Tom Boonen betrapt op cocaine

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Wimpieke wrote:
kenny wrote:De lijst begin maar te zoeken

(tip: pg 8 )
Er staat wel boven :

SUBSTANCES AND METHODS PROHIBITED IN-COMPETITION

Dat betekent dus...

=D> =D> eindelijk iemand die het doorgeeft!
Ze kunnen u in principe niks maken bij GEBRUIK van cocaine, buiten competitie! Het is ook niet omwille van het gebruik van cocaine dat ze u zullen ontslagen van uw werk Rikske, wel door het taboe er rond!
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

heu sorry, even dit als er bij ons iemand dronken komt werken of stoned toe komt dan kan die ook direct naar boven achter zijne c4. En ja het is waar, tom is tegen de lamp gelopen buiten competitie dus kunnen ze hem volgens de wet ook niet schorsen (het gaat hier tenslotte ook niet om prestatie verbeterende middelen integendeel zelfs)
Maar ze mogen hem van mijn part een serieuze gerechterlijke straf geven, hij zal dan (misschien!!!!) zijn les geleerd hebben. Ik vind het vooral spijtig dat hij vorig jaar nog zei iedereen die "pakt" moet eruit, als hij dan al niet sportief gestraft wordt, zullen zijn collega's hem dat wel duidelijk maken.
Nog even dit : iedereen heeft recht op fouten in zijn leven we blijven mensen, maar hij moet er ook de gevolgen van dragen en hopelijk voor ons sportief belgenland herpakt hij zich op de goede manier (met de benen). Maar de hypotheek op zijn carriere is gelegd en dat heeft hij zelf gezocht. Ik ben een fan, en zal dat ook blijven (denkend aan wat hij op sportief gebied gepresteerd heeft), ik hoop dat hij mij en vele anderen kan overtuigen om fan te blijven (ook dat heeft hij zelf in handen).
Wat die voorbeeldfunctie betreft : ja hij heeft die !!! het zijn mannen van zijn kallieber die jonge kinderen er toe aanzetten om te sporten. zij kijken op naar hun "helden". dus tom denk na, kein mannen kunnen het niet goed relativeren en zien sporters als helden dus blijf een held in hun ogen.
snellebeentjes wrote:
Wimpieke wrote:
kenny wrote:De lijst begin maar te zoeken

(tip: pg 8 )
Er staat wel boven :

SUBSTANCES AND METHODS PROHIBITED IN-COMPETITION

Dat betekent dus...

=D> =D> eindelijk iemand die het doorgeeft!
Ze kunnen u in principe niks maken bij GEBRUIK van cocaine, buiten competitie! Het is ook niet omwille van het gebruik van cocaine dat ze u zullen ontslagen van uw werk Rikske, wel door het taboe er rond!
zero
Mountainbiker

Post by zero »

den mountenbiker wrote:intervieuw met Dedecker #-o :''Boonen moet aan de schandpaal''

http://www.nieuwsblad.be/Video/VideoPla ... deoId=7213
Waarom verbaast het mij niet dat dedecker zich weer moeit? Wat heeft diene mens toch tegen het wielrennen en dan vooral tegen lefevre en boonen.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

zero wrote: Waarom verbaast het mij niet dat dedecker zich weer moeit? Wat heeft diene mens toch tegen het wielrennen en dan vooral tegen lefevre en boonen.
Hij heeft het wel bij het rechte eind als je het mij vraagt. =D> =D> =D>
Tegen zijn uitspraken is weinig in te brengen hier.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

snellebeentjes wrote: Ze kunnen u in principe niks maken bij GEBRUIK van cocaine, buiten competitie! Het is ook niet omwille van het gebruik van cocaine dat ze u zullen ontslagen van uw werk Rikske, wel door het taboe er rond!
1. Het zou moeten verboden zijn buiten competitie omdat het de voorbereiding op een topprestatie (veel) makkelijker maakt (al moet je het dan, in die periode, regelmatig gebruiken veronderstel ik):
Cocaïne is een drug die vaak gebruikt wordt om te kunnen presteren: je voelt je sterk, actief, spraakzaam en vol zelfvertrouwen. Je kan inspanningen langer volhouden zonder honger, dorst of vermoeidheid te voelen.
Qua gedrag vertoont een cocaïnegebruiker meestal minder eetlust waardoor hij of zij sterk kan vermageren;
http://www.oost-vlaanderen.be/public/we ... /index.cfm

2. dat klinkt ongeveer als een pedofiel die zegt dat het niet pedofelie is die tot het ontslag leidt van iemand, maar het taboe errond

cocaïne is smerigen en gevaarlijke bucht, véél gevaarlijker dan alcohol gebruik, de sociaal aanvaarde 'oppeppende' 'drug', lees maar eens lezersbrief 1 over de zaak boonen in de humo van deze week, zelfs het 'recreatief gebruik' vind ik ergens vulgair en goedkoop (los van het feit dat het gevaarlijk is én dat het een crimineel circuit draaiende houdt, iets
wat natuulijk niet het geval zou zijn mocht het sociaal aanvaard zijn, maar
het is om heel goeie redenen sociaal niet aanvaard)
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

cyclon wrote:
snellebeentjes wrote: Ze kunnen u in principe niks maken bij GEBRUIK van cocaine, buiten competitie! Het is ook niet omwille van het gebruik van cocaine dat ze u zullen ontslagen van uw werk Rikske, wel door het taboe er rond!
1. Het zou moeten verboden zijn buiten competitie omdat het de voorbereiding op een topprestatie (veel) makkelijker maakt (al moet je het dan, in die periode, regelmatig gebruiken veronderstel ik):
Cocaïne is een drug die vaak gebruikt wordt om te kunnen presteren: je voelt je sterk, actief, spraakzaam en vol zelfvertrouwen. Je kan inspanningen langer volhouden zonder honger, dorst of vermoeidheid te voelen.
Qua gedrag vertoont een cocaïnegebruiker meestal minder eetlust waardoor hij of zij sterk kan vermageren;

