Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Vond de organitatie ook slecht uitvallen dit jaar vlug wat geld verdienen .En waarom niet meer van de wereldbeker omloop .Heb dit jaar ook de HOT gereden in houffa deze was beter georganiseerd en zeker de derde dag technisch en zwaar genoeg zo als houfalize verdiend .Michien toch volgend jaar naar buitenland gaan na 6 keer houfalize .
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Vedette wrote: Toen ik in Houffa aankwam vertrok net een helicopter met een gewonde en dat is pas eg.
De helicopter was niet voor een gewonde deelnemer en had niets met de houffamarathon te maken. Er zijn gelukkig geen ernstige gewonden gevallen dit jaar!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Mijn 3de deelname en mijn bevindingen :

- Veel minder sfeer bij de start, waar is die DJ die je uit de startboxen knalde?
- Heb weinig tot geen last gehad van opstopping aan hindernissen, misschien omdat ik in de eerste startbox van de XL vertrok. Terwijl we de achterhoede van de XXL bijhaalden net voor de 1ste bevoorrading was deze al uiteengevallen. Ik hoorde van anderen op de L dat er wel wat problemen waren.
- Bevoorrading was goed gevuld maar toch nog duidelijk verschil met een toporganisatie zoals RDHF.
- Modderparkoers was zwaarder dan droge jaren maar maakte het ook wel meer fun. Ik reed met Kenda S6/SB8 combi en nergens in de problemen geweest met uitzondering van één echt vettige baan waar het schaatsen was.
- Op km70 kreeg ik een (ferme) tik van de hamer (te weinig vast gegeten) , gelukkig bracht rav6 op 82km mij terug op krachten.
- Laatste 10km waren dan weer fun, hoewel minder technisch als vorig jaar. Geef mij maar wat meer technische stukken maar anderzijds geef dit dan weer aanleiding tot opstoppen van de hele bende.
- Aankomst zonder bord waar je de uitslag op kon zien (chronorace) en geen ambiance aan de aankomst.

Ergernis :

- Die crossmoto's die in opdracht (?) van de organisatie wat kwamen spelen op de tracks, gevaarlijk rondreden en alleen maar slechtere tracks en vervuilde lucht tot gevolg hadden. Is dit echt nodig tijdens de race zelf???
- Die kerels (/vrouwen) die als cowboys door de bevoorrading racen en het gevaarlijk maken voor iedereen. Op die twee seconden vertraging zal het echt niet komen!
- De gasten die hun fiets mee tot aan de tafel slepen waardoor ze 2m tafel versperren voor anderen. Hier moest streng op toe worden gekeken ! Afstappen en te voet naar de tafel.
- Vraag me af waar dat vele geld van de inschrijving naar toe gaat?

Hint :

- Als er nu bij een marathon 2' zou worden voorzien aan een bevoorrading voor iedereen die niet meetellen in de uitslag. Dus aankomst aan de bevoorrading en dan stopt de teller 2', blijf je langer begint de tijd terug te lopen. Misschien technisch niet haalbaar? Ik heb er verschillende 2 tot 3maal voorbijgereden die me telkens terug passeerden aan de bevoorrading omdat iemand klaar stond om eten en drinken aan te geven...

Verder heb ik me toch weer geamuseerd en beseft dat met mijn beperkte trainingsmogelijkheden 100km echt mijn max is!
Tevreden met mijn 61ste plaats.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

uncle sam wrote: - Zonder pasta bonnetje geen gratis pasta! Jammer voor de mensen die enkel hun stuurbord (incl noodnr) uit de enveloppe haalden en die bon niet gezien hebben.
idd, wij kregen daarbij nog eens onder ons kl* bij van dienen uitbater. Die vond het absoluut nodig om eens een ferme discussie te beginnen zonder da wij daar eigenlijk aanstoot toe gaven... Wa nen eikel zeg. in feite had em misschien gelijk over die bonnekes maar om daar zo beginnen over te kreften tegen twee leeggereden bikers... :roll:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

