MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
sam2300
Mountainbiker

Re: MTB en (loslopende) honden

Post by sam2300 »

Eindeloze discussie, maar een hond is een dier, en die blijven in se onvoorspelbaar... Los daarvan is het ook gewoon bij wet verboden om een hond los te laten lopen elders dan op uw eigendom.

Heb er zelf al genoeg onaangename ontmoetingen opzitten met loslopende honden, waarvan het baasje niets te zeggen had aan de hond. Tegen 50km/u over het jaagpad knallen is sinds kort bij wet verboden, maar je hond los laten evenzeer. Het mag niet. Punt aan de lijn.
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Aan zee is het denk ik eerder een uitzondering als er ene zijn lijn aan heeft. Geen probleem als het mensen zijn die hun hond onder controle hebben als ze zeggen hier dat em komt maar helaas zelden het geval. Dinsdag nog eens ondervonden
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="sam2300"]Eindeloze discussie, maar een hond is een dier, en die blijven in se onvoorspelbaar... Los daarvan is het ook gewoon bij wet verboden om een hond los te laten lopen elders dan op uw eigendom.

Heb er zelf al genoeg onaangename ontmoetingen opzitten met loslopende honden, waarvan het baasje niets te zeggen had aan de hond. Tegen 50km/u over het jaagpad knallen is sinds kort bij wet verboden, maar je hond los laten evenzeer. Het mag niet. Punt aan de lijn.[/quote]

dat is erg lokaal verboden...door een lokale burgervader en soms door waterwegen - die laatste heeft gerechtelijk geen zeggenschap nb :wink:
en eens de zomer weer in aantocht zal die discussie weer fel oplaaien..... voor niets eigenlijk, want er rijden al deccenia talloze fietsers over dat jaagpad, maar in de 2 maanden vakantie alleen word er geklaagd omdat dan letterlijk iedereen aan het kanaal fietst, wandelt, zwemt... vanaf september is die discussie weer zo dood als een pier.
puur wetttelijk gezien kunnen ze je geen boete opleggen, omdat word aangenomen dat een fietser zijn inspanning op dat vlak niet lang kan aanhouden en er geen gebruik is gemaakt van een motosgedreven voertuig. (B.S. en P.R. wetgeving)

zo zijn er ook klachten in de zomer van wandelaars.... die gebruik maken van de 'fietsautostrade'.. hallo ??? er zijn er die altijd en op alles klagen, behalve over hun egoisme.
steviejanneke
Mountainbiker

Post by steviejanneke »

Dickie wrote:
steviejanneke wrote: een hond die niet geleerd is om te bijten kan je nog fietsen (dobbermanns zie je bijna nooit in de sport)

ene die het wel kan zeker niet door fietsen (ik heb mij nog aan +40km/h laten omhoog trekken door 1 Belgische herder op een mtb.... hoevlug denk je dat hij kan lopen los naar een doelwit... wat dan U is)
en een hond die geleerd is in de sport zal 9/10 als je stil staat aanblaffen tot de geleider komt (tenzij veldwerk dat is zowat de enige sport waar ze direct mogen inbijten... maar weinig die deze sport doen)
??

Van een Belgische Herder op een mtb heb ik minder schrik, met die korte poten krijgt die imo nooit zo snel de pedalen rond.

De flik heeft net een 'dobberman' (of 'dobbervrouw'?) te pakken sé:
1 Hond ik op MTB (zonder mee te peddelen)

bedoel ermee de meeste honden die loslopen en achter de mensen zitten zijn boerderij honden of honden die niet getraind zijn 99% vinden een fietsende mens leuk om op te jagen en als ze bijden zal het niet zo erg zijn

enkele honden die iets kunnen (2 jonge honden):
op 1:20 fietser: " onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply