De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Toon_D
- Mountainbiker
Mijn ergste valpartij was 2 weken terug in houffalize. Bij een afdaling in route 3 (die van 35km) in een greppel geschoven, onderuit gegaan en met mijne nek en rug de prikkeldraad in. We waren nog maar een aantal kilometers weg. Ik heb de tocht nog helemaal uitgereden, maar da piekte verschrikkelijk
Toen we de tocht uitgereden hadden, wilden die mannen toer 6 nog gaan doen... Eerst dan in de ourthe gesprongen en eens gewassen, en dan ging het wel weer :) Wel enorm afgezien in die route, die was enorm zwaar...
- Florian_53
- Mountainbiker
Post by Florian_53 »
Mijn ergste was een tijdje geleden toen ik aan het klimmen was en op 1 of ander manier vlieg ik overkop en met mijn kuit recht in tandwiel. Nu kan toch iedereen zien dat ik ene echte MTBer ben met mijn zeven tandafdrukken onder mekaar. 
-
SoundLeSs
- Mountainbiker
- Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra
Overkop gaan tijdens ne klim. Chapeau!!Florian_53 wrote:Mijn ergste was een tijdje geleden toen ik aan het klimmen was en op 1 of ander manier vlieg ik overkop en met mijn kuit recht in tandwiel. Nu kan toch iedereen zien dat ik ene echte MTBer ben met mijn zeven tandafdrukken onder mekaar.
Was het een technische klim met veel wortels zoda uw voorwiel voor het minste omhoog kwam?
- Florian_53
- Mountainbiker
Post by Florian_53 »
Nee, een doodgewone berg op het asfalt, niet eens in het bos. Het enige wat ik kan bendenken wat er gebeurt is, is dat ik uit mijn klikpedaal ben geschoten. Ik was wel eens goed aan het doortrekken op da stukske dus de snelheid had ik al...SoundLeSs wrote:Overkop gaan tijdens ne klim. Chapeau!!Florian_53 wrote:Mijn ergste was een tijdje geleden toen ik aan het klimmen was en op 1 of ander manier vlieg ik overkop en met mijn kuit recht in tandwiel. Nu kan toch iedereen zien dat ik ene echte MTBer ben met mijn zeven tandafdrukken onder mekaar.
Was het een technische klim met veel wortels zoda uw voorwiel voor het minste omhoog kwam?
-
brouxb
- Mountainbiker
Re: De eerste valpartij
vandaag nog mijn eerste op mijne nieuwe fietsd@Mit wrote:Dit weekend in Herentals mijn eerste serieuze tuimeling gemaakt op MTB. (Ik fiets nochtans al jaren)
Ik denk dat iedereen wel eens niet op tijd uit zijn klikpedalen schiet of zo ...maar dit weekend heb ik een serieuze tuimeling gemaakt.
Ik ben op mijn heup en rechterarm terecht gekomen. Niks gebroken of ernstig geraakt maar ik was er toch even niet goed van.
Wie herinnert er z'n / haar eerste spectaculaire val nog?
(Uiteraard heb je weinig zelf weinig aan dit spectakel)
kameraad zei nie da hij nr rechts ging gewoon op hem ingereden en terwijl ik naar de grond viel dacht ik maar een ding shit menne fiets shit shit shit :p
- adrenalinerush
- Mountainbiker
Post by adrenalinerush »
2 jaar geleden, op mijn eerste rit in herentals, op de blauwe lus.... Het had hard geregend, dus de blauwe lus was een en al modderpoel. Er lag een enorme plas en de enige manier om er rond te geraken was over een redelijk dikke boomstam te wippen. Nu wipte ik toch net niet hoog genoeg met het voorwiel... resultaat deuk in mijn scheen en met mijn rechterbeen over mijn groot blad getrokken. Die put zit nog altijd in mijn scheen en er lopen nog altijd 3 mooie strepen over de mijn achillespees.
2 weken geleden gevallen op de kluis , hand van stuur na onverwachte put en dan zo controle verloren en gevalllen in grep .
Kben nu bijna genezen rond mijn buik , daar had ik ne diepe put want kzag zo mijn vetweefsel en ja blauw plekken gezicht , dijen , ne hoop schreven op mij borst overal eigelijk
Kheb dan direcht beslist mijn toen veel te kleine fiets niet meer te gebruiken ne nieuwe MTB te kopen en aanschaffing van valhelm .
Een verwittigd man...
Kben nu bijna genezen rond mijn buik , daar had ik ne diepe put want kzag zo mijn vetweefsel en ja blauw plekken gezicht , dijen , ne hoop schreven op mij borst overal eigelijk
Kheb dan direcht beslist mijn toen veel te kleine fiets niet meer te gebruiken ne nieuwe MTB te kopen en aanschaffing van valhelm .
Een verwittigd man...
-
fluitketel
- Mountainbiker
Post by fluitketel »
2 heel pijnlijke vallen gehad:
1. toen ik een jaar of 13 was, was ik met een paar vrienden gewoon op een asfaltweg aan het fietsen, en ik keek even achterom waar de rest bleef want ik was even sprintje aan het trekken. Toen voelde ik plots zachte ondergrond onder me. Ik keek naarvoor en ging ik recht op een verlichtingspaal af. Nog net kunnen uitwijken maar niet ver genoeg, gevolg. 3 tenen gekneusd.
2. ook op asfalt
kwam 2 vrienden tegemoet op een berg. Hun bergop en ik berg af en ik wou ruig
doen en heel hard op hun af rijden en slippend voor hun stoppen alleen ging ik iets te snel. Ben ik met zo een haken op het uiteinde van je stuur. Ezelsoren? of hoe heet dat? bij een andere jongen blijven haken. Voluit op mijn zij geknald. Heb ik nog ffkes gevoeld hoor
1. toen ik een jaar of 13 was, was ik met een paar vrienden gewoon op een asfaltweg aan het fietsen, en ik keek even achterom waar de rest bleef want ik was even sprintje aan het trekken. Toen voelde ik plots zachte ondergrond onder me. Ik keek naarvoor en ging ik recht op een verlichtingspaal af. Nog net kunnen uitwijken maar niet ver genoeg, gevolg. 3 tenen gekneusd.
2. ook op asfalt
kwam 2 vrienden tegemoet op een berg. Hun bergop en ik berg af en ik wou ruig