vulkan eiffel marathon 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

wd wrote:
Gf biker wrote:
wd wrote:nr. 435 zat dinsdag in de bus. Kstaan dus redelijk vooraan: da is nie goe voor de moraal: der gaan der veel voorbijrijden :(
@serge: als ge vandaag nikske in de bus hebt gekregen: maken dat ge in het postkantoor staat en hopen dat ze alles willen meegeven (staking is vandaag afgelopen)
Zo vooraan is da nie zenne dat is al het derde blok, maar ge staat in mijn buurt ge gaat wel hard uw best moeten doen zenne om achter mij te blijven :oops: :wink: :lol: :lol: :lol:
Wat telt: het achterwiel bij gelijke aankomst :lol: :lol: :lol: :lol:
Allé, veur nen trappist?
Willie
Volgens mij zijt ge eraan voor de moeite :roll: ben slechts 30 km ver geraakt :oops:
Op vrijdag zag er alles nog rooskleurig uit :) parkoer wa verkend en losgereden alles leek perfect :D tot zaterdagmorgen 2u :-? met bakken viel de regen uit de lucht :evil: en aangezien ik modder haat :( zakte de moed meteen tot in mijne kleine teen :cry: .Toch met goede moed vertrokken en de eerste 15 km liepen lekker :drunk: , maar daarna werden de klimmen vettiger en moeilijker berijdbaar waardoor ik op de zwaarder lopende stukken problemen kreeg met mijn slecht been :( en noodgedwongen heb moeten opgeven :oops: :cry: . T'zal wss niet voor mij weggelegd zijn zo'n marathon in de echte heuvels :roll: , zal wss ook nie meer proberen en in die streken voortaan kiezen voor max 60 tal km. #-o al ben ik zelfs zover nie geraakt vandaag. :(
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

amai amai weer gerellig afgezien vandaag.Vanaf km 70 ne zware klop gekregen maar toch nog puur op wilskracht doorgereden.Het parcour was heel tof eerst de 60 km en dan over hetzelfde parcour met een afkorting nog eens 40.De skipiste voor den 2 de x deed zeer en de vlakke stukken(waren er bijna nie)waren zo zompig dat je precies bergop aan't rijden waard.
al bij al een geslaagde rit,volgend jaar kom ik terug met een beetje meer training want zonder gaat het toch echt nie :wink:

ik heb 6u 36 gereden volgens teller, ik denk na 6u50 gefiniched.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Gf biker wrote:
wd wrote:
Gf biker wrote: Zo vooraan is da nie zenne dat is al het derde blok, maar ge staat in mijn buurt ge gaat wel hard uw best moeten doen zenne om achter mij te blijven :oops: :wink: :lol: :lol: :lol:
Wat telt: het achterwiel bij gelijke aankomst :lol: :lol: :lol: :lol:
Allé, veur nen trappist?
Willie
Volgens mij zijt ge eraan voor de moeite :roll: ben slechts 30 km ver geraakt :oops:
Op vrijdag zag er alles nog rooskleurig uit :) parkoer wa verkend en losgereden alles leek perfect :D tot zaterdagmorgen 2u :-? met bakken viel de regen uit de lucht :evil: en aangezien ik modder haat :( zakte de moed meteen tot in mijne kleine teen :cry: .Toch met goede moed vertrokken en de eerste 15 km liepen lekker :drunk: , maar daarna werden de klimmen vettiger en moeilijker berijdbaar waardoor ik op de zwaarder lopende stukken problemen kreeg met mijn slecht been :( en noodgedwongen heb moeten opgeven :oops: :cry: . T'zal wss niet voor mij weggelegd zijn zo'n marathon in de echte heuvels :roll: , zal wss ook nie meer proberen en in die streken voortaan kiezen voor max 60 tal km. #-o al ben ik zelfs zover nie geraakt vandaag. :(
Jammer, heel jammer: toch knap dat je zoiets probeert =D> =D> . Je was voor me weg en heb je dan niet meer terug gezien, ik dacht van:hij zal het wel gehaald hebben.
Enfin bij mij is het gelukt: vanaf km. 25 :roll: , pijn aan de rug en de schouder. Wou stoppen na de eerste ronde, had een afspraak met mezelf om bij het buitenrijden van Daun (tweede ronde) alles op een rijtje te zetten (nut of onzin van een lichaam in staat van ontbinding toch verder te laten rijden). Na 100 meter op de tweede ronde: de Phille. Diene moest stoppen omdat hem dus weeral een gat in zijn been bijheeft. Peptalk, hij heeft me overtuigd om verder te rijden =D> en dat heb ik dan maar gedaan ook. Heb iets van een 7u20 op den velo gezeten.
Slechts 1 maal afgestapt (skipiste, tweede keer).
Ik moet ofwel eens dringend naar nen andere (betere velo) uitkijken of ne keer ne dokter opzoeken: die pijn aan rug en schouder verpesten telkens opnieuw die leuke ritten.
rallymaster
Mountainbiker

Post by rallymaster »

