Examentopic

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Haaike wrote:Met 3??
Ja dan zwijg ik met mijn "50 is weinig" :wink:

Maar aleja, vergelijken met de andere ir-arch - opleidingen, zijn we wel de kleinste. In Gent starten er gemiddeld 150-200 studenten, dus ja, dan zijn wij met ons 50 maar een klein groepke he.
Maar kvind da juist wel tof, ik ken tenminste iedereen van mijn jaar, ken veel mensen van andere jaren ook. Als ik da hoor van mensen uit Gent, Leuven... die kennen amper alle mensen uit hun eigen jaar.
En ook, voor sommige vakken is da ook echt het beste vind ik. Gelijk bij ontwerpmethodiek kunnen wij tenminste elk apart begeleid worden. In mijn jaar zitten er twee die eerst een jaar in Gent gedaan hebben, ginder was da gewoon uwe plan trekken, nooit begeleiding, gewoon direct de eindjury. En ok, dat is misschien "zelfstandiger", maar ik heb toch wel eens graag commentaar onder het jaar. Daar leert ge toch wel meer uit.
Da zal bij u ook wel zijn waarschijnlijk, als ge ook met zo weinig zit?
Bij ons is er teveel begeleiding. In het 2de zitten we ook maar met 3 en die leraars komen u constant uitvragen waar je mee bezig bent en dergelijke, maar op den duur word dit toch ook lastig. Ik werk vooral liever op mezelf, en als ze dan 2-3 keer per dag komen vragen of het lukt, word ik er toch lastig van. Ik heb liever dat ze 1 keer per week komen dan kan ik veel meer doen.
Maar begeleiding moet er zijn. Als je idd naar richtingen kijkt als architectuur en grafische vormgeving, dan zijn er veel teveel lln voor het aantal docenten dat er maar zijn. Daar hebben ze bijna geen begeleiding.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Ridley Rijder wrote:Bij ons is er teveel begeleiding. In het 2de zitten we ook maar met 3 en die leraars komen u constant uitvragen waar je mee bezig bent en dergelijke, maar op den duur word dit toch ook lastig. Ik werk vooral liever op mezelf, en als ze dan 2-3 keer per dag komen vragen of het lukt, word ik er toch lastig van. Ik heb liever dat ze 1 keer per week komen dan kan ik veel meer doen.
Pfff 2-3x per dag, dat is er inderdaad wel serieus over.
Bij ons is dat 1x per week dat we 4u ontwerpmethodiek hebben en dan is het begeleiding. Wilt ge ni gaan, geen probleem, maar het is natuurlijk wel het beste (sommige proffen houden daar ook rekening mee: is een project op het einde niet zo goed, maar zien ze dat je elke week naar de begeleiding bent geweest en geëvolueerd bent, dan zullen je punten toch nog meevallen).
We hebben ook altijd twee begeleiders, ofwel zitten die apart en kunt ge bij beide gaan, ofwel begeleiden ze samen (zoals dit jaar).
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

EcoRacer wrote:Vandaag ook de eerste achter de rug, ging redelijk vlot dus dat komt wel in orde! nog maar 10 te gaan! :lol: woensdag Wijsbegeerte... wat een rotvak!

zijn er hier nog die Elektromechanica studeren? optie klimatisatie toevallig?
nope, ik doe ingenieur-architectuur.
Maar vraagje: wijsbegeerte in een richting elektromechanica?? Wat heeft dat daar mee te maken? :P
Ik heb vorig jaar logica- en wetenschapsfilosofie gehad (zwarte raven paradox enzo), dit jaar in het tweede semester ook weer zoiets, maar dat is nog redelijk wiskundig. Zeker dit jaar is het speciaal voor onze richting, dus dat zal heel weinig filosofie en veel wetenschap zijn (hoop ik toch :wink:). Maar wijsbegeerte, dat is toch echt iets voor de richting filosofie, ni?
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Haaike wrote:
EcoRacer wrote:Vandaag ook de eerste achter de rug, ging redelijk vlot dus dat komt wel in orde! nog maar 10 te gaan! :lol: woensdag Wijsbegeerte... wat een rotvak!

nope, ik doe ingenieur-architectuur.
Maar vraagje: wijsbegeerte in een richting elektromechanica?? Wat heeft dat daar mee te maken? :P
Ik heb vorig jaar logica- en wetenschapsfilosofie gehad (zwarte raven paradox enzo), dit jaar in het tweede semester ook weer zoiets, maar dat is nog redelijk wiskundig. Zeker dit jaar is het speciaal voor onze richting, dus dat zal heel weinig filosofie en veel wetenschap zijn (hoop ik toch :wink:). Maar wijsbegeerte, dat is toch echt iets voor de richting filosofie, ni?
Wijsbegeerte heb ik ook gehad in de richting industrieel ingenieur elektronica.
En deontologie, en religie, zingeving en levensbeschouwing.
Hoort bij algemene vorming hé :p
Niet mijn favoriete vak, maar dat was weer een uurtje meer op café per week :)
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

dat doe ik, klima aan de katho in kortrijk. laatstejaars :^o
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

parring wrote:ik zit in het katho van Kortrijk, vandaag mijn eerste vak, ik heb minder dan de helft ingevul, het was Frans, Ik begreep het niet
Welke richting doe je momenteel? Ik ben er dit academiejaar ook begonnen in Accountancy-Fiscaliteit, in november heb ik dan mijn grenzen verlegd en ben ik Groenmanagment gaan volgen in Katho Roeselare (HIVB)
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Haaike wrote: Ma wa da gij hebt, om de 2 dagen, pfff da is wel echt weinig tijd he. Dan moet ge toch al bijna elk vak geleerd hebben, want 1 dag is bij mij meestal just goe om alles nog es na te lezen ofzo. Of valt het mee van leerstof per vak?
Mja kheb al gemerkt dak op voorhand niet genoeg geleerd heb. Vandaag statistiek 2/3 ingevuld maar kweet neit ofdak het al juist heb.
De leerstof is niet extreem veel (bachelor elektromechanica) maar meestal is het altijd toegepast dusja oefeningen. Maar als je de oef niet goed kan ben je wel de uil.
Mja meestal heb ik ook wel een halve dag nodig om te overlopen als je avan elk hoofdstuk wat oef wil maken en de tehorie te ovelopen waar ze dan een vraagje uit stellen. Maar dat komt er meestal niet van aangezien ik het ng volledig moet leren in die enie dag dak kan studeren.
Maarja na nieuwjaar zal ik het anders aanpakken en eens nu en dan studerenin het jaar. In het weekend dan.
Haaike wrote: Ik doe ir-arch aan de VUB.
ah mijn tweeling broer zat vorig jaar ook aan de VUB voor burgelijk ingineur maar hij moest drie vakken opnieuw doen met de herexamens maar de richting was zijn ding niet. En nu studeert hij bio-ingineur en zal hij wss wel goede punten hebben de zot. Mja tis ook rap duidelijk wie de slimste van de twee is :P
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik doe elekmech in het twee jaar nu. Mja wij hebben in het derde religieuze zingeving en vormgeving ofzo. Da zal ook zever worden vrees ik :P
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

roy wrote:

Ik doe elekmech in het twee jaar nu. Mja wij hebben in het derde religieuze zingeving en vormgeving ofzo. Da zal ook zever worden vrees ik :P
Ja!!
Waar zit je op school?
roy
Mountainbiker

Post by roy »

KHBO oostende
Post Reply