Merida O Nine 2010 in opbouw tot 7757 gr

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

HILSeT wrote:Zeepwater is een must en een polyester bescherm tape onder een heel strak getrokken yellow tape is een meerwaarde die niks weegt.
The grass will be always greener at the other side...
Greetz Luc
Luc,welke meerwaarde (spaakdoorboring?) en welke polyestertape gebruik je hiervoor?Smaller dan de yellowtape?
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

Met een gestripte slr zal ge nog een 50 tal grammekes kwijt zijn, en da zal u niks kosten, in mijn ogen enkel maar extra comfort :D

Nu weer even tijd om te dromen van zo'n bike ...........................;; :drunk:
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
Yellow tape heb ik nooit willen verkopen in kleine rollen, gewoon omdat je niet hard genoeg kan trekken om het strak te leggen. Uiteinden moeten steeds vetvrij zijn en met plastic tooltje heel goed aangedrukt. Zo kan er geen NoTubes middel onder met de tijd. Ook de overlap moet veel groter (wat is nu 10 cm extra tape?) Zoveel meer bescherming.
Als er dan al toch eens een niet handige Harry de yellow tape verknoeit (zoals hieronder) zal je toch geen probleem hebben als de lucht de kortste weg via het spaakgat niet vindt.
Vb van een NIET HILSeT wiel, hoe groot was de kans dat deze niets vermoedende biker toch zou lekrijden?
Ja ik was in een spaakgat gereden...
Experience is hard to copy and paste;-)

Image

BTW American Classic gebruikte op Eurobike een soort doorzichtige Kapton tape. Wat de tape ook mag zijn, hij moet beresterk zijn en zeer goed plakken.
BTW2 ik zag ook een yellow tape machine om automatisch wielen dicht te maken. Huiveringwekkend...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

HILSeT wrote:Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
Allemaal goed en wel, maar 2 lagen Yellow tape voldoen ook. Velg ontvetten met wasbenzine, gevolgd door 2 lagen tape er omheen.
HILSeT wrote: Yellow tape heb ik nooit willen verkopen in kleine rollen, gewoon omdat je niet hard genoeg kan trekken om het strak te leggen.
Daar heb ik ernstige twijfels over. Dit lukt perfect. Wat doe je dan zodra je 'grote' rol kleiner wordt in diameter? Weggooien, want ik kan niet hard genoeg trekken? In België vragen ze 25.95 euro voor een klein rolletje, in het buitenland 12 euro.
HILSeT wrote: Experience is hard to copy and paste;-)
Lijkt dit niet verdacht veel op reclame voor iemand die een jaar geleden totale uitverkoop deed wegens tijdsgebrek? Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt : elke winkelier praat voor zichelf, laten we dat maar onthouden.

'T is maar een kritische overdenking, no offence :wink:
hANDYman
Mountainbiker

Post by hANDYman »

HILSeT wrote:
BTW American Classic gebruikte op Eurobike een soort doorzichtige Kapton tape. Wat de tape ook mag zijn, hij moet beresterk zijn en zeer goed plakken.
dat Kapton gedoe zal zeker niet goedkoop zijn, wordt oa gebruikt in de Ariane 5 raketten als isolatie van de bekabeling.... is idd zeer dun mr ook redelijk fragiel
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

HILSeT wrote:Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
Als er dan al toch eens een niet handige Harry de yellow tape verknoeit (zoals hieronder) zal je toch geen probleem hebben als de lucht de kortste weg via het spaakgat niet vindt.
Image
Image
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Vb van een NIET HILSeT wiel, hoe groot was de kans dat deze niets vermoedende biker toch zou lekrijden?
Ervaring opdoen doe je met leren van je fouten ;)
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

hANDYman wrote:
HILSeT wrote:
dat Kapton gedoe zal zeker niet goedkoop zijn, wordt oa gebruikt in de Ariane 5 raketten als isolatie van de bekabeling.... is idd zeer dun mr ook redelijk fragiel
ze maken die Ariane 5 toch ni meer? dus die tapoe ligt daar maar kunnen we ze beter rond ons velgen draaien :lol:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Ik rij al 2 jaar met 1 laagje yellow tape, nooit geweten dat je 2 lagen moest leggen :oops:
Wel nog geen problemen gehad, en alle ardennenmarathons uitgereden. Zit 1.8bar op en weeg 70kg
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

SD2E wrote:Ik rij al 2 jaar met 1 laagje yellow tape, nooit geweten dat je 2 lagen moest leggen :oops:
Wel nog geen problemen gehad, en alle ardennenmarathons uitgereden. Zit 1.8bar op en weeg 70kg
1 laagje is in principe genoeg :wink:
Post Reply