Blijkbaar is bij mij het lcdtje enkele mm's verschoven, nu is het net of het schermpje er scheef in zit, ook wou ik hem gisteren aanzetten en er kwam een soort van testbeeld op met een blijvende piep, aan uit en het was weer goed.
Ik ga er voorzichtig mee om maar dat het lcdtje scheef is komen zitten vind ik toch maar raar, door de schokken waarschijnlijk.
Zou ik dit laten maken? Omdat het scheef zit geeft het op een keer misschien totaal geen contact meer...
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
Sjef
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL
Zopas dacht mijn 305 dat ik me op enkele tienduizenden meters hoogte bevond. Dit terwijl ik me toch echt in een Nederlandse polder bevond. Dus veel lager heb je niet.
Aan en uit zetten leverde een paar honderd met hoogte op. Toen de gaatjes op de achterkant wat schoon proberen te maken met weinig succes. Totdat ik de start/lap knop indrukte, toen leek het weer redelijk te kloppen.
Nou heb ik al vaker het gevoel dat de hoogtemeter wat kuren heeft.
Iemand tips?
Aan en uit zetten leverde een paar honderd met hoogte op. Toen de gaatjes op de achterkant wat schoon proberen te maken met weinig succes. Totdat ik de start/lap knop indrukte, toen leek het weer redelijk te kloppen.
Nou heb ik al vaker het gevoel dat de hoogtemeter wat kuren heeft.
Iemand tips?
- nebraz
- Mountainbiker
Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m
. Ook opletten als de hoogtemeter negatief komt te staan door luchtdrukverschillen. Als je dan niet op de min let zal hij ook verkeerde waarden aangeven.
De kalibraties via sattelieten zet ik uit daar er nu en dan wel eens een grote berekeningsfout kan doorkomen.
En natuurlijk telkens wanneer je ergens de gps gaat gebruiken eerst eiken.
Daarvoor zoek ik meestal een markant punt bij de start waar ik dan op kaart de hoogte van kan aflezen.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m
De kalibraties via sattelieten zet ik uit daar er nu en dan wel eens een grote berekeningsfout kan doorkomen.
Daarvoor zoek ik meestal een markant punt bij de start waar ik dan op kaart de hoogte van kan aflezen.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
denk dat dit bij de edge allemaal niet mogelijk is hoornebraz M/29j. wrote:Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m. Ook opletten als de hoogtemeter negatief komt te staan door luchtdrukverschillen. Als je dan niet op de min let zal hij ook verkeerde waarden aangeven.
-
Sjef
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL
Volgens mij ook niet... Maar ik zal eens in het boekje kijken.Headshot wrote:denk dat dit bij de edge allemaal niet mogelijk is hoornebraz M/29j. wrote:Ik heb dit ook al meegemaakt met mijn gps map 60.
De oorzaak bleek achteraf te liggen bij de eiking. Ik stelde deze in op 28000m ipv 28m. Ook opletten als de hoogtemeter negatief komt te staan door luchtdrukverschillen. Als je dan niet op de min let zal hij ook verkeerde waarden aangeven.
Ik gebruik mijn edge nu ongeveer 6 maanden en ben er heel tevreden over.
Alleen heeft hij vandaag (gedeeltelijk) de geest gegeven... Ik heb de software van v2.80 naar v3.00 geüpgraded. Tot daar geen probleem. Dan was er nog een upgrade van de "GPS Receiver Software" beschikbaar. En die installatie lukt dus niet. Bij 6% van de installatie valt alles gewoon stil en krijg ik een foutmelding. Het idiote is dat die installer eerst de oude versie verwijdert en dan de nieuwe zet, waardoor ik nu een gps heb die geen gps signaal meer ontvangt
Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Resetten helpt niet, versie 3.00 opnieuw installeren ook niet...
Alvast bedankt !
Alleen heeft hij vandaag (gedeeltelijk) de geest gegeven... Ik heb de software van v2.80 naar v3.00 geüpgraded. Tot daar geen probleem. Dan was er nog een upgrade van de "GPS Receiver Software" beschikbaar. En die installatie lukt dus niet. Bij 6% van de installatie valt alles gewoon stil en krijg ik een foutmelding. Het idiote is dat die installer eerst de oude versie verwijdert en dan de nieuwe zet, waardoor ik nu een gps heb die geen gps signaal meer ontvangt
Iemand een oplossing voor dit probleem ?
Resetten helpt niet, versie 3.00 opnieuw installeren ook niet...
Alvast bedankt !