Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
Die groene ligt er zalig bij voor de moment maar op die blauwe ligt toch nog redelijk wa slijk zenne! Als t nog een paar dagen redelijk droog blijft zal da snel beteren!!
- Filip van Nijlen
- Mountainbiker
Post by Filip van Nijlen »
--knip--
Via een korte afdaling kom je uiteindelijk op een brede bosweg die je terug tot aan de startplaats brengt. Het stukje singletrack aan de rechterkant slaan we over wegens teveel modder, zeker in de winter.
--knip--
Waarom is er in de beschrijving geen sprake van het toch wel deels bewegwijzerde gedeelte dat onderaan de afdaling terug links het bos in gaat en zo langs kerkhof nog enkele malen serieus in de benen bijt ?
Als ik vanuit herentals start begin en eindig ik met dit toch wel pittig stukje...
Via een korte afdaling kom je uiteindelijk op een brede bosweg die je terug tot aan de startplaats brengt. Het stukje singletrack aan de rechterkant slaan we over wegens teveel modder, zeker in de winter.
--knip--
Waarom is er in de beschrijving geen sprake van het toch wel deels bewegwijzerde gedeelte dat onderaan de afdaling terug links het bos in gaat en zo langs kerkhof nog enkele malen serieus in de benen bijt ?
Als ik vanuit herentals start begin en eindig ik met dit toch wel pittig stukje...
Filip van Nijlen wrote:--knip--
--knip--
Het is daar wel verwarrend voor bikers die de drie lussen voor de eerste keer rijden, die plots beseffen dat ze eigenlijk kleine rondes aan het rijden zijn. Het zou beter aangegeven moeten worden dat het een lokale lus betreft en GEEN deel uitmaakt van de officiele route van 38 km.
idd. in Herentals heb je nog een kleine locale route van 5-6 km die geen deel uitmaakt van de grote lus,maar is wel eens zo plezantflyboy wrote:Filip van Nijlen wrote:--knip--
--knip--
Het is daar wel verwarrend voor bikers die de drie lussen voor de eerste keer rijden, die plots beseffen dat ze eigenlijk kleine rondes aan het rijden zijn. Het zou beter aangegeven moeten worden dat het een lokale lus betreft en GEEN deel uitmaakt van de officiele route van 38 km.
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Gisteren heb ik de 3 lussen eindelijk eens gedaan.Vertrekkend vanuit Mol op't gemakske langs 't kanaal gereden en dan in Kasterlee begonnen aan het parcours.Inderdaad,in Kasterlee(blauwe route) ligt het er goe vettig bij.Nergens geen vriesplekken waardoor het soms nog vettiger is!1 keer serieus diep in ne plas gegaan met men voorwiel,tot bekan men naaf in de modder verdween!
Vervolgens de groene route gereden en die ligt er goed berijdbaar bij.Weinig vettige stukken,lekker tempo'ke.Dan aan de bekende spoorweg!!eindelijk(dankzij de nieuw aangebrachte bepijling) de rode route nog gevolgd.Dat is nu de 3de keer dat ik dit Bloso parcours eb gedaan,en jawel,derde keer,goede keer!In het begin dacht ik:'amai,das' hie wel heel wa asfalt' maar eenmaal het onverharde ingeslagen,weer prachtige single-tracks,al dan niet goed vettig,maar ik was blij dat ik het eindelijk had gevonden.Nog een paar fikse heuveltjes maar weer aan een lekker gezapig tempo.Uiteindelijk de terugtocht nog ingezet richting Mol en ik was 3,5u onderweg met een gem. hartslag van 141.Een ideaal tochtje gemaakt dus...
Voor herhaling vatbaar.
Groetjes,
$mokeyJoe
Voor herhaling vatbaar.
Groetjes,
$mokeyJoe
Jup jup.
Wij zijn van plan om zaterdag eens een (west-vlaamse) toertocht over te slaan en es naar de kempen af te zakken voor ons wekelijkse tochtje...
We hebben vorig jaar meegedaan aan het Sunparks weekend in Mol en zijn sedertien heel te spreken over de omgeving en ondergrond ginder.
Deze keer zouden we de route van Herentals es willen proberen, aangezien die goeie commentaar krijgt en de foto's om Mountainbike.be er wel super goed uitzien!!
Weet iemand of deze route er momenteel berijdbaar bijligt en eventueel ook of we op bepaalde zaken moeten letten om niet verloren te raken? En blijkbaar zijn er ook verschillende startpunten? Waar zouden we best zijn om achteraf een douche te kunnen nemen en van een welverdiende Leffe te genieten?
Alvast bedankt voor de tips!!
Wij zijn van plan om zaterdag eens een (west-vlaamse) toertocht over te slaan en es naar de kempen af te zakken voor ons wekelijkse tochtje...
We hebben vorig jaar meegedaan aan het Sunparks weekend in Mol en zijn sedertien heel te spreken over de omgeving en ondergrond ginder.
Deze keer zouden we de route van Herentals es willen proberen, aangezien die goeie commentaar krijgt en de foto's om Mountainbike.be er wel super goed uitzien!!
Weet iemand of deze route er momenteel berijdbaar bijligt en eventueel ook of we op bepaalde zaken moeten letten om niet verloren te raken? En blijkbaar zijn er ook verschillende startpunten? Waar zouden we best zijn om achteraf een douche te kunnen nemen en van een welverdiende Leffe te genieten?
Alvast bedankt voor de tips!!
- Filip van Nijlen
- Mountainbiker
Post by Filip van Nijlen »
Goeie keuze zou ik zo zeggen, in mijn ogen één van de mooiste (vlakke) parcours.Dreetje wrote:Wij zijn van plan om zaterdag eens een (west-vlaamse) toertocht over te slaan en es naar de kempen af te zakken voor ons wekelijkse tochtje...Deze keer zouden we de route van Herentals es willen proberen.
Op enkele stukken na ligt de route momenteel fantastisch en de route staat prima aangegeven.Dreetje wrote:Weet iemand of deze route er momenteel berijdbaar bijligt en eventueel ook of we op bepaalde zaken moeten letten om niet verloren te raken?
De uiterste vertrekplaatsen, nl Herentals & Kasterlee, zijn aan een sportcentrum waar een cafetaria is en halverwege is camping Floreal met een gezellig café maar richting Lichtaart zijn momenteel dan weer grote wegenwerken. Informeer eens eerst waar je die dag zeker zal kunnen douchen op onderstaande nummers en Leffe zal je hier overal wel kunnen vinden...Dreetje wrote:En blijkbaar zijn er ook verschillende startpunten? Waar zouden we best zijn om achteraf een douche te kunnen nemen en van een welverdiende Leffe te genieten?
- Bloso- en recreatiecentrum Netepark
(Vorselaarsebn. 60 2200 Herentals - 014/859510)
- Camping Floreal
(Herentalsestnwg. 64 2460 Lichtaart - 014/556120)
- Sportcentrum Duineneind
(Duineneind 15 2460 Kasterlee - 014/851298)
BTW... Nice trip.