edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

RigolleM wrote:
pollewieter wrote:ik wil een rit uittekenen in MS (citynav) met de route- functie.Dit gaat zeer goed tot ik gebruik wil maken van bijvoorbeeld een kanaaldijk (die niet op de kaart staat).Hoe kan ik zulke stukken opnemen in mijn rit ?
Iemand een idee ?
Overschakelen op topo kaart of OSM gebruiken ;-)
Of die hier uittekenen http://www.gpsies.com/createTrack.do
:drunk:
Ik gebruik anders ook OpenFietsMap of OpenMTBMap, OSM werkt ook (zijn allemaal afgeleiden er van) in combinatie met MapSource of Basecamp.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Mjin toestel logt de ritten naar de flashkaart in de GPS. Maar als ik in training center die wil opvragen leest hij ze niet uit? Als ik dan manueel ze open en toevoeg in GTC leest hij ze wel. Iemand een idee welke optie dit weer is?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

-JP- wrote:Mjin toestel logt de ritten naar de flashkaart in de GPS. Maar als ik in training center die wil opvragen leest hij ze niet uit? Als ik dan manueel ze open en toevoeg in GTC leest hij ze wel. Iemand een idee welke optie dit weer is?
Handleiding, pagina 22 ;-)
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Bedankt voor de link. Maar er staat alleen in hoe naar de kaart te loggen. Niet waarom hij het niet wil uitlezen eens het toestel naar de kaart logt.
RigolleM wrote:
-JP- wrote:Mjin toestel logt de ritten naar de flashkaart in de GPS. Maar als ik in training center die wil opvragen leest hij ze niet uit? Als ik dan manueel ze open en toevoeg in GTC leest hij ze wel. Iemand een idee welke optie dit weer is?
Handleiding, pagina 22 ;-)
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

-JP- wrote:Bedankt voor de link. Maar er staat alleen in hoe naar de kaart te loggen. Niet waarom hij het niet wil uitlezen eens het toestel naar de kaart logt.
Ben het niet 100% zeker maar volgens mij kan TC en GC de bestanden niet uitlezen vanaf het extern geheugen.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Geweldig van Garmin dat ze toelaten om te loggen naar flash kaart maar het niet kunnen uitlezen. Uiteindelijk is het intern geheugen groot genoeg voor de logs maar vind het slordig van hun.
RigolleM wrote: Ben het niet 100% zeker maar volgens mij kan TC en GC de bestanden niet uitlezen vanaf het extern geheugen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

-JP- wrote:Geweldig van Garmin dat ze toelaten om te loggen naar flash kaart maar het niet kunnen uitlezen. Uiteindelijk is het intern geheugen groot genoeg voor de logs maar vind het slordig van hun.
RigolleM wrote: Ben het niet 100% zeker maar volgens mij kan TC en GC de bestanden niet uitlezen vanaf het extern geheugen.
Nogmaals ik ben het niet 100% zeker, misschien kan iemand anders dit tegenspreken :wink:
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

RigolleM wrote:
-JP- wrote:Geweldig van Garmin dat ze toelaten om te loggen naar flash kaart maar het niet kunnen uitlezen. Uiteindelijk is het intern geheugen groot genoeg voor de logs maar vind het slordig van hun.
Nogmaals ik ben het niet 100% zeker, misschien kan iemand anders dit tegenspreken :wink:
Er zijn er nog die daarmee problemen hebben en het antwoord van Garmin is ook niet geruststellend op dat vlak :oops:

"Thanks again for your patience with the issue you are encountering with your Edge 800. After researching the issue, I have learned that that particular device saves activities as a FIT file type. When such files are stored on the actual device, Training Center converts them over as the tcx file type. Also, Training Center will not look for files on the memory card. So, to avoid such issues in the futures, it would be best to save your activities on the device itself and not the memory card."

... source https://forums.garmin.com/showthread.php?t=14537
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Als ik nu een route wil downloaden (bvb van de site van O² Bikers), Wat is dan het verschil tussen een GDB bestand en een GPX bestand? Of is het eindresultaat het zelfde?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

GDB = mapsource extensie
GPX = GPS extensie

Meer info: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=194038
Post Reply