Luc,welke meerwaarde (spaakdoorboring?) en welke polyestertape gebruik je hiervoor?Smaller dan de yellowtape?HILSeT wrote:Zeepwater is een must en een polyester bescherm tape onder een heel strak getrokken yellow tape is een meerwaarde die niks weegt.
The grass will be always greener at the other side...
Greetz Luc
Merida O Nine 2010 in opbouw tot 7757 gr
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
-
HILSeT
- Mountainbiker
- Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed
Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
Yellow tape heb ik nooit willen verkopen in kleine rollen, gewoon omdat je niet hard genoeg kan trekken om het strak te leggen. Uiteinden moeten steeds vetvrij zijn en met plastic tooltje heel goed aangedrukt. Zo kan er geen NoTubes middel onder met de tijd. Ook de overlap moet veel groter (wat is nu 10 cm extra tape?) Zoveel meer bescherming.
Als er dan al toch eens een niet handige Harry de yellow tape verknoeit (zoals hieronder) zal je toch geen probleem hebben als de lucht de kortste weg via het spaakgat niet vindt.
Vb van een NIET HILSeT wiel, hoe groot was de kans dat deze niets vermoedende biker toch zou lekrijden?
Ja ik was in een spaakgat gereden...
Experience is hard to copy and paste;-)

BTW American Classic gebruikte op Eurobike een soort doorzichtige Kapton tape. Wat de tape ook mag zijn, hij moet beresterk zijn en zeer goed plakken.
BTW2 ik zag ook een yellow tape machine om automatisch wielen dicht te maken. Huiveringwekkend...
Yellow tape heb ik nooit willen verkopen in kleine rollen, gewoon omdat je niet hard genoeg kan trekken om het strak te leggen. Uiteinden moeten steeds vetvrij zijn en met plastic tooltje heel goed aangedrukt. Zo kan er geen NoTubes middel onder met de tijd. Ook de overlap moet veel groter (wat is nu 10 cm extra tape?) Zoveel meer bescherming.
Als er dan al toch eens een niet handige Harry de yellow tape verknoeit (zoals hieronder) zal je toch geen probleem hebben als de lucht de kortste weg via het spaakgat niet vindt.
Vb van een NIET HILSeT wiel, hoe groot was de kans dat deze niets vermoedende biker toch zou lekrijden?
Ja ik was in een spaakgat gereden...
Experience is hard to copy and paste;-)

BTW American Classic gebruikte op Eurobike een soort doorzichtige Kapton tape. Wat de tape ook mag zijn, hij moet beresterk zijn en zeer goed plakken.
BTW2 ik zag ook een yellow tape machine om automatisch wielen dicht te maken. Huiveringwekkend...
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Allemaal goed en wel, maar 2 lagen Yellow tape voldoen ook. Velg ontvetten met wasbenzine, gevolgd door 2 lagen tape er omheen.HILSeT wrote:Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
Daar heb ik ernstige twijfels over. Dit lukt perfect. Wat doe je dan zodra je 'grote' rol kleiner wordt in diameter? Weggooien, want ik kan niet hard genoeg trekken? In België vragen ze 25.95 euro voor een klein rolletje, in het buitenland 12 euro.HILSeT wrote: Yellow tape heb ik nooit willen verkopen in kleine rollen, gewoon omdat je niet hard genoeg kan trekken om het strak te leggen.
Lijkt dit niet verdacht veel op reclame voor iemand die een jaar geleden totale uitverkoop deed wegens tijdsgebrek? Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt : elke winkelier praat voor zichelf, laten we dat maar onthouden.HILSeT wrote: Experience is hard to copy and paste;-)
'T is maar een kritische overdenking, no offence
dat Kapton gedoe zal zeker niet goedkoop zijn, wordt oa gebruikt in de Ariane 5 raketten als isolatie van de bekabeling.... is idd zeer dun mr ook redelijk fragielHILSeT wrote:
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
HILSeT wrote:Polyester tape is flinterdun 0.06mm en 12mm breedte, doe ik 2 maal over de spaakgaten voor de yellow tape. Dan is het wiel/velg al dicht. De yellow tape plakt veel beter in de goot van de velg op die polyester tape.
![]()
Ervaring opdoen doe je met leren van je foutenAls er dan al toch eens een niet handige Harry de yellow tape verknoeit (zoals hieronder) zal je toch geen probleem hebben als de lucht de kortste weg via het spaakgat niet vindt.
ze maken die Ariane 5 toch ni meer? dus die tapoe ligt daar maar kunnen we ze beter rond ons velgen draaienhANDYman wrote:dat Kapton gedoe zal zeker niet goedkoop zijn, wordt oa gebruikt in de Ariane 5 raketten als isolatie van de bekabeling.... is idd zeer dun mr ook redelijk fragielHILSeT wrote: