Bij ons is er teveel begeleiding. In het 2de zitten we ook maar met 3 en die leraars komen u constant uitvragen waar je mee bezig bent en dergelijke, maar op den duur word dit toch ook lastig. Ik werk vooral liever op mezelf, en als ze dan 2-3 keer per dag komen vragen of het lukt, word ik er toch lastig van. Ik heb liever dat ze 1 keer per week komen dan kan ik veel meer doen.Haaike wrote:Met 3??
Ja dan zwijg ik met mijn "50 is weinig"![]()
Maar aleja, vergelijken met de andere ir-arch - opleidingen, zijn we wel de kleinste. In Gent starten er gemiddeld 150-200 studenten, dus ja, dan zijn wij met ons 50 maar een klein groepke he.
Maar kvind da juist wel tof, ik ken tenminste iedereen van mijn jaar, ken veel mensen van andere jaren ook. Als ik da hoor van mensen uit Gent, Leuven... die kennen amper alle mensen uit hun eigen jaar.
En ook, voor sommige vakken is da ook echt het beste vind ik. Gelijk bij ontwerpmethodiek kunnen wij tenminste elk apart begeleid worden. In mijn jaar zitten er twee die eerst een jaar in Gent gedaan hebben, ginder was da gewoon uwe plan trekken, nooit begeleiding, gewoon direct de eindjury. En ok, dat is misschien "zelfstandiger", maar ik heb toch wel eens graag commentaar onder het jaar. Daar leert ge toch wel meer uit.
Da zal bij u ook wel zijn waarschijnlijk, als ge ook met zo weinig zit?
Maar begeleiding moet er zijn. Als je idd naar richtingen kijkt als architectuur en grafische vormgeving, dan zijn er veel teveel lln voor het aantal docenten dat er maar zijn. Daar hebben ze bijna geen begeleiding.