Virenque zou ergens aan de kant gestaan hebben ?
Ik heb er 3 zien rijden met de bollekestrui maar de richard hem ich ni gezien (heb de Nelson pub ni gehaald, tent afbreken in Heremence, eten en verder naar Verbier, twas ondertussen al 23.15 een sjans dat die madam van den bunker nog wa was blijven zitten of we moesten ons tenteke daar weer ergens planten. Was er nog iemand om te verbroederen, had wel graag langsgekomen
Grand Raid Christalp
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
We zitten weer thuis achter pc... ontgoocheld. Lang in de buurt van Ivo en Chris gereden want ik wist dat ik hen moest volgen om La Vieille te halen. Boven op de Mandelon een beest van een kramp in mijn been, kwartier verloren om die los te werken en vervolgens toch nog een poging gedaan om het te halen. Net zoals Ivo & Chris afgezien in die laatste klim naar de Pas de Lona toe, heb hen zelfs nog zien rijden op 200m maar uiteindelijk toch niet ingehaald. Op 8km van La Vieille kijk ik naar de tijd en begin ik te rekenen. Conclusie: ik moet 12km/u rijden om de tijdspoort te halen = onmogelijk aangezien ik maar 6à7 meer haalde. Aan een official gevraagd wat er gebeurde als ik te laat zou komen, waarop dien toffe mij vertelde dat iedereen teruggestuurd werd. Conclusie: verder klimmen zou nutteloos zijn. Nummer afgegeven en opgave na 9,5u en 97km rijden. Domste wat ik ooit gedaan heb, want Chris en Ivo vertelde me nadien dat ze iedereen doorlieten, welliswaar zonder nummer, maar who the fuck cares, uitrijden wou ik doen en ik weet dat ik het gehaald zou hebben. Ik had gewoon moeten doorriijden en verstand uitschakelen. Tja, next year better! dubbel gevoel nu: uiteraard sterk ontgoocheld maar toch ook wel een beteke trots da'k zo ver geraakt ben in mijn eerste jaar intensief biken. Verder heerlijke rit, prachtig parcours (buiten die 3km vals plat boven de mandelon). Masochist zijnde, heb ik er dus stevig van genoten!
-
Guest
Post by Guest »
Mijn laagste temp bedroeg 1°C (waarschijnlijk bovenaan de eerste klim op de Croix de Coeur, toen de zon nog niet boven de bergtoppen kwam) en de hoogste 30°C.phille wrote:amai ff getallekes bezien, twas op een bepaald moment zelfs amper 2graden
Gemiddelde hartslag 122 - Max. snelheid 80.0 Km/uur.
Het weer was overigens perfect voor zo'n tocht. 's Nachts droog gebleven (maar in de verte had het precies toch gesneeuwd op de toppen). Aan de start in Verbier 11°C. Voldoende voor korte broek, armwarmers en windstopper. Tijdens de eerste klim daalde (volgens de meter) de temp gevoelig maar dat was niet te merken gezien het gemiddelde stijgingspercentage bijna 10 % was gezien er bijna 700 m moest geklommen worden over 7 km. Warm genoeg dus.
Voor het overige een bijna wolkenloze hemel, geen wind, niet te warm en niet te koud. Zelfs op de Pas de Lona was het aangenaam gezien er bijna geen wind was. En tijdens de warmste uren van de dag bleef de omgevingslucht koel genoeg om het draaglijk te houden.
-
Guest
Post by Guest »
Een leuke vond ik ook die laatste aanduiding naar La Veille 'Ravitaillement 500 m'. Iedereen blij dat zer bijna waren. En dat bleef maar duren. Bleken het geen 500 afstandsmeters te zijn maar nog 500 hoogtemeters
Overigens vond ik dat hun parcourprofiel over het algemeen er behoorlijk naast zat met de werkelijkheid.
Overigens vond ik dat hun parcourprofiel over het algemeen er behoorlijk naast zat met de werkelijkheid.