KRZA wrote:
uncle sam wrote: - Zonder pasta bonnetje geen gratis pasta! Jammer voor de mensen die enkel hun stuurbord (incl noodnr) uit de enveloppe haalden en die bon niet gezien hebben.
idd, wij kregen daarbij nog eens onder ons kl* bij van dienen uitbater. Die vond het absoluut nodig om eens een ferme discussie te beginnen zonder da wij daar eigenlijk aanstoot toe gaven... Wa nen eikel zeg. in feite had em misschien gelijk over die bonnekes maar om daar zo beginnen over te kreften tegen twee leeggereden bikers... :roll:
Ik had dat van mij ook per ongeluk weggegooid dus geen pasta ! :evil:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Ik heb mijn bonneke weggeven aan een Engelstalige biker, waaraan de Franstalige organisatie niet kon uitgelegd krijgen waarom hij gene pasta kreeg :-)

Die crossmoto's vond ik ook maar eigenaardig: wat kwamen die daar doen feitelijk?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ik vond het goed. Deels van het parcours al gedaan tijdens de LCMT maar wel in betere omstandigheden (sommige stroken waren echt niet te doen) .
En dat er nu ne DJ 's morgen bij het vertrek staat of niet , ge komt toch om te mtben of ni ? Bevoorrading was oké , daar lagen zelfs pannenkoeken, en de meeste rijden er toch gewoon voorbij.
Ik kom alvast eens terug.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

The Doctor 46 wrote:Ik vond het goed. Deels van het parcours al gedaan tijdens de LCMT maar wel in betere omstandigheden (sommige stroken waren echt niet te doen) .
En dat er nu ne DJ 's morgen bij het vertrek staat of niet , ge komt toch om te mtben of ni ? Bevoorrading was oké , daar lagen zelfs pannenkoeken, en de meeste rijden er toch gewoon voorbij.
Als ik kom om te MTBen alleen kan ik ook nen TT meerijden. Da kost 4€.
Nu heb ik er 30€ betaald dus mag daar toch iets extra bij of niet? :lol:
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Dr.Gonzo wrote:
The Doctor 46 wrote:Ik vond het goed. Deels van het parcours al gedaan tijdens de LCMT maar wel in betere omstandigheden (sommige stroken waren echt niet te doen) .
Als ik kom om te MTBen alleen kan ik ook nen TT meerijden. Da kost 4€.
Nu heb ik er 30€ betaald dus mag daar toch iets extra bij of niet? :lol:
Waarschijnlijk wel , maar het parcours (chrono) en al die seingevers vindt ge niet op een gewone TT van 4 euro. Moet wel zeggen dat dit mijn eerste deelnamen was aan de Houffa dus kan niet vergelijken met vorige edities.
En niet vergeten het prachtige witte t-shirt dat je gekregen hebt :lol: :lol:
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

De L uitgereden met voldoening. Overal goed gedoseerd en mezelf verplicht sommige stukken aan een rustig maar goed tempo te doen, liever 10 minuten langer rijden met plezier, dan snel rijden en de laatste 25 km geen poot meer vooruit komen (versie anno 2010 :-? ).
-Sommige stukken waren echt "vernield" door landbouwvoertuigen, amai is dat bosbeheer, ik noem dat verwoesting....
-Die enduro's met hun stank die overal langsvlammen
-15 paarden die een mooie klim naar de vaantjes helpen met hun afdaling en dat tijdens de wedstrijd
-Bev 2 had op bepaald moment geen bekertjes, mensen met hun fiets tot in de bevoorrading, wespen...
-Te weinig van het parcours van de WB
-slechte communicatie voor wat betreft de waarborg van de chip, ik had nochtans 10 euro aan de club gestort
-Bev 4 op de place de l'église, glaasje water/sportdrank, terwijl andere jaren aquarius daar staat

Het wordt steeds minder en minder met de jaren.....
Post Reply