Weer lekker afgezien tja normaal he als het al een maand geleden is (sinds de Mountainbike.be dag de 9de augustus) dat ge nog op de fiets gezeten hebt. 3 weken met een brochitis gezeten :evil: . Na het betere wring en duw werk stond ik op de eerste rij in blok 4 =D> . En dan was het van de eerste meters afzien en krachten die er niet zijn dozeren. Toch overal opgereden zonder te moeten afstappen =D> maar op elke top zag ik er zo uit :colors: . ong 4h 25 gereden over de 60 km
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Yepperdieyep, na 100km wroeten dan toch die finish bereikt. Was wel een pak zwaarder dan ik gedacht had. Je had nergens het gevoel dat het bolde. Bergop is zowieso mijn sterkste al nie, en de stukken vals plat zogen je wielen in de grond. De bergafkes waren wel heerlijk snel en absoluut niet technisch. Vanaf km60 met de Stivo meegereden. Kwam goed uit, we hebben elkaar regelmatig wat peptalk moeten verkopen. De laatste helft van die tweede ronde dan ook afgezien als een beest. Eigenlijk heb ik bijna alle bergop's en de laatste ronde volledig op karakter moeten rijden. 't is dan ook tijd om een punt te zetten achter 't seizoen. Ik ben nog een schim van mezelf op de LCMT. 2 maandjes de riem eraf. Soit. Samen met Stivo over de lijn gereden, was dat een heerlijk moment. En da pinteke achteraf... mmm!
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

Samen met Jerommeken, Fieldbiker en de schoonbroer van Fieldbiker vertrokken voor de marathon. Gestart in vak 4 en na enkele kilometers had Fieldbiker een lekke band. Binnenband in zijn tubeless band gestoken en we konden weer verder. Daardoor reden we in van het begin helemaal achteraan en tussen de mannen van de halve marathon.
Het parcours lag er hier en daar echt vettig bij. Dit maakte de Vulkanbike veel zwaarder dan ik had verwacht. De grond zoog aan mijn banden, ik had soms het gevoel dat ik met een lekke band reed. Mijn banden liepen ook vol door het slijk en dan was het meer naar beneden glijden dan rijden.
De eerste ronde ging het vlot, ik reed een goed tempo en kon alles makkelijk bovenrijden. De supporters langs de kant waren ook tof, al die mensen applaudiseerden toen we voorbijreden.
De tweede ronde was veel minder, vanaf kilometer 70 verschrikkelijk afgezien, de kilometers kropen vooruit.
Uiteindelijk samen met Fieldbiker toch de finish gehaald.
Onderweg enkele mannen van het forum gezien: Tarzan, toerist, philip, ...
Rijtijd volgens polar: 6u55, 2710 hoogtemeters, gemiddelde hartslag 161.
Volgend jaar opnieuw, maar dan wel een beetje beter getraind en liever een droog parcours.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Zaterdagmorgen met Homeboy, Jerom en Stéphan gestart in Daun. (Ik was wel verschoten dat het 's nachts geregend had, niets gehoord tijdens m'n slaap). Vak vier niet gehaald voor de start (met dank aan onze schitterende hotemanager die z'n ontbijt nogal uitgebreid en op tijd serveerde - de knoeier) en hup we zijn weg. De start deed me een beetje denken aan Malmedy met al dat volk. Na 4 km platten band en obligaat opzij moeten staan. 10 minuten verloren en dan met Homeboy de achtervolging ingezet op Jerom en Stéphan ... pff was da stoempen zeg met die modderige ondergrond .... enfin ze dan toch ingehaald en dan maar doorgezet. Het parcours was mooi, heel mooi, mooie singletracks en afdalingen (Teufelsrutsch) en hellingen waarop we een stille dood stierven .. en dat allemaal in de eerste ronde. Veel bezoekers hebben de bikers aangemoedigd en dat was echt zeer aangenaam. Juist voor het timeslot binnengeraakt, wat bijgetankt en gegeten en dan met Homeboy aan de tweede "run" begonnen. Man, man, we hebben op onze tanden moeten bijten ... aan elke helling hebben we - al dan niet binensmonds - eens ferm gevloekt. Na 70 km kropen de kms voorbij en de hellingen waren duivels lang. De uitzichten waren prachtig (Eiffelblick) en dan moesten we nog voor de tweede keer aan die skipiste beginnen .... het was afzien, afzien en afzien ... onderweg een tiental lijken op een fiets voorbijgereden. Eenmaal aan het vliegveld was het een lekkere rush naar Daun toe (de tunnel door), die fietsviaduct over (ferm) en dan in Daun nog die kleine asfalthelling (een klein kreng dat er mocht wezen) en dan uiteindelijk onder het gejoel en geklap van de aanwezige toeschouwers de aankomst overgefietst, waar Stéphan en Jerom ons stonden op te wachten. We waren moe en zéér blij de eindstreep gehaald te hebben. Volgend jaar beter getraind aan de start verschijnen zal de boodschap worden, want ze zullen ons ginder nog weerzien. Een vollediger verslag volgt.