-
Guest
Post by Guest »
Je hebt blijkbaar ook vergeten je nummer te laten noteren. Want ook al moet je stoppen aan een check point je wordt dan toch nog in het klassement opgenomen.Peter IV wrote:We zitten weer thuis achter pc... ontgoocheld. Lang in de buurt van Ivo en Chris gereden want ik wist dat ik hen moest volgen om La Vieille te halen. Boven op de Mandelon een beest van een kramp in mijn been, kwartier verloren om die los te werken en vervolgens toch nog een poging gedaan om het te halen. Net zoals Ivo & Chris afgezien in die laatste klim naar de Pas de Lona toe, heb hen zelfs nog zien rijden op 200m maar uiteindelijk toch niet ingehaald. Op 8km van La Vieille kijk ik naar de tijd en begin ik te rekenen. Conclusie: ik moet 12km/u rijden om de tijdspoort te halen = onmogelijk aangezien ik maar 6à7 meer haalde. Aan een official gevraagd wat er gebeurde als ik te laat zou komen, waarop dien toffe mij vertelde dat iedereen teruggestuurd werd. Conclusie: verder klimmen zou nutteloos zijn. Nummer afgegeven en opgave na 9,5u en 97km rijden. Domste wat ik ooit gedaan heb, want Chris en Ivo vertelde me nadien dat ze iedereen doorlieten, welliswaar zonder nummer, maar who the fuck cares, uitrijden wou ik doen en ik weet dat ik het gehaald zou hebben. Ik had gewoon moeten doorriijden en verstand uitschakelen. Tja, next year better! dubbel gevoel nu: uiteraard sterk ontgoocheld maar toch ook wel een beteke trots da'k zo ver geraakt ben in mijn eerste jaar intensief biken. Verder heerlijke rit, prachtig parcours (buiten die 3km vals plat boven de mandelon). Masochist zijnde, heb ik er dus stevig van genoten!
- phille
- Mountainbiker
dat was een club met een eigen ravito, begreep niet waarom die een officieel bord daarvoor namentbfkai wrote:Een leuke vond ik ook die laatste aanduiding naar La Veille 'Ravitaillement 500 m'. Iedereen blij dat zer bijna waren. En dat bleef maar duren. Bleken het geen 500 afstandsmeters te zijn maar nog 500 hoogtemeters![]()
Thierry wrote:Bianchi/joco wrote:Gaan der zeker een dagrit van maken en ni forceren, misschien ga ik wel voor de rode lantaarn![]()
Verwacht u maar aan ijzersterke concurrentie!!!!
LOOOOOL, ik lees hier de berichtjes van de voorbije weken eens na, blijkt dat ik nen helen tijd in de buurt van "joco" gereden heb, we hebben zelfs een paar woorden met mekaar uitgewisseld. 'k Heb wel dienen Bianchi gezien, en uwen Belgische rugnummer (Coppens), maar mijne frang is niet gevallen ... Ik reed met ne grijze scalpel met carbon lefty. Als ik me niet vergis hebben we nog naast mekaar op de massage-tafel gelegen aan La Veille
In elk geval : gefeliciteerd met uw overwinning. Volgend jaar revanche
-
Guest
Post by Guest »
Mijn laagste temp bedroeg 1°C (waarschijnlijk bovenaan de eerste klim op de Croix de Coeur, toen de zon nog niet boven de bergtoppen kwam) en de hoogste 30°C. Gemiddelde temp. een perfecte 15°C.tbfkai wrote:phille wrote:amai ff getallekes bezien, twas op een bepaald moment zelfs amper 2graden
Gemiddelde hartslag 140 - Max. snelheid 80.0 Km/uur - Gemiddelde stijgings- en dalingspercentage 11%. Sterkste stijging 90 % (maar dat moet met een korrel zout genomen worden, waarschijnlijk op de Pas de Lona waar mijn meter wel de stijging mat maar geen afstand in de draagpassages waardoor je een vertekend beeld krijgt).
Het weer was overigens perfect voor zo'n tocht. 's Nachts droog gebleven (maar in de verte had het precies toch gesneeuwd op de toppen). Aan de start in Verbier 11°C. Voldoende voor korte broek, armwarmers en windstopper. Tijdens de eerste klim daalde (volgens de meter) de temp gevoelig maar dat was niet te merken gezien het gemiddelde stijgingspercentage bijna 10 % was gezien er bijna 700 m moest geklommen worden over 7 km. Warm genoeg dus.
