hij zag er in scherp uit ,ik denk dat het zal stuiven op de kluisberg
Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Colnago heeft een carbon en een titanium mtb. Anabella Stoparo (Italiaans kampioene) rijdt al 2 jaar met deze fietsen. Op Spa-Francorchamps nog een fotoke van genomen.aj kwak wrote:Op de WB in houffalize was er een vrouw op een Colnago.bracebrace wrote:Welk materiaal gebruikt hij eigenlijk? Bij mijn weten heeft Colnago geen mountainbikes, dus vrij waarschijnlijk elders gekocht en overspoten?
(kan natuuurlijk ook overspoten zijn)
http://groups.msn.com/mybike/spafrancor ... hotoID=121
-
bracebrace
- Mountainbiker
Post by bracebrace »
Heb er nu ook wat info over gevonden op het internet: er is een C50 carbon versie en een Oval aluminium versie.
Dubbel interview Nys Paulissen n.a.v. EK 2005
http://www.sportwereld.be/Article/Detai ... D=GG9GO3UM
Ik heb respect voor Svens poging. Het is en blijft een risico. Voor hetzelfde geld ging hij af als een gieter. Zeker als je een bekende naam bent, is dat dan extra pijnlijk. Twee disciplines combineren is niet eenvoudig. Sven had op het BK in Tervuren wel het voordeel dat het Belgische niveau laag is. Het is afwachten wat hij in internationale confrontaties uitricht.''
Waar zie je Sven zondag stranden?
Paulissen: ,,Moeilijk te zeggen. Om de eenvoudige reden dat ik nog nooit met Sven heb gekoerst. Als ik uitga van het resultaat op het BK, dan is een top-vijftienplaats zeker mogelijk. Aan de andere kant is er zijn vierde plaats in Malmédy. Daar finishte hij drie minuten na drie Nederlanders die dit jaar nog nooit top-30 reden in een Wereldbeker. Het is moeilijk in te schatten.''
...
Een Tour de France rijden is ook straffe kost maar wie elke week zo'n mountainbikewedstrijd op topniveau wil afhaspelen, gaat eraan kapot.''
Paulissen: ,,Dan moet ik opletten want ik moet nog een druk programma afwerken. (lacht) ''
http://www.sportwereld.be/Article/Detai ... D=GG9GO3UM
Ik heb respect voor Svens poging. Het is en blijft een risico. Voor hetzelfde geld ging hij af als een gieter. Zeker als je een bekende naam bent, is dat dan extra pijnlijk. Twee disciplines combineren is niet eenvoudig. Sven had op het BK in Tervuren wel het voordeel dat het Belgische niveau laag is. Het is afwachten wat hij in internationale confrontaties uitricht.''
Waar zie je Sven zondag stranden?
Paulissen: ,,Moeilijk te zeggen. Om de eenvoudige reden dat ik nog nooit met Sven heb gekoerst. Als ik uitga van het resultaat op het BK, dan is een top-vijftienplaats zeker mogelijk. Aan de andere kant is er zijn vierde plaats in Malmédy. Daar finishte hij drie minuten na drie Nederlanders die dit jaar nog nooit top-30 reden in een Wereldbeker. Het is moeilijk in te schatten.''
...
Een Tour de France rijden is ook straffe kost maar wie elke week zo'n mountainbikewedstrijd op topniveau wil afhaspelen, gaat eraan kapot.''
Paulissen: ,,Dan moet ik opletten want ik moet nog een druk programma afwerken. (lacht) ''
En dat 4j geleden uitspreken: bravoSuperkrisser wrote:Niet vergeten dat Sven Nijs een prof is. Hij moet maar met één zaak bezig zijn en dat is trainen en zich goed verzorgen. Zijn concurrenten mogen niet Jimmy Tielens of Nicolas Vermeulen heten, want dat zijn sporters die ook nog moeten werken in de week. Zijn enige concurrent in België is Roel, aangezien dat de enige prof is.
Ik hoop dat Svenneke Nijs zondag in Malmedy goed presteerd. Hij heeft er dan ook alles voor gedaan. Zijn opbouw is afgestemd om tegen het EK top te zijn, hij is op stage geweest met onze andere topbikers en hij heeft het parcours in Malmedy al uitgebreid verkent. Naar 't schijnt vliegt hij...
Hopelijk brengt Sven Nijs onze sport wat meer in de schijnwerpers en kunnen enkele Belgische jongeren die er alles aan doen om het te maken profambities koesteren. Nu is dat wel even anders...
Toch nog even een kleine bedenking in de marge: hier en daar hoor ik sven-fans victorie kraaien: "ziede wel dat hij het kan"
Uiteraard, maar hij probeert wel al 4 jaar naeen. Zo gemakkelijk is het dus niet
En tot nu toe enkel grote ogen op cyclocross omlopen. Al zal dat wel verbeteren.
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
in Averbode kon Absalon toch best goed uit de voeten op een cyclocross parcours en de cyclocrossers reden allemaal met een MTB maar ik vind ook dat er stevig klimwerk en een pittige afdaling in een MTB wedstrijd moet zittencatchup! wrote: En tot nu toe enkel grote ogen op cyclocross omlopen. Al zal dat wel verbeteren.
ik vind het wel jammer dat Nys niet aan de start kwam in Houffa, dat zou toch ook eens moeten, maar waarschijnlijk wacht hij daar mee tot hij voelt dat hij daar ook top kan rijden en gezien zijn combinatie met cyclocross komt houffa wat vroeg
Dat hij het op termijn zou kunnen, ik denk niet dat iemand dat in twijfel trekt. Zeker als je zijn overwicht in de cyclocross in overweging neemt.
