Oud-Heverlee - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Schijfrem
- Mountainbiker
Toen ik zelf nog ne snotneus was van 10j werd die strook al gebruikt door motorcrossers. Da´s nu dus al 30 jaar geleden
Bestaan die bloso routes ook al zo lang ?
Die crossers hebben ook behoefte aan een stuk grond waar ze hun crosshobby willen uitoefenen en dan is het spijtig vast te stellen dat mensen niets meer kunnen verdragen van anderen.
Ik heb het niet tegen u jochem maar wel tegen het feit dat een speciaal stuk 'lawaaiterein' waar quads en motorcrossers zouden mogen rijden al jaren door iedereen wordt tegengehouden. Iedereen wil wel een stuk grond of parcours voor dergelijke lawaaisporten maar nooit in zijn buurt. En dan is het logisch dat die crossers overal in het wilde weg gaan rondcrossen. En dat ze dus ook op stukken v/h BLOSO mtb circuit rijden.
Bestaan die bloso routes ook al zo lang ?
Die crossers hebben ook behoefte aan een stuk grond waar ze hun crosshobby willen uitoefenen en dan is het spijtig vast te stellen dat mensen niets meer kunnen verdragen van anderen.
Ik heb het niet tegen u jochem maar wel tegen het feit dat een speciaal stuk 'lawaaiterein' waar quads en motorcrossers zouden mogen rijden al jaren door iedereen wordt tegengehouden. Iedereen wil wel een stuk grond of parcours voor dergelijke lawaaisporten maar nooit in zijn buurt. En dan is het logisch dat die crossers overal in het wilde weg gaan rondcrossen. En dat ze dus ook op stukken v/h BLOSO mtb circuit rijden.
Geheel in de veronderstelling dat er überhaupt al een kenteken op hun machien hangt...A d r i wrote:Die mannen zijn snel een heel eind verder, en hun licentieplaten lezen is meestal ook onmogelijk en als je de platen toch kunt lezen is het hun woord tegen het jouwe..
Persoonlijk heb ik het niet voor gemotoriseerde lawaaiterroristen die de bossen komen omploegen en vaak ook bikers, joggers en wandelaars in gevaar brengen. Maar zoals correct aangehaald moeten ze ook wel een lokatie hebben waar ze hun ding kunnen doen en in Bierbeek (waar men zoiets gepland had) is men daar tegen (en als naar Heverlee uitgeweken autochtone Bierbekenaar kan ik getrust zeggen dat het daar dus in hoofdzaak de nieuwbakken inwoners zijn die zich tegen een dergelijk terrein verzetten).
Bon, nu de dagen beginnen te korten en het al wat vroeger donker is in de bossen duikt ook weer het fenomeen op van de verdwaalde bikers en joggers. Heb van 't weekend weer een aantal keren mensen uit de penarie geholpen
- stevenvanroye
- Mountainbiker
Post by stevenvanroye »
Ik ben vorig weekend (en het weekend ervoor ook eigenlijk) deze route voor de eerste ke(e)r(en) gaan rijden, en ik moet zeggen dat dit voor een beginner best wel een aangename route is.
Ik heb maar één keer getwijfeld hoe ik precies zou moeten rijden, en dat was omwille van het feit dat een pijltje volledig was "afgeschenen". Gelukkig stonden er twee wielen onder, die mij logischerwijs toch nog de juiste richting in wezen (goh, 'k had dat eigenlijk niet eens zo snel door).
Het enige stukje waar ik een beetje heb afgezien, was een zandwegje. De eerste keer lag de grond er vrij droog bij, en dan ben ik moeten afstappen. De tweede keer had het wat geregend, en dus zakte ik niet zo snel weg -> kon ik doorrijden.
Al bij al is deze route een aanrader als je toch van in de buurt bent. Geen idee of ik zelf van ver zou afkomen om deze route te doen... waarschijnlijk niet.
Ik heb maar één keer getwijfeld hoe ik precies zou moeten rijden, en dat was omwille van het feit dat een pijltje volledig was "afgeschenen". Gelukkig stonden er twee wielen onder, die mij logischerwijs toch nog de juiste richting in wezen (goh, 'k had dat eigenlijk niet eens zo snel door).
Het enige stukje waar ik een beetje heb afgezien, was een zandwegje. De eerste keer lag de grond er vrij droog bij, en dan ben ik moeten afstappen. De tweede keer had het wat geregend, en dus zakte ik niet zo snel weg -> kon ik doorrijden.
Al bij al is deze route een aanrader als je toch van in de buurt bent. Geen idee of ik zelf van ver zou afkomen om deze route te doen... waarschijnlijk niet.
-
The Sequel
- Mountainbiker
Post by The Sequel »
Zijn dit weekend van uit Antwerpen naar Leuven gereden om deze route te doen, en ze is super. Soms is het wel even zoeken naar de paaltjes, maar ik denk wanneer je de route een paar keer hebt gedaan, je ze probleemloos kan rijden. Topsnelheid was 43 km/u. 
-
The Sequel
- Mountainbiker
Post by The Sequel »
idd!tailspin wrote:Ang wrote:Dus de splitsing met de blauwe route hebben we niet gezien, laat staan de roude route.
Eigenlijk nogal raar omdat het groene en het blauwe pijltje bij de spliting vlak bij elkaar staan (je kan ze niet missen in principe). De splitsing bevindt zich op het kruispunt in het bos vlak na de tennispleinen.