Fieldbiker
jo
Mountainbiker

Post by jo »

eugene wrote:
viper wrote:Ben geklopt :wink: Het was mooi en zwaar. De klimmen zijn lang en de afdalingen door regenval glibberig. Nochtans is het niet technisch. Het was prima georganiseerd wat wel mocht voor die prijs.
Zullen die volle marathonrijders afgezien hebben de 2e ronde op het in moes gereden parkoers :-?
Een veel langere blabla en enkele foto's van de eerste kilometers op mijn site.
was het dan toch twee keer dezelfde ronde ???
nee , niet helemaal , de eerste ronde was ongeveer 56km dacht ik en de tweede ronde was iets minder , het parkour was dus iets anders maar op het einde ( laatst 30km )was krak het zelfde
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

Gf biker wrote: Volgens mij zijt ge eraan voor de moeite :roll: ben slechts 30 km ver geraakt :oops:
dan ben je nog 10 km verder geraakt dan ik....... man, man ,man ... daar ben je dan bijna een heel jaar mee bezig, ik wou hem absoluut uitrijden nadat ik vorig jaar moest stoppen met hevige rugpijn. Dit jaar is de rugpijn helemaal verdwenen .... maar word ik vrijdag toch wel ziek zeker. Vrijdag was het nog doenbaar maar toen ik zaterdag opstond wist ik al meteen hoe laat het was. Hoofdpijn, koorts, snotteren als zot ....
Tegen beter weten in toch maar vertrokken, maar ik geraakte echt geen meter vooruit en dan maar na 20 km aan ne vriendelijke Duitser gevraagd hoe ik het snelste terug in het centrum geraakte.
Over en out. :( Awel, ..... ik heb gebleit als een klein kind, zelden zo ontgoocheld geweest.
maar volgend jaar kom ik zeker terug, ik vind dit een knappe marathon en een heel goede organisatie ........ maar ik ga op zeker spelen en doe volgend jaar de 60 km.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Vulkanbike is dus een pak zwaarder dan ik verwacht had. Een pak zwaarder dan Willingen bijvoorbeeld. Maar de regen (ganse nacht) zal daar voor een groot stuk de oorzaak van zijn, het was heel drassig en in den tweede ronde op veel plaatsen zelfs heel modderig.
Parkoers is zo goed als 2 keer dezelfde ronde, op een inkorting in het eerste deel na. Maar het mooiste deel (rond de meren) doe je 2 keer, maar dat is absoluut geen minpunt vind ik persoonlijk.
Na 3 weken vol met stress (werk + werk voor onze marathon) en bijna niks training (enkel 2 ritjes heen en terug Diest-Brussel) was ik dus zeker nie ideaal voorbereid ; da liet zich al onmiddellijk voelen.
Na 20 km zat ik in feite al piepdood. De Domie (Reevax) kwam mij na 25 km voorbijgevlamd, die was 10 min (!) na mij gestart.
Ik mocht dus starten in blok 1 op de eerste rij dan nog wel naast Esser, Dietsch, Smeets, Marunde, en de ganse marathon-teams van Cube, Fuji, Focus, Alb Gold ... Het is eens plezant om mee te maken : 1 keer dan want niet echt motiverend ! Amai wat een start, die vlammen daar dus tegen 40 die eerste asfalktklim naar boven, mijn hart sloeg in mijn keel !
Na een 3 km denk ik dat ik zowat in de laatste 20 van dien eerste blok zat ! Dan heb je wel het voordeel van in feite tussen de blokken terecht te komen, en dus nooit in druk verkeer te zitten. Ideaal startsysteem die kleine blokken om de 5 min ! Tot het einde van de eerste ronde constant gedacht van te stoppen na 1 ronde, maar door aanmoedigingen dan toch maar de volgende aangevat en het ging ineens wonderwel een pak beter. In die 2e ronde is er mij niemand meer voorbijgekomen en ik heb toch nog een pak lijken opgeraapt. Vooral het klasseverschil valt dan op ; je rijdt dus, met al 80 km op de teller, bikers voorbij die nog in de eerste ronde zitten met nog slechts 25 km afgelegd ! Enfin, respect voor hen trouwens ook hoor, zij zien waarschijnlijk nog veel meer af dan ik.
Trouwens geen echte last van gehad, die gingen steeds mooi aan de kant.
Parkoers is absoluut nikske technisch, er zit niks moeilijk in. Een 3-tal mooie, snelle afdalingen, weinig single-track en heel veel brede bos-en veldwegen. Wel prachtomgeving, zeker rond de meren. Toch wat pittige klimmetjes ; de Muhlenberg (na het tunnelke, omhoog door het bos) en de Dronketurm (skipiste).
Straf vond ik de afwezigheid van gewoon water aan de bevoorradingen : enkel sprudel. Voor het overige perfecte organisatie.
Ben gefinished na 5u52, hetgeen toch wel een pak meer was dan ik verwachtte. Het was dan ook absoluut geen Biestie-parkoers ;-) Te korte klims. Maar toch tevreden dat ik doorgebeten heb na 1e ronde en volgend jaar ben ik er zeker terug. Leuk weekend gehad en groot voordeel dat ge nu nog ne zondag hebt om wat te bekomen.
Post Reply