Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Ja dus. Vandaag de drie lussen gedaan en inderdaad. het was te doen en overal redelijk vettig wegens de leemgrond en op sommige plaatsen was het modderbad gewijs vorderen. Maar het was zoals altijd de moeite omdat de omgeving even mooi blijft en de klimmetjes bij wijle kort maar nijdig.
Om over de apres-bike "op de met" maar te zwijgen.
Trouwens een geweldig iets meegemaakt i.v.m. No Tubes maar dat is voor bij "Fietsonderdelen" anders komt er iemand met deze :off: smiley en dat kunnen we niet hebben.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

vandaag onder een heerlijk lente-zonnetje nog eens de 3 lussen van Overijse gereden (met hier en daar een shortcut of verlenging)

Parkoers ligt er zalig bij, hier en daar een plaske, maar alles perfect berijdbaar (ben wel ni door het Sint-Agatha-Rode bos gereden, vermoedelijk zal daar nog wel wat modder liggen)

Bepijling is ook prima in orde ;)

....eindelijk lekker weer trouwens

8)
Aloita
Mountainbiker
Location: Scalpel Team 2009, Thompson Apollo, Canyon Ultimate AL 9.0,

Post by Aloita »

Gisteren overijske gedaan, goed berijdbaar dus de tractors kunnen aan de haak. Bljift een heerlijk parcours :bounce:
woodpecker
Mountainbiker

Post by woodpecker »

de 3 routes liggen er nog steeds perfect bij, overal kurkdroog. Enkel St A rode bos, klein beetje putten met wat modder. Perfect om het parcour in een record tempo af te werken :-)
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

yup,
zaterdag de bloso route van Overijse gereden: blauw, groen (2x, aansluiting met rood gemist vandaaar..) rood dan de verbindingsroute geel naar de vaste route van Oud-Herverlee en daar de blauwe & de rode gebiked terug via de gele naar de rest van Overijse:
Onderweg het "gele pijlke gemist" en nog enkele kms extra gedaan (op zoektocht naar....) enfin een SCHITTERENDE BIKE DAG GEHAD!

98,85 km, hm 1175
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Weet iemand hoe het parcour er bij ligt ga het samen rijden met Meerdal route.
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

heykes
zondag morgen vertrokken in overijse 7h00 met 3man voor de grote tour
twas een zeer mooie tocht bergjes afdalingen en zomeer en zeer belangrijk vond het zeer goed bepijld
maar ergens in een bos waar een boom over de weg gangd moet je dus afstappen van je fiets en eronder kruipen daar zijn we aangevallen geweest door wat ik dacht muggen vandaag zijn we woensdag en die beeten zijn erger aan het worden jeuken branden en zeer rood en
op zo een 5tal plaatsen op mijn been
heeft er dit nog iemand voorgehad op deze rit ??

mvg
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Yup,
ikke zaterdag ook tijdens mijn tocht (zie enkele posts hierboven), ben 3 maal gestoken geweest door mijn broek (éénmaal op mijn achterwerk #-o en links & rechts op mijn billen.
Pas vanaf vandaag begint de jeuk, zwelling en roodheid te verminderen (dit keer zonder pillen [-X of injectie [-o< maar met het middel Locoid :cry: )

De vorige keer was het tijdens de wintertocht (Malijzentocht, maart 80km) en was toen 6-maal gestoken :roll: tijdens de doortocht in die moerraszone.
Het was toen zo erg dat mijn Lymfhenklieren al ontstoken waren (na één dag al) en heb toen 2 dozen antibiotica moeten nemen.

En dit amper voor de 2de maal dat ik kom biken in Overijse

greetz 8)
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Ik ben van plan morgen de drie vaste routes daar in Overijse nog eens te rijden, maar ik ken mijne weg daar niet echt. Dus is het mogelijk de routes daar te rijden zonder echt ver verloren te rijden? Ik zou dan wel beginnen vanuit sint-joris weert, waar de gele pijlkes staan, om dan zo overijse en meerdaal te combineren.
Als iemand nog ff de cruciale punten zou kunnen zeggen, zou ik wat kunnen opletten en hopen dat ik juist rij. Want vorige keer dat ik naar ging heb ik maar een klein stukje van de rode kunnen rijden, waarna ik hopeloos verloren ben gereden en dan maar gewoon langs de grote weg naar huis gekeerd ben... Dus dat zou ik morgen graag anders zien...
Bö Hanssön
Mountainbiker

boom is er niet meer, muggen wel...

Post by Bö Hanssön »

Vanochtend met een vriend een 30-tal kilometer gedaan op de BLOSO parcours rond Overijse. Inderdaad ergens een laaghangende boom tegengekomen. We zijn daar afgestapt en hebben die boom versleept zodat je er langs kunt rijden. Maar terwijl we dat deden zijn we bepaald fameus bezocht geweest door die muggen.

Er bestaat een variant rond een van de drie parcours rond Overijse waarbij je over een cattle-grid rijdt, eventjes door een soort van wilde heide met schapen moeten rijden en vervolgens een redelijk steil paadje over keitjes moet afrijden. om vervolgens vlak voor een soort oude boerderij met watermolentje (eerste stuk van de Moskesstraat) terug op het echte parcours uit te komen. Naar het schijnt zou die helling in het verleden in omgekeerde richting niet te doen geweest zijn. Welnu, vandaag lag die er helemaal niet moeilijk bij.

't Is dus een aanrader ginder in Overijse (maar afgelopen namiddag is het water wel met bakken uit de hemel gevallen).
Post Reply