2. dat klinkt ongeveer als een pedofiel die zegt dat het niet pedofelie is die tot het ontslag leidt van iemand, maar het taboe errond

cocaïne is smerigen en gevaarlijke bucht, véél gevaarlijker dan alcohol gebruik, de sociaal aanvaarde 'oppeppende' 'drug', lees maar eens lezersbrief 1 over de zaak boonen in de humo van deze week, zelfs het 'recreatief gebruik' vind ik ergens vulgair en goedkoop (los van het feit dat het gevaarlijk is én dat het een crimineel circuit draaiende houdt, iets
Toch even melden dat Pedofilie strafbaar is en dat ze u ontslaan omwille van het verbod! Als je bij cocainegebruik (geen bezit) of bij alcoholisme ontslagen wordt omdat je niet meer kan functioneren in je job okay dan hebben ze een wettelijke reden, anders hebben ze jammergenoeg geen been om op te staan! Dat is nu éénmaal de gang van zaken! Niet m'n mening wel het denken op wat wel en niet mag!
En dat het zou moeten verboden worden voor buiten competitie, ben ik ook volledig mee akkoord, maar je kan enkel sancties maken met toekomstige werking, je kan die NOOIT laten gelden voor feiten uit het verleden, conclusie de ASO belemmert Boonen in de beroepsuitoefening en als Lefevre met het hele boeltje naar de rechtbank stapt is het een fluitje van een cent om Boonen in de tour te krijgen, vraag is alleen wil Boonen wel naar de Tour? Na alles wat er gebeurd is!

En euh nu stop ik met dees topic... ondertussen al meer dan 2O pagina's over een dom voorval... er zijn ergere dingen :cry: R.I.P. T.C.
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

snellebeentjes wrote: ...
conclusie de ASO belemmert Boonen in de beroepsuitoefening en als Lefevre met het hele boeltje naar de rechtbank stapt is het een fluitje van een cent om Boonen in de tour te krijgen, ...
Dit geldt misschien voor de ronde van Zwitserland die onder de UCI reglementen valt (en Boonen is niet geschorst door de UCI).

De RvF heeft zijn eigen reglementen en clausules. Het lijkt me sterk dat men ASO kan verplichten om Boonen te laten starten. Tenzij men kan aantonen dat er willekeur is (Waarom Schumacher wel en Boonen niet).
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Wimpieke wrote:
snellebeentjes wrote: ...
conclusie de ASO belemmert Boonen in de beroepsuitoefening en als Lefevre met het hele boeltje naar de rechtbank stapt is het een fluitje van een cent om Boonen in de tour te krijgen, ...
Dit geldt misschien voor de ronde van Zwitserland die onder de UCI reglementen valt (en Boonen is niet geschorst door de UCI).

De RvF heeft zijn eigen reglementen en clausules. Het lijkt me sterk dat men ASO kan verplichten om Boonen te laten starten. Tenzij men kan aantonen dat er willekeur is (Waarom Schumacher wel en Boonen niet).
Een organisator mag zelf kiezen wie hij uitnodigt, als de ASO morgen beslist om alleen maar Fransen te laten starten in de Tour de France, dan kan niemand daar iets tegen in brengen.
Alleen in de protourwedstrijden hebben de protourploegen startrecht en ook startplicht.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Wimpieke wrote: ...
Hoe noemen ze da? De pot verwijt de ketel...
De willekeur is in mijn ogen ook bij Quickstep te vinden...

Over Rasmussen niets dan slechts, terwijl hij zelfs nooit betrapt werd op middelen... (hij heeft er misschien wel gebruikt, hoogstwaarschijnlijk wel..., maar daar aan toe)
Boonen wel gepakt, maar mag blijven rijden? Tja, waar zit de willekeur? (of het geld?)
Last edited by Rock Rider on Tue 17 Jun 2008 21:54, edited 1 time in total.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

snellebeentjes wrote:
cyclon wrote:

Toch even melden dat Pedofilie strafbaar is en dat ze u ontslaan omwille van het verbod! Als je bij cocainegebruik (geen bezit) of bij alcoholisme ontslagen wordt omdat je niet meer kan functioneren in je job okay dan hebben ze een wettelijke reden, anders hebben ze jammergenoeg geen been om op te staan! Dat is nu éénmaal de gang van zaken! Niet m'n mening wel het denken op wat wel en niet mag!
En dat het zou moeten verboden worden voor buiten competitie, ben ik ook volledig mee akkoord, maar je kan enkel sancties maken met toekomstige werking, je kan die NOOIT laten gelden voor feiten uit het verleden, conclusie de ASO belemmert Boonen in de beroepsuitoefening en als Lefevre met het hele boeltje naar de rechtbank stapt is het een fluitje van een cent om Boonen in de tour te krijgen, vraag is alleen wil Boonen wel naar de Tour? Na alles wat er gebeurd is!

En euh nu stop ik met dees topic... ondertussen al meer dan 2O pagina's over een dom voorval... er zijn ergere dingen :cry: R.I.P. T.C.
Het probleem van niet strafbaar buiten competitie is eigenlijk al een tijdje opgelost, er is enkele maanden geleden reeds een wijziging aangebracht in het reglement dat het gebruik van dergelijke middelen ook buiten competitie strafbaar maakt. Slechts 1 probleempje, die weiziging gaat pas in op 1 januari 2009 #-o
Post Reply