No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Ik heb nu een setje Vredestein, Black Panther Team Edition.
Eerst geprobeerd om ze op een XC517 velg met no tubes velglint, tubeless te maken. Niet gelukt, lucht ontsnapt gewoon langs de zijkanten.
Nu net dezelfde banden geprobeerd op een setje Easton XC One wielen, zelfde probleem.

Ik zal morgen eens met een compressor proberen.

Heeft er iemand ervaring met de black panthers? Heeft iemand die al tubeless gekregen?
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Zijn er mensen die gewoon met de ZTR Olympic velgen rijden en gewoon 'n binnenband gebruiken (omwille van de lichte velg)?
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

sharplikeascalpel rijdt met black panthers op een xc 717 velg, no problems en lost niks van druk bij mijn weten.

mischien wat meet intapen op de velg, zodat je band hoger komt...

greetz
balphydus
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

balphydus wrote:sharplikeascalpel rijdt met black panthers op een xc 717 velg, no problems en lost niks van druk bij mijn weten.

mischien wat meet intapen op de velg, zodat je band hoger komt...

greetz
balphydus
ik heb hem ondertussen met de compressor laten oppompen en nu werkt dat perfect.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

WorkZ wrote:Zijn er mensen die gewoon met de ZTR Olympic velgen rijden en gewoon 'n binnenband gebruiken (omwille van de lichte velg)?
Waarom zou je dat doen ??? pak toch gewoon een buitenband, met een guts notubes... veel interessanter..en supermakkelijk op de specifieke Notubes velgen.
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Heb ik ook net gedaan, setje NN's in 2.1 gemonteerd, ging perfect :wink: Vraag kwam er eigenlijk omdat op één van de vorige pagina's iemand zei dat z'n Pythons ervan waren gelopen ( was wel met SLR's dacht ik) Nu rij ik nogal graag met die banden, dus... Iemand ervaring met de combinatie ZTR Olympic en Hutchinson Python Air Light non-UST, ivm er af lopen?
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

ZTR 355 met de Hutchinson Python Air Light non-UST wel, druk 2.4bar (85kg). Nog gene zever mee gehad.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

effe vraagje terzijde,

Iedereen heeft het over tubeles rijden en lage druk (bandenspanning) 1,5 en 1.8 bar.

Maar met No tubes praat men hier over min. 2bar en 2.4bar.
Ikzelf heb een DTswiss 4.2 velg en durf niet onder de 2 bar te gaan, ik heb dit met mijn taurus velgen eens geprobeerd en de band is eraf gelopen.

Hoe zit da nu, lage druk, enkel mogelijk met echte UST banden of ook met vouwband met Notubes.
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

hangt veel af van de velg en band die jegebruikt. UST banden zitten wel iets vaster. Ofwel moet je de ZTR velgen hebben met gewone banden en notubes, die zitten ook vaster dan als je notubes gebruikt met gewone velgen.

Maar toch één bedenking: probeer eens een toertocht te rijden met 1.5 bar druk.. uw tong zal snel tegen de grond plakken! UST of niet, ge hebt een enorm rendementsverlies en uw band wordt minder stabiel in bochten.
josvantbos
Mountainbiker

Post by josvantbos »

continental twister met mavic XC717 velgen en yellow spoke tape geen probleem, gaan er zonder problemen op en blijven perfect op druk.

bijkomende vraag:
kan je, als je banden verwisseld, de vloeistof die nog in de band zit hergebruiken of moet je deze wegkappen? ik zou voor de ardenne toch liever wat meer noppen hebben.
Post Reply