De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
koereureke94
Mountainbiker

Post by koereureke94 »

fluitketel wrote:2 heel pijnlijke vallen gehad:

1. toen ik een jaar of 13 was, was ik met een paar vrienden gewoon op een asfaltweg aan het fietsen, en ik keek even achterom waar de rest bleef want ik was even sprintje aan het trekken. Toen voelde ik plots zachte ondergrond onder me. Ik keek naarvoor en ging ik recht op een verlichtingspaal af. Nog net kunnen uitwijken maar niet ver genoeg, gevolg. 3 tenen gekneusd.

2. ook op asfalt :lol:
kwam 2 vrienden tegemoet op een berg. Hun bergop en ik berg af en ik wou ruig 8) doen en heel hard op hun af rijden en slippend voor hun stoppen alleen ging ik iets te snel. Ben ik met zo een haken op het uiteinde van je stuur. Ezelsoren? of hoe heet dat? bij een andere jongen blijven haken. Voluit op mijn zij geknald. Heb ik nog ffkes gevoeld hoor
Bedoelt ge misschien bar-ends? En da eerste heb ik ook al een aantal kere meegemaakt zanne maar dan meestal met mindere gevolgen :-)
fluitketel
Mountainbiker

Post by fluitketel »

koereureke94 wrote:
fluitketel wrote:2 heel pijnlijke vallen gehad:

1. toen ik een jaar of 13 was, was ik met een paar vrienden gewoon op een asfaltweg aan het fietsen, en ik keek even achterom waar de rest bleef want ik was even sprintje aan het trekken. Toen voelde ik plots zachte ondergrond onder me. Ik keek naarvoor en ging ik recht op een verlichtingspaal af. Nog net kunnen uitwijken maar niet ver genoeg, gevolg. 3 tenen gekneusd.

2. ook op asfalt :lol:
kwam 2 vrienden tegemoet op een berg. Hun bergop en ik berg af en ik wou ruig 8) doen en heel hard op hun af rijden en slippend voor hun stoppen alleen ging ik iets te snel. Ben ik met zo een haken op het uiteinde van je stuur. Ezelsoren? of hoe heet dat? bij een andere jongen blijven haken. Voluit op mijn zij geknald. Heb ik nog ffkes gevoeld hoor
Bedoelt ge misschien bar-ends? En da eerste heb ik ook al een aantal kere meegemaakt zanne maar dan meestal met mindere gevolgen :-)
Juist, #-o
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

Vorig jaar december gevallen tegen...5 km/h op mijn rug ... op een bevroren richel. :(
Voelde vanaf het bekken niets meer en vreesde dat ik permanent lam zou zijn. :roll: Heb op mijn benen zitten slaan om toch maar enig gevoel te ervaren.
Gelukkig was dit slechts een kort moment, maar dat duurde toen ahw een eeuwigheid. Dat zette me toch even aan tot nadenken.

Uiteindelijk resultaat: ingedoken ruggenwervel (+ 0,5 cm kleiner geworden) en kneuzingen. Ben toen op eigen kracht naar de starterspost teruggereden. Heb 7 maand met een harnas rondgelopen en nóg voel ik dat het niet volledig hersteld is.

Het strafste van al: de verzekering die ik voor een dag had genomen bij de toertochten wilden efkes dwars gaan liggen omdat ze (zogezegd?) geen verzekeringsformulier binnen de 10 dagen hadden ontvangen. Gelukkig heeft iemand van de organiserende club eens goed met die mannen gaan klappen. Dus in de toekomst voor mij een verzekering bij de wielerbond of zoiets...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

radical wrote:Den eersten weet ik natuurlijk ook niemeer, ma de laatste serieuzen staat wel online.
show
als ge dat ziet, hoe uw vork even inplooid, nog geluk gehad dat het een stevige fiets was, of ge bleef ter plekke liggen

Streets
fluitketel
Mountainbiker

Post by fluitketel »

Streets wrote:
radical wrote:Den eersten weet ik natuurlijk ook niemeer, ma de laatste serieuzen staat wel online.
show
als ge dat ziet, hoe uw vork even inplooid, nog geluk gehad dat het een stevige fiets was, of ge bleef ter plekke liggen

Streets
Het is bijna alsof ge wordt gekatapulteerd/gekatapulteert door uw voorvering. Ge zegt ook al shit terwijl dat ge nog in de lucht zijt. :lol:
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Is het de bedoeling dat je hier je valpartij post ? :-D
Ik ben zelf al veel tegen de grond gegaan, maar dat kwam door een gebrek aan techniek. Ondertussen is mijn techniek al fors verbeterd en zijn valpartijen nog maar een zeldzame gebeurtenis. De twee "ergste" waren:
- Een afdaling in de Sjouwersroute, in het gras met links en rechts prikkeldraad. Ik ging veel te vlug en belandde in een gleuf met mijn voorwiel. Natuurlijk over mijn stuur gekatapulteerd, recht naar de prikkeldraad toe. Mijn hoofd en romp nog net onder de draad kunnen gooien, maar mijn benen der vol in met (centi)liters bloed als gevolg :lol:
- De tweede was dit weekend nog, in de TT van Poperinge. Ergens een technisch bosje aan de Casselberg. In een draai had er een vrouw juist fors geremd voor mij. Die vrouw nog net kunnen ontwijken, maar eenmaal in de bocht had ik de oorzaak van haar remmen ontdekt: Er lag een soort verhoogje in de vorm van een plank over een modderplas heen. Ik daar vol op gevlamd en recht in die modderplas gevallen. Mijn voet zat dan nog eens geklemd onder dat verhoogje. De tocht uitgereden, en thuis vastgesteld dat er een pees serieus geraakt is :lol:

Dit is natuurlijk helemaal niet erg vergeleken met valpartijen van andere mensen hier, maar ik had toch eens zin om te posten :bounce:
radical
Mountainbiker

Post by radical »

fluitketel wrote:
Streets wrote:
show

Streets
Het is bijna alsof ge wordt gekatapulteerd/gekatapulteert door uw voorvering. Ge zegt ook al shit terwijl dat ge nog in de lucht zijt. :lol:
Die velo had ik wel voor da gebruik opgebouwd, maar de grootste stommiteit was natuurlijk mijnen helm die schitterde door afwezigheid. Live & learn, maar alleen omda ik chance had ;)

Die film is dus 't slechte voorbeeld.
jonkey
Mountainbiker

Post by jonkey »

K'had nog maar een weekske nieuwe klikpedalen en k wil een wheelie trekken op asfalt maar gaf te veel gas.Gevolg : met mijn voeten natuurlijk blijven vastzitten en los op dat staartbeentje en mijne rug op.
Den deze is effe moeten blijven liggen en twee weken niet kunnen gaan werken.K denk dat ge niet dommer kunt vallen.T moet een hilarisch zicht geweest zijn.

Wie niet valt leert t niet.

I RIDE MY BIKE LIKE ITS STOLEN
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

int begin ook al is voorgehad :oops:
amedeeke
Mountainbiker

Post by amedeeke »

Wie nie? :wink:

Wheelies met klikpedalen zijn een no-go
stoppies lukken wel =D>
Post Reply