Transalp Challenge 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Iegienie
Mountainbiker

schoon verslag ? was...

Post by Iegienie »

mailke gekregen van mister parkoersbouwer :

Hello Pieter,

thanks for your mail. As there is a copyright of my publishing house on the altitude profiles and the pictures, please take it out of your website. Otherwise they would complain about it.

Thanks in advance an all the best

Uli Stanciu
www.traumtouren-transalp.de

ik ben dan zo vriendelijk van hen te zeggen dat ik een paar hoogteprofielen gebruikt heb, op een strictly non-commercial site, en lap, damagnie...

Transalp is echt wel wat uit zijn voegen aan het barsten, en wordt heel onpersoonlijk... Een aantal mensen die zwaar in de problemen zaten onderweg kloegen daar ook al over...

en de vraag die ik me stel is ook wel : magdanie ? dit is toch puur niet commercieel, en de bron van de dingen werd vernoemd... weet iemand - met expertise - hier meer over ?
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Wel, ze zetten erbij dat die profielen "copyrighted" zijn. (kleine tekst onder het profiel). Dus je mag die inderdaad niet gebruiken zonder hun toestemming...

Maar op de site van Upsolut, leveren ze wel heel mooi de PDF van alle profielen in hoge kwaliteit (geschikt voor drukwerk, dus duidelijk voor hergebruik). Dus ze zetten de kat bij de melk... en als je er dan van drinkt, dan tikken ze je op de vingers... pfff zwak!

Ik ben mijn verslag aan het uploaden op onze site en ik heb dezelfde zonde begaan... Als ze er moeilijk over doen, dan pak ik wel mijn Polar profielen. Straks gaan ze nog zeggen dat "hun" bergen een copyright hebben!

JeTeR
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Eugene, zet uw eigen hoogteprofielen erop, daar heeft hij geen zaken mee.
Knap verslag en wat een prestatie.. chapeau hoor !
Iegienie
Mountainbiker

profielen

Post by Iegienie »

kat en melk : uiteraard, poepsimpel om daar ne copie van te pakken. Eigenlijk denk ik dat ze die knop "kopie" in hun pdf hadden kunnen disabelen... maar dan nog blijft het simpel.

kzal mijn eigen profielen er inderdaad bij zetten. ifv de TIJD en niet de km (want mijn kilometriekske deed wat raar, grappig tweede jaar op rij dat ik dat daar voor heb). Maar eigenlijk is dat meer-zeggend dat ifv de afstand..

misschien zet ik er mijn afzie-curve er ook wel bij (ttz hartslag...), is misschien wel leuk...

andere dagen staan echter nog op laptop, en dag 7 moet ik aan elkaar geplakt krijgen, polar software is ondertussen gecrashed... we'll see...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Domie vertelde me dat upsolut en stanciu echt niet twee handen op één buik zijn : den ene mag de organisatie van het evenement doen, den anderen bezit het concept...
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

eugene wrote:ok, mijn verslag is nu dus te vinden op :
http://users.skynet.be/Belgian-TransAlp/

hopelijks krijg ik nog zo veel mogelijk andere binnen...
schitterend verslag, ik vraag me steeds af hoe jullie er in slagen om zo een gedetailleerd verslag te schrijven. rijden jullie soms rond met een papier aan het stuur en een pen achter je oren ???? ... knap gedaan
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

etienne wrote:
JFK wrote:Wat eigenlijk te zeggen van het eerste Belgische team van de 2de rit. LAND ROVER behaalde een 13de plaats. Daarin zit Rob Bertels en is pas 23, hier kun je hem op een foto van in Vielsalm zien. Het is die magere gast in het zwart aan de buitenkant van de bocht.

Chapeau!
en die was in vielsalm maar een paar plaatsjes voor u, wat zit jij dan eigenlijk nog in belgie te doen #-o , ik zou het wel weten, ik zat al lang in de tac :bounce: :bounce:
We gaan hier niet overdrijve hé! Zowel Rob als Gerd hadden de dag voor Vielsalm nog 160Km gefietst. Als voorbereiding op de TA. 'k Zou dan de eerste helling al niet meer opgeraken! Als ik me niet vergis was Gerd daar vorig jaar 2e. Was toen naar eigen zeggen zijn eerste MTB-tocht van dat jaar. Da zijn geen gewone gasten! Hiermee wil ik natuurlijk geen afbreuk doen aan de prestatie van JFK die daar inderdaad ook een goede tijd heeft gereden!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

normaliter pak ik wat notities savonds. heb dat de eerste drie dagen kunnen doen, maar daarna werd alles zo'n enorme soep, en was ik zo moe savonds dat het er niet meer van gekomen is.

maar in de after-the-event-euforie van deze week, kan ik me wel redelijk gemakkelijk teen en tander herinneren. Ik schrijf dat ook niet in een keer hoor. Tekstje effekes laten liggen, en dan komt het een en het ander terug boven. Er is trouwens nog veel meer gebeurd dan wat er in de tekst staat ('s avonds en zo), maar ja...

pepe van de reevax schreef/publiceerde dat de dag zelf. ferm hoor, ik zou er te moe voor zijn.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

reevax gebruikt trouwens ook die hoogteprofielen (ook MET copyright vermelding) dus als den Uli zijnen browser per abuus in hun richting stuurt... :evil:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

dag 7 en dag 8 staan dus terug online. maar deze keer MET de hartslagen, en ifv van de tijd.

voor de polarhaters en polarvrienden : ge moet die curves eens vergelijken met de officiele curves (niet copieren he... lol).
Post Reply