemaakte lampen op mijn helm, als ik een tegenligger zie dan dim ik ze onmiddelijk.
vorig jaar wel paar keer megemaakt. Dat tegenliggende auto zijn phare niet uitdeed, sommige zelfs niet nadat ik paar keer had geseind met mijn phare. Daar kan ik niet tegen, dan zet ik ook terug mijn phare op en omdat de lamp op mijn helm staat kan ik goed mikken op de ogen van de bestuurder. Gegarandeerd dat die aan de kant moet gaan staan en compleet stoppen omdat hij niet verder kan rijden.
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

saiko wrote:ik rij met zelf gemaakte lampen op mijn helm, als ik een tegenligger zie dan dim ik ze onmiddelijk.
vorig jaar wel paar keer megemaakt. Dat tegenliggende auto zijn phare niet uitdeed, sommige zelfs niet nadat ik paar keer had geseind met mijn phare. Daar kan ik niet tegen, dan zet ik ook terug mijn phare op en omdat de lamp op mijn helm staat kan ik goed mikken op de ogen van de bestuurder. Gegarandeerd dat die aan de kant moet gaan staan en compleet stoppen omdat hij niet verder kan rijden.
of gewoon door rijdt en u omverknald omdat hij verblind is :cry:
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

BoXeR wrote:
saiko wrote:ik rij met zelf gemaakte lampen op mijn helm, als ik een tegenligger zie dan dim ik ze onmiddelijk.
Nee nee, zijt maar gerust dat ze stoppen, ze zien gewoon geen bal meer voor hun auto, ik heb het zelf al enkele keren ongewild (ondanks het feit dat ik het licht naar beneden richtte) voorgehad dat ze met de auto (vooral in smallere wegen) aan de kant stoppen of slechts stapvoets verder rijden omdat ze zelf zodanig verblind zijn door het licht of verstijft zijn omdat ze niet weten war erop hun afkomt :P
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Bulls69 wrote:
BoXeR wrote:
Nee nee, zijt maar gerust dat ze stoppen, ze zien gewoon geen bal meer voor hun auto, ik heb het zelf al enkele keren ongewild (ondanks het feit dat ik het licht naar beneden richtte) voorgehad dat ze met de auto (vooral in smallere wegen) aan de kant stoppen of slechts stapvoets verder rijden omdat ze zelf zodanig verblind zijn door het licht of verstijft zijn omdat ze niet weten war erop hun afkomt :P
Den eerste keer dat ik met mijnen Hope Vision op de Leirekensroute in Aalst reed (=fietspad tussen bomen, weg van de straat), zag ik in de verte een fel licht. Na een paar seconden stopte dat licht.
Ik reed door en na een minuutje passeerde ik het licht... het was een brommer dat gewoon was gestopt omdat ie dacht dat er een zware brommer afkwam.
Heb toen smakelijk gelachen en dienen gast goe horen vloeken 8) 8) 8)
Frost
Mountainbiker

Post by Frost »

ravke wrote: Weet er iemand of je ook die o-ringen apart ergens kunt verkrijgen, kwestie van een reserve mee te hebben in geval van #-o pech.
Welke maat moet je hebben?Heb hier verschillende zakjes o-rings, kan er je altijd enkele toesturen in een enveloppe

EDIT: 11,13 en 20mm maar ik veronderstel dat het is voor achter de lens en dat zal wel een véél grotere diameter zijn...
-- Olympus --
Mountainbiker

Batterij/accu

Post by -- Olympus -- »

Ik heb de Sigma Mirage met de twee lampen, nu is mijn batterij aan vervanging toe (nipack, het model accu dat in de bidonhouder past). Zou deze graag vervangen door zo een nipack dat op de stuurpen past. Deze maken ze echter niet meer blijkbaar.

Ben ik nu verplicht me een volledig nieuwe set aan te schaffen? (daar de nieuwe batterij van de 'opvolger' niet compatibel is)

Grtz
Post Reply