Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
gg
Mountainbiker

Re: Lille-Beerse - Bloso

Post by gg »

ik heb er gisteren eerst groen gereden, lag er redelijk goed bij. daarna zelfde verhaal voor blauw, enkel als je na het enkele km lange fietspad (antwerpsesteenweg) rechts moet zeer veel water en aan de rechterkant een beek die je niet ziet, bijna overkop. je kunt voorlopig mss beter 100m verder rijden en via de nieuwe weg rijden.
voor de rest top.
Rob H
Mountainbiker

Post by Rob H »

Was daar een beek? :lol: Lucky me.
Dat was inderdaad een 100 meter water, 10-15 cm diep. Die route gaat daar ook veranderd moeten worden denk ik, komt daar geen verkaveling ofzo?
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

gg wrote:ik heb er gisteren eerst groen gereden, lag er redelijk goed bij. daarna zelfde verhaal voor blauw, enkel als je na het enkele km lange fietspad (antwerpsesteenweg) rechts moet zeer veel water en aan de rechterkant een beek die je niet ziet, bijna overkop. je kunt voorlopig mss beter 100m verder rijden en via de nieuwe weg rijden.
voor de rest top.
Ik ben er van de week even gaan kijken, naar deze vijver #-o , en dit is er inderdaad over. De weg die je beschrijft heb ik nu alzo uitgepijld (voorlopig). Dus op de Antwerpsesteenweg even rechtdoor (100 meter) dan rechts en eerste straat terug rechts, aan het einde van deze straat kom je terug op het parkoers.

Zoals Rob H reeds aanhaalde wordt de route daar normaal verlegt.
We gaan aan het bushokje ( een vijfhonderd tal metertjes voor de afslag ) naar rechts, naast de beek, tot aan de bareel en terug rechts op het parkoers.

Op de rode lus, aan het oud stort ( dat slijkbergje na een single-track ) moeten we samen met de gemeente ook nog eens aanpakken.
Volgens mij moeten we dit een beetje bol leggen zodat het water links en rechts naar het bos stroomt.

Ook nog even melden dat de gemeente ferm werk geleverd heeft, op alle drie de lussen zijn nieuwe palen gezet ( geleverd door Bloso ).
Daarmee is de Haarlebeekroute weer perfect uitgepijld.

Grtz. Guido, Bloso peter.
Rob H
Mountainbiker

Post by Rob H »

De route was inderdaad perfect bewegwijzerd! Over die diepe plas, met mijn cyclocrosser vloog ik daar wel door dus ik vond het niet erg.
Strijkijzerke
Mountainbiker

Post by Strijkijzerke »

Dacht al dat hier nieuwe pijlen stonden, ik ken de routes vanbuiten dus kijk ik er normaal niet naar maar heb er van de week nog eens op gelet. Nu met de sneeuw ligt het er nog heel goed bij vind ik. Wel aan dat bergje aan het oude stort ligt nu boven op de berg een boom over de berg. Na eerste keer geprobeerd te hebben was het me niet gelukt maar de 2e keer goed kunnen blijven rijden dus het is te doen. Alleen vind ik dat op de single tracs de putten soms echt diep beginnen te worden dat het zelfs met een 29'er echt knotsen is.
JVB
Mountainbiker

Post by JVB »

vandaag zoals meermaals per week de rode en blauwe toer gereden. op de rode tour is men met een 4x4 aan het rijden geweest op de oude stortberg die er al slecht bij lag en met de regen van de voorbije dagen zo helemaal kapot gereden is. maar het strafst vind ik dat men ook op de single tracks met de vele bulten kuilen heeft gereden en hier kleine boompjes en struiken heeft vernield en natuurlijk de hele ondergrond kapot maakt die bijna hersteld was van de zware winter. verder een leuke tocht gehad maar vond dat ik dit even moest melden.
buffel
Mountainbiker

Post by buffel »

Vorige keer dat ik een deel van de route reed was met de tt van wechelderzande.

Toen hebben we met een 5 tal mountainbikers 2 mannen met enduro's/ crossmachine vastgereden op de single tracks van de rode lus, wat een gevaar zijn die mannen, rijden niet enkel heel de single track kapot maar vlammen door het bos in tegenovergestelde richting en rijden ons bijna aan!

Heb dit in Herentals ook al meerdere malen voor gehad is een schande gewoon!
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Dit parcours is op z'n best als het kurk- en kurkdroog is, fijn gereden gisteren op blauw en rood.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Hallo;

Vandaag 29/12/2013 controle gereden.
Ter hoogte van de Schrieken zijn ze met boswerkzaamheden bezig en vanaf de bareel is de zandweg kapot gereden door de zware machines.
Met de vele regenval van de laatste dagen ligt dit deel er zeer zwaar bij.
Er zijn ook enkele palen uitgereden. ( Is gemeld bij de gemeentes.)
Het best is van dit stuk even over te slaan.
Dit kan je doen door: waar je de Antwerpse stwg. rechts afslaat (Beemdenstraat) gewoon te volgen tot aan het startbord en vanaf daar je weg te vervolgen.

Grtz. Guido, Bloso peter
spetser
Mountainbiker

Post by spetser »

Gisteren vanuit Merksplas met de fiets naar de Lilse Bergen gereden om daar de blauwe en de rode lus te rijden.
Blauwe lus lag er zeer goed bij enkel een stuk in het bos waar ze hout aan het afzagen waren. Zeer diepe sporen ingereden.
Voor de rest alles in orde.
Rode lus was ook goed. Enkel één stuk single track ligt er zeer slecht bij. Veel putten erin maar heb me toch goed geamuseerd.
Daarna de weg terug naar Merksplas ingezet. Bij aankomst 53 km op de teller.
Post Reply