Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Heb net nog een mail gehad van de Sportdienst.
De bewegwijzering wordt inderdaad geplaatst en onderhouden door Waters & Bossen onder toezicht van Bloso. De gemeente komt hierin dus feitelijk niet tussen.

Het email adres van de persoon bij bloso die verantwoordelijk is voor de routes :
Tom.Naome@bloso.be

of mountainbikeroutes@bloso.be

Hij raadde mij aan om eventuele foto's door te sturen. In de boshut 'De Warande' woont ook een boswachter. Misschien dat ik volgende keer gewoon eens aanbel en hem de toestand voorleg.
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

jaro wrote:PS. Het is niet blosso maar wel het bosbeheer dat de routes uitgetekend en bepijld heeft. De boswachter waarvan sprakke was betrokken bij dit projekt.
Ah, dacht ik het niet! Ik vroeg me al heel lang af wie zich daar in concreto mee bezig hield om overal in België die routes uit te stippelen want ik zag dit eigenlijk niet gebeuren door Bloso-medewerkers.

Ik denk dat de kern van heel de affaire terug te brengen is tot een oud zeer: Bloso = Vlaamse Gemeenschap = ambtenaren(-mentaliteit).
Vandaar ook de laissez-faire, laissez-aller aanpak. In de privé is dat de hands-on mentaliteit. Als Bloso een bedrijf was waren die pijltjes reeds lang vervangen. Misschien hebben de peters al het mogelijke gedaan maar stoten ze ook daar steeds op inertie.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ben vandaag eens ter plaatse geweest, dit is de situatie:

Je komt aan boshut de Warande en moet hier even rond de inrit van die hut

Image

dan zie je een pijltje staan, een a4 met een rode pijl naar links. Dit is waarschijnlijk een tijdelijke pijl die iemand daar ooit gehangen heeft. Geen spoor van een BLOSO pijl

Image

Op het kruispunt zelf hangt er aan de linkerkant nog een pijltje van een wandelroute.

Image

Upload Pics with PicTiger

Ben nog even aan de boshut gaan aanbellen maar er was blijkbaar niemand thuis. Zal voor een volgende keer zijn.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

vandaag blauw gereden, na een half jaar geleden groen ns te hebben gedaan. Prachtige route!
Leuke klimmetjes, leuke afdaling, en toch wel de nodige modder, die af en toe een eigen willetje had. Na een 10 km krijg je daar zo'n hele mooie klim voorgeschoteld. Toen we eraan begonnen waren er al een deel bikers voor ons te voet aan het verdergaan. De koppigaard in mij wilde toch proberen om tot boven te rijden. Ik ben er geraakt, maar ik heb op het einde toch een paar keer serieus getwijfeld of ik er zou geraken... . Maar mijn bikemaat heeft mij (en zichzelf heeft ie achteraf toegegeven) naar boven geschreeuwd ;-). De 3e had mechanische pech en kreeg zijn voorderailleur niet meer op het kleinste blad. Eerste hulp in het veld kon helaas niet baten :(.
Ik heb weer een combinatie gevonden als voorbereiding op een tochtje in de ardennen...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

tailspin wrote:
jaro wrote:PS. Het is niet blosso maar wel het bosbeheer dat de routes uitgetekend en bepijld heeft. De boswachter waarvan sprakke was betrokken bij dit projekt.
Ah, dacht ik het niet! Ik vroeg me al heel lang af wie zich daar in concreto mee bezig hield om overal in België die routes uit te stippelen want ik zag dit eigenlijk niet gebeuren door Bloso-medewerkers.

Ik denk dat de kern van heel de affaire terug te brengen is tot een oud zeer: Bloso = Vlaamse Gemeenschap = ambtenaren(-mentaliteit).
Vandaar ook de laissez-faire, laissez-aller aanpak. In de privé is dat de hands-on mentaliteit. Als Bloso een bedrijf was waren die pijltjes reeds lang vervangen. Misschien hebben de peters al het mogelijke gedaan maar stoten ze ook daar steeds op inertie.
zever in pakskes: bloso stelt alleen de pijltjes ter beschikking en voorziet de nodige aanduidingsborden...al de rest is in de handen van de gemeentelijke sportdiensten

voor ge schiet...eerst wat zoekwerk verrichten en ne keer nadenken, maar daar hebt gij als privé-goeroe waarschijnlijk genen tijd voor
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

tailspin wrote: Ik denk dat de kern van heel de affaire terug te brengen is tot een oud zeer: Bloso = Vlaamse Gemeenschap = ambtenaren(-mentaliteit).
Te veel naar de Collega's gekeken? en uw scheiding tussen fictie en realiteit is een beetje flou? Image

Diagnose: Vooroordeelities, gaat vaak gepaard met racisties en een sterke mate van verzuurdheid, in de volksmond ook de Vlaamse Ziekte geheten.

PS: ik kijk elke zondag trouw naar het Eiland, ik weet dus dat het in de privé niet beter is, alleen wordt daar de zever soms beter verpakt! :lol:
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Willy D wrote:zever in pakskes: bloso stelt alleen de pijltjes ter beschikking en voorziet de nodige aanduidingsborden...al de rest is in de handen van de gemeentelijke sportdiensten
voor ge schiet...eerst wat zoekwerk verrichten en ne keer nadenken, maar daar hebt gij als privé-goeroe waarschijnlijk genen tijd voor
Tiens, en zijn de gemeentelijke sportdiensten dan niet bevolkt met a.m.b.t.e.n.a.r.e.n? :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Mannekes, met enige trots kan ik u melden dat er ondertussen een nieuw pijltje geplaatst is.
Ik heb dus blijkbaar de juiste persoon gevonden bij BLOSO. :-D

Image
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

A d r i wrote:Mannekes, met enige trots kan ik u melden dat er ondertussen een nieuw pijltje geplaatst is.
Ik heb dus blijkbaar de juiste persoon gevonden bij BLOSO. :-D

Image
Ik zie af van de toertoccht is Asse ( te ver ) en kies ervoor om morgen nog eens de lokale streek onveilig te maken.
Ga morgen nekeer zien of onze smeekbedes idd na zoveel maanden iets veranderd hebben =D>
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Het is inderdaad een feit, vandaag heb ik het met mijn eigen ogen mogen aanschouwen.... Hét paalke is back =D> =D>

Even verder na de boerderij was er een paalke omgeplooid door wss een tractor die zijne bocht wat te nauw heeft genomen. Dat heb ik terug rechtgezet.

Als ze nog dat halfverotte paalke aan de Hazefonteinstraat vervangen zijn we zijn weeral een stukske meer kontent.

Image
Image

Het valt mij wel op hoe rap de pijlen op deze plaatjes compleet zijn afgeschenen door de zon. Bvb een km na CC De Borre heb ik ergens een paalke gezien waar mtb-ers zelf met een rode stift terug een pijl hebben gemarkeerd.

Voor de rest, het was vandaag heerlijk weer om in eigen streek te gaan bollen :wink:
Post Reply