Wat echter na 4 jaar overduidelijk is geworden: het is niet zo simpel gebleken als sommigen geloofden. Zelfs Nys heeft op een bepaald moment de handdoek gegooid ("ik kan niet tegen de hitte"). Pas na 3,5 jaar overgang heeft Nys top 10 gereden in een serieuze race (OS).
Maar een wereldbeker, WK of OS winnen? Hmm dat is nog een serieuze stap te nemen hoor. Europees kampioenschap zit daar nog een stukje onder.
Laat staan het werldje overschaduwen zoals Absalon dat doet, en zoals Nys dat deed in de cyclo).
(laat ons wel wezen, het parkoers in Averbode was wel degelijk op het lijf van Sven getekend).
OS: ik heb toch vragen bij dat deelnemersveld. Heel wat subtoppers niveau Nys moesten thuis blijven omwille van niet-geselecteerd. Nogal een chance dat België 3 rijders mocht sturen. Dat weegt door in het verschil tussen stek 8 of 20.
Waar is de tijd dat WB-kanon Mike Kluge eens meedeed aan een cyclocross en plots wereldkampioen werd tot consternatie van alle journalisten?
Wat echter na 4 jaar overduidelijk is geworden: het is niet zo simpel gebleken als sommigen geloofden. Zelfs Nys heeft op een bepaald moment de handdoek gegooid ("ik kan niet tegen de hitte"). Pas na 3,5 jaar overgang heeft Nys top 10 gereden in een serieuze race (OS).
Maar een wereldbeker, WK of OS winnen? Hmm dat is nog een serieuze stap te nemen hoor. Europees kampioenschap zit daar nog een stukje onder.
Laat staan het werldje overschaduwen zoals Absalon dat doet, en zoals Nys dat deed in de cyclo).
(laat ons wel wezen, het parkoers in Averbode was wel degelijk op het lijf van Sven getekend).
OS: ik heb toch vragen bij dat deelnemersveld. Heel wat subtoppers niveau Nys moesten thuis blijven omwille van niet-geselecteerd. Nogal een chance dat België 3 rijders mocht sturen. Dat weegt door in het verschil tussen stek 8 of 20.
Waar is de tijd dat WB-kanon Mike Kluge eens meedeed aan een cyclocross en plots wereldkampioen werd tot consternatie van alle journalisten?
Eerder omgekeerd (cyclocrosser die mtb tussen de soep en de pattaten meenam), Nys heeft er een lichtend voorbeeld aan: http://de.wikipedia.org/wiki/Mike_Klugecatchup! wrote: Waar is de tijd dat WB-kanon Mike Kluge eens meedeed aan een cyclocross en plots wereldkampioen werd tot consternatie van alle journalisten?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Mike Kluge was niet zomaar WK geworden in het veldrijden... die deed niks anders buiten het mtb'en om, en was van zijn generatie zowieso 1 van de sterkste veldrijders bij de jeugd en elite z/contract (toen liefhebbers genoemd) Kluge is iemand die vooral op kracht reed, minder op zijn talent.
Kluge is vooral in de mtb-wereld op latere leeftijd doorgebroken, en zijn flamboyante stijl in de wielrennerij maakte hem erg beroemd.
Frishknecht deed hetzelfde, al bulkte die van talent en was ook al bij de jeugd een uitstekend veldrijder. Maar voelde net als Kluge iets minder plezier in deze sport, en ook dat hij hier veel sneller op beperkingen zou lopen.
Daarbij komend zou zijn talent minder tot zijn recht komen in deze dicipline, gezien hij toch meer klimmer was en graag lastig en veel klimwerk had, anderzijds was hij te 'plat' voor de weg om daar grote potten te breken (idem Kluge)... en de concurentie is ook een pak groter op de weg.
beide hebben de juiste keuze gemaakt van dicipline, de mtb als specialiteit waar hun talenten maximaal tot hun recht kwamen.
maar even tussen 'soep en pattaten' wereldkampioen worden in het veldrijden??
vergeet dat maar........ er zijn heel wat jaren aan vooraf gegaan in het veldrijden.
Kluge is vooral in de mtb-wereld op latere leeftijd doorgebroken, en zijn flamboyante stijl in de wielrennerij maakte hem erg beroemd.
Frishknecht deed hetzelfde, al bulkte die van talent en was ook al bij de jeugd een uitstekend veldrijder. Maar voelde net als Kluge iets minder plezier in deze sport, en ook dat hij hier veel sneller op beperkingen zou lopen.
Daarbij komend zou zijn talent minder tot zijn recht komen in deze dicipline, gezien hij toch meer klimmer was en graag lastig en veel klimwerk had, anderzijds was hij te 'plat' voor de weg om daar grote potten te breken (idem Kluge)... en de concurentie is ook een pak groter op de weg.
beide hebben de juiste keuze gemaakt van dicipline, de mtb als specialiteit waar hun talenten maximaal tot hun recht kwamen.
maar even tussen 'soep en pattaten' wereldkampioen worden in het veldrijden??
vergeet dat maar........ er zijn heel wat jaren aan vooraf gegaan in het veldrijden.