Voor het overige een bijna wolkenloze hemel, geen wind, niet te warm en niet te koud. Zelfs op de Pas de Lona was het aangenaam gezien er bijna geen wind was. En tijdens de warmste uren van de dag bleef de omgevingslucht koel genoeg om het draaglijk te houden.
Last edited by Guest on Wed 25 Aug 2004 07:28, edited 1 time in total.
Dat kunnen ze ons weer niet meer afnemen.Een prachtig week-endje in de Val d'annivier.Vrijdag van Verbier naar Hérémence getoerist en genoten van een prachtige rit een ideaal opwarmpje voor de 76km van Hérémence naar Grimentz.Een aanrader voor diegenen die de 130km niet zien zitten en voor diegenen die het eens willen wagen voor de 130 raad ik aan van het jaar voordien de 76km met op vrijdag het eerste gedeelte zo heb je een gedacht wat je wachten staat.Zondag stralend weertje en niet te warm dus ideale omstandigheden.Wat een verschil van stress indien je kiest voor 76 en je niet moet bekommeren voor de tijdslimieten.
Voor de 130km was het voor mij steeds op het nippertje om de limieten te halen maar ik heb het 2Xgehaald en dat is genoeg.
2°startbox en rustig vertrokken want ik weet dat het enkele km verder toch een opstopping van gewelste is.Maar na enkele km.een gerammel in de voorvork.Ik begon mij ongerust te maken zodanig dat ik rechtsomkeer wilde maken.Enkele malen gestopt om te checken maar ik merkte niets.
het geklop werd heviger maar ben dan toch blijven verder rijden tot de technische stand in Evolène.Daar mocht ik niet verder of enkel wanneer de vork gecontroleerd werd.Dit heb ik dan ook maar laten doen en na 30min.was ik weer weg.Vanaf dan ging alles perfect maar voor een tijd moest ik meer rijden.Een geluk met een ongeluk want nadien heb ik echt genoten van de ambiance.De eersten van Verbier begonnen mij in te halen en nu begrijp ik maar al te goed aan welke snelheid zij naar boven vliegen om dit onder de 7u te volbrengen.De kick van de Cristalp blijft voor mij de afdaling naar Grimentz en daar blijf ik het voor doen want na 65km ben je niet op je limiet dan na 120km.
Via men dealer Niclaes de vork naar Transmission gedaan en daar hebben de mensen mij een fantastische service gegeven een vlugge check en morgen mag ik men vork terug ophalen.Dit noem ik nog eens een sevice.Na 7u21 kon ik mij een goed pintje veroorloven en tot volgend jaar.
Voor de 130km was het voor mij steeds op het nippertje om de limieten te halen maar ik heb het 2Xgehaald en dat is genoeg.
2°startbox en rustig vertrokken want ik weet dat het enkele km verder toch een opstopping van gewelste is.Maar na enkele km.een gerammel in de voorvork.Ik begon mij ongerust te maken zodanig dat ik rechtsomkeer wilde maken.Enkele malen gestopt om te checken maar ik merkte niets.
het geklop werd heviger maar ben dan toch blijven verder rijden tot de technische stand in Evolène.Daar mocht ik niet verder of enkel wanneer de vork gecontroleerd werd.Dit heb ik dan ook maar laten doen en na 30min.was ik weer weg.Vanaf dan ging alles perfect maar voor een tijd moest ik meer rijden.Een geluk met een ongeluk want nadien heb ik echt genoten van de ambiance.De eersten van Verbier begonnen mij in te halen en nu begrijp ik maar al te goed aan welke snelheid zij naar boven vliegen om dit onder de 7u te volbrengen.De kick van de Cristalp blijft voor mij de afdaling naar Grimentz en daar blijf ik het voor doen want na 65km ben je niet op je limiet dan na 120km.
Via men dealer Niclaes de vork naar Transmission gedaan en daar hebben de mensen mij een fantastische service gegeven een vlugge check en morgen mag ik men vork terug ophalen.Dit noem ik nog eens een sevice.Na 7u21 kon ik mij een goed pintje veroorloven en tot volgend jaar.